نقد و بررسی گوشی Wileyfox Swift در دیجی‌کالا مگ

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

این روزها و با حضور گوشی‌هایی با برندهای مختلف و بعضا معروف در بازار ایران، انتخاب مدلی میان‌رده با ابعاد کوچک و قابلیت‌های مناسب، امری مشکل خواهد بود. اما اگر بدانیم از گوشی خود چه انتظاراتی داریم و چه مواردی را باید برای خریدش در نظر بگیریم، انتخاب برایمان ساده‌تر خواهد شد. اگر برند برایتان مهم نیست، گوشی‌های شرکت انگلیسی «وایلی‌فاکس» (Wileyfox) با قیمتی پایین، امکانات مطلوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند. مدل «سوییفت» (Swift) یکی از آن دسته گوشی‌هاست که با اندازه‌ی جمع‌و‌جورش، امکانات مطلوبی هم دارد.

Wileyfox_Storm_Review_13

با دیجی‌کالا مگ در نقد و بررسی وایلی‌فاکس سوییفت همراه شوید.

سیستم‌عامل با طمع سیانوژن

لذ‌تی که دارندگان گوشی‌های نکسوس از آن بهره‌مند هستند، تجربه‌ی کار با اندروید ناب است. اندروید خالص  به دلیل دریافت به‌روزرسانی‌های مکرر و به‌موقع می‌تواند یکی از دلایل خرید این سری از گوشی اندرویدی باشد. همان‌طور که می‌دانید، اندروید خام اختیارات زیادی برای شخصی‌سازی ارائه نمی‌دهد. اما در گوشی سوییفت، موضوع کمی متفاوت است. در این گوشی علاوه تجربه‌ی اندروید خالص می‌توان از امکانات شخصی‌سازی کم‌نظیرش هم بهره برد. سوییفت با داشتن سیستم‌عامل «سیانوژن مود» (Cyanogen Mode) تمامی کم‌وکاستی‌های اندروید خالص را به‌خوبی پوشش داده است.

Wileyfox_Storm_Review_14

درست که این سیستم‌عامل مثل گوشی‌های سامسونگ، ال‌جی، سونی یا حتی هوآوی، رابط کاربری اختصاصی ندارد یا بهتر بگوییم رابط کاربری آن مثل سری گوشی‌های نکسوس است؛ اما امکاناتی را فراهم می‌آورد که با خرید سوییفت می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. علاوه بر این با این سیستم‌عامل می‌توانید خیال راحتی از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید و سیانوژن داشته باشید. در کنار این امکانات، اگر «توسعه‌دهنده‌ی برنامه‌های اندرویدی» (Android Developer) هم هستید، می‌توانید با این گوشی از امکاناتی که مخصوص توسعه‌دهندگان برای این گوشی تدارک دیده‌شده، استفاده کنید. این امکانات دقیقا مثل چیزی است که در گوشی‌های نکسوس شاهدش هستیم.

Wileyfox_Swift_Review_05

شخصی‌سازی پیشرفته، امکان سفارشی کردن ساده، امکان کاستن یا افزودن برنامه‌های پیش‌فرض گوگل در هرزمانی که به آن‌ها نیاز داشتید، امکان حذف برنامه‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل، امکان دسترسی به فایل‌های پوشه‌ی سیستم و مواردی که می‌توانند هرکسی را به این سیستم‌عامل علاقه‌مند کنند از مشخصات سیانوژن هستند.

تمام گوشی‌هایی که تاکنون مخصوص توسعه‌دهندگان راهی بازار شده‌اند؛ کم‌وکاستی‌هایی در بخش‌های مختلف داشته‌اند، اما وایلی‌فاکس سعی کرده تا سوییفت را درنهایت کیفیت و با بیشترین امکانات راهی بازار کند. استفاده از تراشه‌ی میان‌رده‌ی شرکت کوالکام، اسنپدراگون ۴۱۰ باعث شده تا سوییفت سرعت و قدرت مطلوبی برای انجام امور روزانه تا حتی بازی‌های معمولی داشته باشد. این تراشه‌ی ۶۴ بیتی را می‌توان جز یکی از جدیدترین تراشه‌های میان‌رده‌ی کوالکام دانست که در کنار امکانات و قدرتی که ارایه می‌دهد، مصرف پایینی هم دارد. این مصرف کم‌کمک می‌کند تا سوییفت با یک باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بتواند تا تقریبا سه روز شارژدهی موثر داشته باشد.

در کنار این تراشه، دو گیگابایت رم هم وجود دارد. یک گیگابایت از این مقدار رم در اختیار کاربر است. با این مقدار رم می‌توان به‌راحتی از برنامه‌ها و بازی‌های گوشی استفاده کرد. چهار هسته پردازنده‌ی ۱٫۲ گیگاهرتزی در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۰۶، در آزمون AnTuTu توانست نمره‌ی ۲۳۰۰۰ را کسب کند.

Wileyfox_Swift_Review_01

این گوشی دو سیم‌کارته از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند. همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. البته امکان استفاده از کارت‌حافظه‌ی جانبی تا حجم ۱۲۸ هم برای کاربرانش فراهم‌شده است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های بازار، درگاه‌های سیم‌کارت و کارت‌حافظه‌ی جانبی از هم جدا هستند و می‌تواند از دو سیم‌کارت و کارت‌حافظه‌ی جانبی هم‌زمان استفاده کرد. رادیوی FM، بلوتوث، امکان مکان‌یابی با استفاده از فناوری A-GPS و همچنین امکان استفاده از فناوری محبوب OTG از دیگر قابلیت‌های سوییفت هستند.

قابی کوچک برای نمایشگری ۵ اینچی

جا دادن نمایشگری ۵ اینچی در قابی به ابعاد ۱۴۱ در ۷۱ میلی‌متر، جالب به نظر می‌رسد. حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر و وزن ۱۳۵ گرمی سوییفت، همگی مناسب یک گوشی ۵ اینچی هستند. اسپیکر مکالمه گوشی به سبک اسپیکر نکسوس ۵ شرکت ال‌جی، گرد طراحی شده و اندازه‌اش هم مثل دوربین سلفی سوییفت است تا هماهنگی جالب در بالای گوشی به وجود آید. کلید‌های لمسی زیر نمایشگر نیستند بلکه در نمایشگر و با رابط کاربری اجرا می‌شوند. چراغ‌ اعلان‌ها در بالای گوشی نوری خیره‌کننده دارد و حتما شما را از پیام دریافتی و تماس ازدست‌رفته آگاه خواهد کرد.

Wileyfox_Swift_Review_06

قاب پشتی گوشی قابلیت باز شدن دارد و می‌توانید زیر آن باتری گوشی را مشاهده و در صورت لزوم به‌سادگی تعویضش کنید. البته درگا‌ه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی جانبی هم زیر همین قاب قرار گرفته‌اند. جنس قسمت بیرونی قاب پشتی دقیقا همان مشخصاتی را دارد که قاب پشتی استورم داشت. پلاستیکی، انعطاف‌پذیر، کدر و مقاوم در برابر پذیرش خط و خش‌های احتمالی. وایلی‌فاکس ترکیب چشم‌نوازی از رنگ‌های مشکی و نارنجی روی قاب پشتی سوییفت به وجد آورده است. دوربین، فلش LED دوگانه فقط با نور سفید، نشان تجاری وایلی‌فاکس که شبیه روباه است و عبارت WILEYFOX به ترتیب از بالا تا پایین روی خط تقارن قاب پشتی به چشم می‌خورند.

Wileyfox_Swift_Review_03

کلید‌های کنترل صدا و روشن/خاموش در محل ارگونومیکی قرار دارند و دسترسی به آن‌ها ساده است. در دست گرفتن گوشی به لطف قوس قاب پشتی، جنس آن، وزن و ابعاد مناسب، لذت‌بخش است. در کل می‌توان گفت این گوشی در مقایسه با استورم، طراحی زیباتر و ابعاد مناسب‌تری دارد.

نمایشگر

برای کسانی که انتظاری برای بزرگی صفحه‌نمایش گوشی‌هایشان ندارند و می‌توانند نمایشگر‌هایی در حدود ۵ اینچ را تحمل کنند، سوییفت با نمایشگری ۵ اینچی و رزولوشن HD می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. نمایشگر سوییفت از نوع LCD با فناوری IPS است که تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ دارد و توسط محافظ‌های نام‌آشنای گوریلا گلس از آن محافظت می‌شود.

Wileyfox_Swift_Review_02

این نمایشگر می‌تواند تا ۱۰ لمس را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند. این نمایشگر کاملا معمولی به نظر می‌رسد و هیچ امکان جدید یا خاصی ندارد. در بخش تنظیمات مواردی مثل امکان خاموش کردن نمایشگر با دو بار تپ روی آن، امکان تغییر DPI برای آزمودن برنامه‌ها در رزولوشن‌های مختلف، امکانی برای تنظیم خودکار رنگ و روشنایی گوشی مطابق با ساعات شبانه‌روز، امکان تغییر فونت و همچنین امکان حذف نوار وضعیت در بعضی از برنامه‌ها برای استفاده از تمام فضای نمایشگر به چشم می‌خورند. تمامی این امکانات مواردی هستند که سیانوژن برای وایلی‌فاکس سوییفت به همراه آورده است و نمایشگر گوشی امکانات سخت‌افزاری قابل‌بحثی ندارد.

سنسور ISOCELL سامسونگ 

برای سوییفت سنسوری از نوع ISOCELL ساخت شرکت سامسونگ با دقت ۱۳ مگاپیکسل در نظر گرفته‌شده که با فلشی از نوع LED همراه شده است.

Wileyfox_Swift_Review_08

رابط کاربری دوربین هم به خاطر سیانوژن ساده و کارآمد شده است. کلید‌های مجازی ثبت عکس و فیلم‌برداری کنار هم قرارگرفته‌اند. همچنین با کشیدن انگشت از راست به چپ در رابط کاربری دوربین می‌توانید بین حالت‌های «اتوماتیک» (Auto)، HDR، «ثبت تصویر در حال حرکت» (Action) و «عکاسی در شب» (Night) یکی را انتخاب کنید. سرعت ذخیره تصویر ثبت‌شده، کمی از آنچه در گوشی‌های دیگر شاهدش بودیم کندتر است.

Wileyfox_Storm_Review_10

کیفیت تصاویر مطلوب به نظر می‌رسد؛ رنگ‌ها حدومرزشان حفظ‌شده و رنگ‌پریدگی در تصاویر دیده نمی‌شود. اما تصاویر شفافیت و روشنایی لازم را ندارند. این مورد برای تصاویری که در نور کم ثبت می‌شوند، بیشتر مشهود است. در بخش تنظیمات هم امکان تغییر رزولوشن عکس، مقدار ISO و همچنین رزولوشن ویدیو وجود دارد. البته باید گفت این دوربین می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن Full HD ضبط کند. یکی از تنظیمات قابل‌توجه در رابط کاربری دوربین امکان تغییر نوع کدک صدا و تصویر در هنگام ضبط ویدیو است.

Wileyfox_Swift_Review_04

دوربین سلفی سوییفت، سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. تشخیص چهره و ضبط ویدیوهایی با رزولوشن HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه از قابلیت‌های این دوربین هستند.

جمع‌بندی

شاید انتخاب برند معتبر در خرید گوشی موثر باشد، اما اگر قابلیت‌هایی جذابی مثل پشتیبانی از دو سیم‌‌کارت و شبکه‌ی ۴G، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دو گیگابایت رم، نمایشگری ۵ اینچی IPS، اندازه‌ی جمع‌وجور و قیمت مناسب، شانس خرید سوییفت را بدون در نظر گرفتن برندش، بیشتر می‌کند.

Wileyfox_Swift_Review_07

در کنار همه‌ی این موارد، اگر توسعه‌دهنده‌ی اندروید هستید حتما با این گوشی و سیستم‌عامل سیانوژن پاسخی درست به تمام نیاز‌هایتان داده‌اید.

More_in_Digikala

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۲ دیدگاه
  1. MR70

    فقط بگید ۶۰۰ ارزش داره یا نه.گوشی برا شرکت فلای هستش.

  2. رضا

    ظاهرا این گوشی OTG را پشتیبانی نمی کند و کارت حافظه تا ۶۴ یا ۳۲ گیگ بیشتر نمی خوند.

  3. غلامرضا صادقی

    دیجی کالای عزیز، چرا به جای اینا گوشی خوبی مثل oneplus 2 رو موجود نمیکنین؟

  4. ارش

    لوگوش شبیه لوگو ا فراری میمونه، خیلی خوبه، خوشمان آمد

  5. زهرا اسحاقی

    عالی بود، متشکرم 🙂

  6. حامد

    دوستان بهتره به مشخصات سخت افزاری گوشی هم توجه کنید با مراجعه به سایت کوالکام ببینید چیپست به کار رفته در این گوشی تو چه برندها و مدلهای دیگری هم به کار رفته اونوقت خودتون با توجه به مدلهای مشابه من همین چیپست رو دیدم که برای یه سری از مدلهای htc و موتورولا هم به کار رفته اینم لینکش:https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/devices/all?processor=410

  7. آقارضایی

    این برند تمام تلاشش و تکنولوژی اش را روی دو مدل گذاشته است و مثل بقیه برندها مثل (هوآوی) صد مدل بی کیفیت نزده
    رنج قیمتی هم همان است با این تفاوت که برند چینی نیست.

    1. مدی

      چون فعلا اونقدر سرمایه نداره… نگران نباش بذار چهار تاگوشی بفروشه از اونا بیشتر مدل میزنه به اسم پوشش انواع مخاطبان و نیازهای مختلف آنها …. الان فعلا مشکل پیل بیده….

  8. سپهر کرمانی

    با سلام خدمت دوستان، به نظر من بهتره یه نگاه به جعبه گوشی شون کنن، من یزد زندگی می کنم و این گوشی رو تو نمایشگاه اخیر یزد دیدم و بهتره با نا آگاهی کسایی که قصد خرید این گوشی رو دارند، گمراه نکنید

  9. کیوان همتی

    من به همه ی دوستان توصیه میکنم که یه سر به سایت رسمی وایلی فاکس بزنند(www.wiley fox.com)و کاملا به جواب سوالاشون خواهند رسید. و اینکه کدوم گوشی هستش که اسمبل چین نباشه؟ الان اگه کسی گوشی آیفون هم داشته باشه پشت گوشی خورده اسمبل چین، این گوشی ساخت انگلیس و اسمبل چینه، من از دوستان خواهش میکنم که با دادان نظر اشتباه کسانی و که واقعا قصد تحقیق و خرید دارند گمراه نکنن.ممنون.

    1. پدرام

      دوستان الان ساخت گوشی بصورت یک پک بسیار ساده شده امروز و انچه سخته متمایز بودنه. چون سیستم عامل آماده است(در اینجا منظور اندرویده) و سخت افزار هم استاندارد شده و میشه از تولید کنننده تهیه کرد و توسط یک واحد مونتاژ کنار هم روی برد قرار داد و پک کرد تو یک کیس موبایل. مثل اسمبل کردن کامپیوتر شده. شما تمام اجزا را میتونید بخرید و کنار هم بگذارید و بعد سیستم عامل (مثل نصب ویندوز )راروش مستقر کنید (البته کل سورس کد را بر اساس سخت افزار کامپایل میکنند چون خود اندروید منبع بازه و بر اساس لینکوسه) و به بازار بفرستید هر شرکتی برای اینکه متمایز بشه یک تغییراتی در اندروید میده و اسمش را میگذاره کاستومایز و یا یک سری سرویس به اندروید اضافه میکنه تا بهتر و متمایز بشه. در واقع هیچ برند و شرکت معتبری نمیاد از Cyanogen Mode برای OS استفاده کنه (دقت کنید به کلمه برند معتبر) چون مثل اینه که ویندوز را نصب کرده باشی رو یک PC که کار هر شرکت نوپایی میتونه باشه.پس اگر شرکتی به هر دلیل به این حربه متوسل شده یعنی اینکه کل سیستم عامل اوت سورسه و هیچ هزینه ای بابت تشکیل تیم نر افزار و کاستومایز کردن اندروید نخواسته بده بخاطر اینکه هزینه بره و همینطور زمان بر و نیاز به تخصص و کار حرفه ای داره…این یعنی اعتبار شرکت در زمینه تحقیق و توسعه صفره….با اطمینان میشه گفت کل سخت افزار هم با اجازه شما اوت سورسه (یعنی توسط جایی دیگه طراحی و ساخته شده)… همین که دوستان هم اشاره کردندبه ساخت کامل چین (از طراحی تا ساخت).
      تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…

      1. رادمهر

        با سلام و خسته نباشید خدمت شما بابت اینکه انقدر با حوصله روند تولید گوشی رو توضیح داده:)))))))
        شما که انقدر اطلاعات دارید اینو هم بدنید که کنار هم قرار دادن اجزا هستش که مهمه
        مثل اینه که بگیم تمامی اجزای ساخت یه ماشین بیرون پیدا میشه( تازه خیلی راحت تر از قطعات موبایل ) پس همه ما می تونیم یه ماشین با کارایی بالا تولید کنیم، اما همین که ماشینو روشن می کنیم مووتور می سوزونه یا چرخاش از هم باز شه

  10. علی

    شرکت ویلی فکس خیلی با سابقه است. فروش گوشی را از کنار خیابون بعنوان گوشی های دیگر برندها شروع کرده و حالا تصمیم گرفته وارد عرصه برند سازی بشه و یک برند ویژه باشه مثل تمام برندهای چینی دیگه که همین راه رفتند و الان مشهورند مثل هواوی.

    1. سمیرا

      یعنی چی از کنار خیابون شروع به کار کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به نظرم هدف اصلی این شرکت کیفیت بوده نه برند سازی!!!! وگرنه مٍثل همین برند هوآوی میتونست مدلای مختلف گوشی تولید کننه ولی الان ۲تا گوشی با قابلیت بالا تولید کرده.

    2. ایمان

      با این تفاوت که هووای کاملاً چینیه ، پس امکان موفقیت این برند بیشتره

  11. سامیا

    این گوشی انگلیسی نیست بلکه یک محصول نونیم چینی هست که ری برند شده مثل گوشیهای الکاتل….

    1. رحیم

      آقا این چینی ها خیلی باحالند و به نظر خودشون خیلی زرنگ…افتادن به ثبت برند تو کشورهای اروپای غربی و حتی آمریکای شمالی و از اونور دارند جنس های بنجل بدون نام را به اسم برند یک کشور پیشرفته قالب می کنند…ههههههههههههههه

      1. سهیل

        اکثر گوشیا که چینی ان ولی من میخام بدونم که شما این گوشیو داشتید که میگید بنجله؟؟ من از چندتا فروشنده تحقیق کردم همه از این برند تعریف کردند نمیدونم شما بر چه اساس این حرفو میزنید؟؟؟؟

    2. محمد پازوکی

      نظر شما کاملاً نا عادلانه اس ، هیچ وقت یه شرکت یا یه برندبرای اثبات خودش به شما نمیاد که ادعای دروغ کنه
      و no name ( نه نو نیم ) بودن یعنی اینکه هیچ نشونی تو سایت ها نداره ، در صورتی که این محصول توو سایت های بزرگ خارجی داره فروش on line می شه یعنی اعتماد به این محصول در سطحیه که on line داره خرید می شه

    3. ن . حسینی

      می شه بگید بر چه اساسی نظر خصمانه ای می دید؟

    4. سپهر کرمانی

      هیچ وقت یه برند برای اثباتش به شما و ما ادعای دروغ نمی کنه، بهتره به سایت اصلی این برند مراجعه کنید و همچین نظر نا عادلانه ای بگذارید .

    5. علیرضا

      تا جاییکه من اطلاع دارم چیپستهای کوالکام بدلیل قیمت بالا تو گوشیهای چینی استفاده نمیشوند مگر گوشیهای درجه یک که برای عرضه به مصرف کنندگان کشورهای اروپایی و آمریکایی تولید میشوند. در ضمن آلکاتل تولید کننده گوشیهای خودش هست و خط تولید مخصوص به خودش رو داره مثل سامسونگ

  12. امیرحسین

    قیمت این گوشی چقده؟

    1. سهراب

      اینم سوال داره؟؟!! گوشی های چینی حدودا چندند؟ این هم همون قیمته……همشون تو یک رنج قیمتی هستند.

      1. بهرام

        کی گفته چینیه؟ برای این ادعاتوون شما منبعی دارید؟ الان گوشیه دست خودتون هم یقیناً چینیه

      2. نوشین

        گوشی چینی؟؟؟ والا الان همه ی گوشیا چینی ان.وقیمتاشون از ۲۰۰هزار تومن شروع میشن تا ۳۰۰۰میلیون تومن!!! به نظرم اینا تو یه رنج نیستن

      3. مرتضی

        لطفا یک گوشی کاملا چینی ۳۰۰۰ میلیونی ( منظور گوشی که از مرحله صفر طراحی تا آخرین مرحله طراحی و ساخت و تولیدش در چین تکمیل شده) را نام ببرید.یک زمانی تو ایران محصولات ناسیونال تولید میشد و میخورد روش ساخت ایران…حالا فکر میکنی ناسیونال (پاناسو نیک فعلی ) ایرانیه؟ ناسیونال ساخت ایرانه؟نخیر اینجا فقط سر هم میشد یا همون منتاژ … پس منتاژ و ساخت از زمین تا آسمون فرقشه… هی نگید همش ساخت چینه… سونی و اپل و کنوود و وستینگهاس و شارپ و توشیبا و……مونتاژ چینند و چین حق کوچکترین دخل و تصرف و تغییر متریال هم نداره چه برسه به طراحی و ساختشون…اینها همه مونتاز چین هستند…چون کارگر که کار یدی انجام میدند تو چین مفته اونجا اجناس اون برندها سرهم میشند و به همه جا صادر. هواوی و شیایومی , ام وی ام, … اینا ساخت چینند…

      4. فردوسی

        بر چه اساسی می گید این گوشی چینیه؟ اگه اینجوریه گوشیs5 و s4 سامسونگ هم الان توو رنج قیمت گوشی های چینیه، پس باید بگیم سامسونگ هم چینیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      5. مینی

        لطفا مغلطه نفرمایید:
        اگر “الف” نتیجه بدهد “ب “نمی توان نتیجه گرفت اگر “ب” درست باشد آنگاه ” الف” درست است.
        مثلا در اینجا :اگر چینی باشد انگاه قیمتش x تومن است. حالا اگر چیزی x تومن باشد نتیجه نمیتوان گرفت چینی است.
        پس اگر ارزان بود (در اینجا S4 و S5) در نتیجه چینی است.
        فکر کنم روشن باشه دیگه موضوع.

      6. مازیار

        الان کی مغلطه میکنه؟؟؟ مگه برهان خلفه؟؟؟ خواهش میکنم دوستانیو که قصد خرید دارند و برای کسب اطلاع بیشتر به این صفحه میآن و گمراه نکنید.

      7. لاکانی

        میشه واضح تر توضیح بدین ؟
        من این گوشی رو می خوام بخرم ، منتظرم دیجی بیاره
        اما می خوام کاملاً مطمئن شم ، نظر شما اینجا کاملاً بی ربطه

      8. رضا

        عزیزم این گوشی ساخت خود انگلیسه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه