برنامه پورشه برای ساخت خودروهای برقی فوق پیشرفته

۴ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
پورشه تایکان

جدیدترین محصول الکتریکی شرکت آلمانی پورشه با نام پورشه تایکان مدتی است که به بازار عرضه شده و در برنامه‌های خودرویی مختلف مورد تست و بررسی قرار می‌گیرد. این خودرو اخیرا در برنامه TOP GEAR مورد بررسی قرار گرفته و نظر مثبت کریس هریس، مجری این برنامه را جلب کرده است. هریس پورشه تایکان را یک سدان اسپرت جذاب لقب داد و رانندگی با آن را نسبت به راندن دیگر خودروهای برقی بسیار جذاب توصیف کرد. در کنار آن نکات جالبی از روند توسعه پورشه تایکان در برنامه تخت گاز افشا شد. بنابر گفته‌های این برنامه، پورشه از تمام فناوری‌های خود در ساخت تایکان استفاده نکرده و قصد دارد این تکنولوژی‌ها را در محصولات آینده خود بگنجاند.

البته با خواندن مشخصات فنی پورشه تایکان و مشاهده ویدیوهای تست این خودرو به چنین نتیجه‌ای نخواهید رسید. بنابر گفته‌های کریس هریس، یک مهندس پورشه که در حین تست و بررسی پورشه تایکان تیم تخت گاز را همراهی می‌کرده، آن‌ها را در جریان فناوری پیشرفته پورشه برای ساخت خودروهای الکتریکی قرار داده است. فناوری‌های که در ساخت پورشه تایکان از آن استفاده نشده است.

خودروهای برقی پورشه تایکان

همکاری آلمان و کرواسی برای ساخت خودروهای برقی

پورشه صاحب ۱۵.۵ درصد از سهام شرکت خودروسازی کرواتی ریماک است که حوزه فعالیت آن ساخت ابرخودروهای الکتریکی است. دومین محصول این شرکت با نام ریماک C Two امسال به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو یک موتور الکتریکی با توان ۱۸۸۸ اسب‌بخار دارد و در کمتر از دو ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست خواهد یافت. سرعت نهایی ریماک Ctwo نیز به ۴۱۵ کیلومتربرساعت می‌رسد.

در زمینه برد هم ریماک C Two برتر ظاهر می‌شود. یک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی وظیفه ذخیره انرژی این خودرو را بر عهده دارد و با هر بار شارژ می‌تواند خودرو را تا مسافت ۶۵۰ کیلومتر پیش ببرد. تنها ۱۵۰ دستگاه از ریماک C Two ساخته خواهد شد که هر کدام از آن‌ها ۱.۹۶ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

مشخص است که سرمایه‌گذاری‌های پورشه بی دلیل نیست و این شرکت می‌خواهد از تجربه و فناوری ریماک در ساخت محصولاتش بهره ببرد. ابر خودرو الکتریکی جدید پورشه تا سال ۲۰۲۵ میلادی رونمایی خواهد شد و ریماک نقش فعالی در توسعه این خودرو دارد. بنابر گفته پورشه برخی مدل‌های فعلی این شرکت در آینده با مشابه‌های الکتریکی جایگزین خواهند شد. بنابراین پورشه و ریماک راه طولانی برای ادامه همکاری با یکدیگر خواهند داشت.

نسخه‌های الکتریکی محصولات فعلی پورشه تا چند سال دیگر وارد بازار خواهند شد. پورشه ماکان الکتریکی تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهد شد و بنابر شایعات مطرح شده، پورشه کیمن و پورشه باکستر نیز با مدل‌های الکتریکی جایگزین خواهند شد.

منبع: INSIDEEVS

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه