آنریل انجین بهتر از هدست‌های واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد

امیرحسین میرزایی ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۵۹ ۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت بازی‌سازی Epic Games قابلیت‌های تازه‌ای به موتور پایه‌اش اضافه کرده است. آپدیت ۴.۹ موتور پایه‌ی آنریل انجین، امکانات بیشتری برای ساخت بازی روی هدست‌های واقعیت مجازی دارد. این بروزرسانی هم‌چنین موتورپایه را به‌صورت آزمایشی برای دایرکت ایکس ۱۲ آماده می‌کند.

نسخه‌ی ۴.۹ آنریل انجین اخیرا عرضه شده است. این نسخه، قابلیت‌هایی برای پردازش بهتر اجزا و هم‌چنین نورپردازی داینامیک بهتر به موتور اضافه می‌کنند. پشتیبانی بهتر از هدست‌های واقعیت مجازی و دایرکت ایکس ۱۲ هم بخشی از بروزرسانی جدید است.

بازی‌سازهایی که از آنرین انجین روی ویندوز ۱۰ استفاه می‌کنند، می‌توانند نرم‌افزار خود را با فرمان “-DX12” اجرا کنند؛ آن وقت می‌توانند قابلیت‌های دایرکت ایکس ۱۲ را به‌طور آزمایشی روی این موتورپایه امتحان کنند. شرکت Epic در وب‌سایت‌اش نوشته است که این قابلیت هنوز جای کار بسیار دارد و پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲ در نسخه‌های بعدی موتور پایه بهتر خواهد شد. شرکت Epic می‌گوید آن‌ها به‌دنبال راهکارهایی برای استفاده از این رابط برنامه نویسی روی آنریل انجین ۴ هستند.

VR-Unreal

آنریل انجین هم‌چنین برای ساخت بازی روی هدست‌های واقعیت مجازی به‌روزرسانی شده است. تعدادی از این قابلیت‌ها از این قرارند:

– رابط کاربری برای پشتبانی از دسته‌های VR به موتور پایه اضافه شده است. در حال حاضر دسته‌ی هدست HTC Vive پشتیبانی کامل می‌شود.

– میان‌افزار پشتیبانی از GearVR به نسخه‌ی ۰.۶.۰ بروزرسانی شده است.

– مشکل تاخیر دریافت اطلاعات در SteamVR برطرف شده است.

– پروژه‌های SteamVR که در C++ نوشته شده بودند، کاملا با رابط برنامه‌نویسی SteamVR هم‌خوانی خواهند داشت.

UnrealParticleMesh

نسخه‌ی ۴.۹ آنریل انجین هم‌چنین قابلیت‌های بسیار جدیدی برای پشتیبانی از اندروید، iOS و HTML5 دارد. قابلیت برخورد اجزای رندر شده با تمام Meshهای یک صحنه هم با Draw Distance بالا به آنریل انجین ۴ اضافه شده است.

UnrealLighting

امکانات و قابلیت‌های افزوده شده به نسخه‌ی ۴.۹ آنریل انجین زیاد است. می‌توانید در وب‌سایت رسمی این موتور تمام جزییات آن را بخوانید.

منبع: Gamasutra

برچسب‌ها :
دیدگاه شما