همایون شجریان کنسرت رایگان برگزار می‌کند

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کنسرت رایگان همایون شجریان

طبعا قیمت دلار و ارز و سکه و طلا این روزها ذهن همه مردم را مشوش کرده است. در چنین شرایطی در سینما فقط فیلم‌های کمدی خوب می‌فروشند. البته این موضوع تا حدی هم طبیعی است. در دوره رکود اقتصادی آمریکا استودیوها کارگردانان را وادار می‌کردند که فیلم‌های امیدوارکننده بسازند. یکی از بهترین نمونه‌هایش هم فرانک کاپراست. حالا بنظر می‌رسد قرار است بار دیگر هنر به کمک مردم بیاید تا فکرشان را راحت کند. همایون شجریان با پیشنهاد کنسرت رایگان اولین گام را در این راستا برداشته است. همایون شجریانی که این سال‌ها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شمایل موسیقی در ایران شده است.

از دیروز در شبکه‌های اجتماعی جمله‌ای در باب همایون شجریان گفته می‌شود به این مضمون که: «ژن‌های خوب قبل از تو سوءتفاهم بود.» همایون شجریان جزو آن دسته موزیسین‌های ایرانی است که طبعا به واسطه نام پدر شناخته شد اما بسیار هوشمندانه با توانایی و انتخاب‌های خودش توانست کم کم از زیر سایه محمدرضا شجریان بیرون بیاید و خودش را به عنوان یک خواننده محبوب و توانا به دوستداران موسیقی اثبات کند. همایون شجریان جدا از صدا و تکنیک فوق‌العاده، شخصیتی دارد که محبوب مردم است. جوان محجوبی که در همه نشست‌های مطبوعاتی و رونمایی آلبوم‌هایش برای مردم احترام ویژه‌ای قائل است. او در موقعیت‌های متفاوت همراهی‌اش را با مردم نشان داده است. حالا هم در صفحه اینستاگرامش پستی گذاشته به این مضمون که: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنان چه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

همایون شجریان که در جریان زلزله کرمانشاه جزو هنرمندانی بود که برای کمک به زلزله‌زده‌ها تلاش و کنسرت‌هایی به نفع آنها برگزار کرد، همچنین گزارش داده که: «در پاسخ به پیگیری شما عزیزان به اطلاع‌تان می‌رسانم از اجرای کنسرت «ایران من» در سال گذشته که نیت کرده بودیم به قسمتی از درد و رنج زلزله‌زدگان کرمانشاه بپردازیم، چنین مقرر شد که با نظارت و همت دوست گرامی جناب متین، مجموعا چهارصد یخچال و کولر تهیه و به خانواده‌های مصیبت‌دیده اهدا شود. باشد که این ناقابل مقبول درگاه معشوق قرار گیرد.»

همایون شجریان که قرار بود همراه با سهراب پورناظری امسال کنسرت-نمایش «سی» را که سال گذشته با استقبال فوق‌العاده‌ مردم روبه‌رو شد به صورت وسیع‌تر روی صحنه ببرد، پیش‌تر به دلیل وضعیت نامساعد اقتصادی مردم خبر از کنسل شدن این اجراها داده بود.

این حرکت و ایده همایون شجریان با استقبال فوق‌العاده مردم در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و همه از منش او قدردانی کردند. این کنسرت‌ها برگزار شود یا نه، پیشنهاد همایون شجریان نشان از همراهی او با مردم کشورش دارد. به نظر می‌رسد خوشبختانه پیشنهاد همایون شجریان جدی گرفته شده و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون اشاره مستقیم به همایون شجریان از برگزاری کنسرت‌های رایگان خیابانی استقبال کرده است. دفتر موسیقی در بیانیه‌ای ابراز کرده که به دنبال اعلام آمادگی برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی رایگان به منظور امیدافزایی و نشاط بخشی به قشرهای مختلف جامعه، دفتر موسیقی نیز همگام با این حرکت مثبت، برای صدور مجوز این نوع کنسرت‌ها اعلام آمادگی می‌کند.

دفتر موسیقی ضمن تشکر از هنرمندانی که در همه فراز و فرودهای تاریخی، کنار مردم ایستاده‌اند؛ برای صدور سریع مجوزهایی برای این کنسرت‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند و امیدوار است در این راه از همکاری و همیاری سایر ارگان‌ها و نهادهای موثر به ویژه شهرداری‌های کشور و نیروی انتظامی برخوردار باشد.

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی

    از غرقه ما خبر ندارد آسوده که بر کنار دریاست

    هر مشکلی باید به صورت ریشه ای درمان بشه و با راه حل های الکی خوشانه نمیشه مسائل رو حل و فصل کرد. اگه دندون شما درد میکنه، مسکن یه راه حل کوتاه مدته. دندون به علت پوسیدگی درد میکنه وبرای برطرف شدن مشکل باید به داندانپزشک مراجعه کرد. اگه کسی دندون درد رو جدی نگیره وبا خوردن مسکن بخاد روی قضیه سرپوش بزاره کم کم پوسیدگی پیشرفت میکنه و دندونی که با یه پرکردگی ساده درمان میشد کارش به عصب کشی و یا کشیدن دندون میرسه. مسائل و مشکلاتی هم که امروز با اونا روبرو هستیم باید به صورت ریشه ای حل و فصل بشه و نه با امید دادن های بیهوده. برفرض که این کنسرت ها برگزار بشن وکسانی که به این کنسرت ها میان چند ساعتی حالشون خوش بشه، آیا پس از این چند ساعت مشکلشون حل میشه یا همه غم و غصه شون رو فراموش می کنن؟ قضیه همون مسکن به جای درمان ریشه ایه. در ضمن این کنسرت ها طرفداران موسیقی سنتی رو چند ساعتی خوشحال میکنه، تکلیف طرفداران سایر سبک ها به خصوص راک و متال چیه؟ مثلا میشه آثار پینک فلوید، آیرون میدن، بلایند گاردین و سایر گروه های راک و متال غربی رو تو خیابون اجرا کرد تا طرفداران این نوع موسیقی هم برای چند ساعتی غم دنیا رو فراموش کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه