خودروی لافراری در یک حراجی به قیمت ۷ میلیون  دلار فروخته شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت فراری برای کمک کردن به آسیب دیدگان زلزله‌ی اخیری که در کشور ایتالیا رخ داد، یکی از اتومبیل‌های «لافراری» ‌(LaFerrari) خودش را حراج کرد تا بتواند آن را به بالاترین قیمت به‌فروشد.

این حراجی چند روز پیش برگزار شد و خودروی لافراری با قیمت ۷ میلیون دلار به‌فروش رسید. قبلا در حراجی‌های مختلف خودروهایی با قیمت بیشتر فروخته شده بودند ولی عموما خودروهای آنتیک به حساب می‌آمدند. لافراری حالا گران‌ترین خودروی ساخت قرن ۲۱ است. تمام پول به دست آمده در این حراجی برای کمک به آسیب دیدگان زلزله‌ی ایتالیا صرف می‌شود.

به نظر می‌رسد از آنجایی که پای کمک‌ خیره در میان بوده، مردم حسابی برای خرید این اتومبیل تلاش کرده‌اند. بد نیست بدانید که قیمت معمول لافراری تنها ۱.۵ میلیون دلار است که در این حراجی ۵ برابر گران‌تر فروخته شد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که تنها ۴۹۹ دستگاه از این خودرو ساخته شده است. در تابستان امسال هم یک مدل دیگر از همین خودرو با قیمت ۵ میلیون دلار به‌فروش رفت.

لافراری یک موتور ۱۲ سیلندر با قدرت ۷۸۹ اسب بخار دارد. همچین یک موتور الکتریکی هم روی آن قرار گرفته که قدرت کلی این اتومبیل را به ۹۵۰ اسب بخار رسانده است. در ادامه می‌توانید ویدیویی هم از این خودرو مشاهده کنید:

منبع:‌ The Verge

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه