بررسی نحوه‌ی اجرای The Division روی کارت‌های گرافیکی مختلف

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

Tom Clancy’s The Division، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های چند وقت اخیرا است. اهمیت بازی به قدری زیادی است که بروبچه‌های وب‌سایت Guru3D، انجام تست‌های گرافیکی و بنچمارک‌های مختلف را روی این بازی در اولویت‌شان قرار داده‌اند. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی The Division، بدون شک از نظر گرافیکی یک سر و گردن بالاتر از نسخه‌های کنسولی است.

The Division خودش یک بنچمارک خوب برای تست گرافیکی بازی دارد.

در تست‌های گرافیکی این بازی، وضوح‌های تصویر مختلف مثل Full HD، WHQD و حتی ۴K در نظر گرفته شده‌اند. برای تست این بازی، The Division به آخرین نسخه‌اش بروزرسانی شده. درایور کارت‌های گرافیکی انویدیا و رادئون هم به ترتیب به نسخه‌های ۱۶.۲.۱ و ۳۶۷.۴۷ بروزرسانی شده‌اند.

بازی خودش یک بنچمارک خوب برای تست گرافیکی و سرعت بازی دارد و از همین بنچمارک برای امتحان وضعیت The Division روی کارت‌های گرافیک مختلف استفاده شده است.

سیستمی که بازی روی آن تست شده است،‌ یک پردازنده‌ی اینتل Core i7-5960X Extreme Edition دارد. فرکانس هر هسته‌ی این پردازنده، ۴.۴۰ مگاهرتز است. بازی هم روی ویندوز ۱۰ تست شده است.

می‌توانید در ادامه، میزان فریم The Division را روی وضوح‌های تصویر و کارت‌های گرافیکی مختلف ببینید.

The Division Full HD The Divisio WQHD The Division 4K

نمودار زیر هم نمایانگر میزان مصرف حافظه‌ی گرافیکی در وضوح‌های تصویر مختلف است.

Division VRAM Usage

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Guru3D

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. ایوب

    آقای میرزایی یه چیز رو خوب متوجه نشدم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم. یعنی مثلا کارت گرافیک GeForce GTX Titan X در رزولوشن FHD موفق شده که ۸۳ فریم در ثانیه رو پردازش کنه ونشون بده؟یا مثلا همین کارت گرافیک در رزولوشن ۴K تونسته ۳۶ فریم در ثانیه رو پردازش کنه ونشون بده؟ آیا منظور همینه؟ و اگه اینطوره این ۸۳ فریم در رزولوشن FHD یا ۶۴ فریم در رزولوشن۲K و ۳۶ فریم در رزولوشن ۴K برای همین کارت گرافیک از چه مقدار بوده؟مثلا این ۸۳ فریم در رزولوشن FHD آیا از ۱۲۰ فریم ورودی این مقدار رو پردازش کرده یا نه؟یا مثلا در رزولوشن ۴K آیا از ۶۰ فریم ورودی ۳۶ فریم در ثانیه رو پردازش کرده و نشان داده؟ببخشید طولانی شد, برای ای طولانیش کردم گفتم بهتر متوجه حرفهام بشید. با تشکر

  2. احسان

    این ۴K هم داستانی شده ها! خیلی سنگینه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه