بهترین‌های سال ۹۵: گجت

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
برترین گجت سال 1395

سال ۱۳۹۵ از نظر معرفی گجت‌های جدید و هیجان‌انگیز سال نسبتا شلوغی بود. حال که رفته‌رفته آخرین برگ‌های تقویم امسال را هم ورق می‌زنیم، فرصت مناسبی است که نگاهی به عقب برگردانیم و برخی از بهترین گجت‌های سال ۱۳۹۵ خورشیدی را یک بار دیگر مرور کنیم. از نسل دوم اپل واچ و مک‌بوک پرو جدید گرفته تا مایکروسافت سرفیس استودیو و هدست واقعیت مجازی HTC Vive، می‌توان فهرست نسبتا بلندی از گجت‌های سال ۱۳۹۵ را نام برد. قطعا تقلیل دادن این فهرست به تنها ۵ گجت برتر کار ساده‌ای نیست. ما برای این کار نظرسنجی مفصلی را بین اعضای تحریریه و کارشناسان دیجی‌کالا انجام دادیم. نتیجه‌ی این نظرسنجی به ۵ گجتی رسید که ما به آن‌ها لقب برترین گجت‌های سال ۱۳۹۵ را می‌دهیم. شما هم می‌توانید در بخش نظرات برترین‌های خود را به ما و سایر خوانندگان دیجی‌کالا مگ معرفی کنید.

شاید تعجب کنید که چرا در این فهرست هیچ خبری از گوشی موبایل نیست. طبیعتا گوشی‌های موبایل هم جزو گجت‌های پرطرفداری هستند که می‌توانستند در این فهرست جای داشته باشند. ما با توجه به این که جداگانه و در مطلبی اختصاصی به بررسی برترین گوشی‌های سال ۱۳۹۵ خواهیم پرداخت، ترجیح دادیم در این مطلب از آن‌ها فاکتور بگیریم.

۵- آیپد پرو ۹.۷ اینچی

آیپد پرو 9.7 - برترین گجت سال 1395

تبلت‌ها در چند سال اخیر جایگاه مبهم و متزلزلی پیدا کرده‌اند. ولی اپل همچنان با اطمینان کامل به تعریف کلاسیک خودش از آیپد وفادار باقی مانده است. حدود دو سال پیش اپل اولین آیپد پرو را معرفی کرد که به جز سیستم‌عامل دسکتاپ چیزی از یک لپتاپ کوچک کم نداشت. ولی اندازه‌ی بزرگ ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو به ذائقه‌ی همه جور در نمی‌آمد. این شد که اپل در سال ۱۳۹۵ از آیپد پرو ۹.۷ اینچی رونمایی کرد. آیپد پروی ۹.۷ علی‌رغم جثه‌ی کوچک‌ترش در بعضی مشخصات از جمله دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و صفحه نمایش True-tone از برادر بزرگ‌تر خود سرتر است.

۴- ساعت هوشمند Gear S3

سامسونگ Gear S3 - برترین گجت سال 1395

نسل سوم از سری ساعت‌های هوشمند Gear S سامسونگ در سال ۱۳۹۵ معرفی و با اندکی تاخیر به ایران رسید. چه از نظر اندازه و چه از نظر مشخصات فنی، ساعت هوشمند سامسونگ Gear S3 را می‌توان نسخه‌ی بزرگ‌تر Gear S2 دانست. Gear S3 تمام مشخصات خوب S2 را با صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر، پردازنده قوی‌تر، رم بیشتر و GPS داخلی ترکیب می‌کند. سامسونگ در ساعت هوشمند Gear S3 همچنان از سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی تایزن استفاده کرده تا نشان دهد برای آن برنامه‌ای بلند مدت در سر دارد. شاید اپل واچ ایده‌ی ساعت هوشمند را بهتر عملی کرده باشد، ولی با توجه به این که برای استفاده از آن حتما باید یک آیفون هم داشته باشید، می‌توان به سامسونگ Gear S3 لقب برترین ساعت هوشمندی را داد که هم با آیفون و هم با گوشی‌های اندرویدی سازگار است.

۳- مک‌بوک پرو جدید

مک‌بوک پرو جدید - برترین گجت سال 1395

پس از انتظاری طولانی اپل سرانجام امسال طراحی مک‌بوک پرو را تغییر داد. مک‌بوک پروهای جدید باریک‌تر و سبک‌تر هستند و تاچ‌پد بسیار بزرگ‌تری دارند؛ ولی دلیل اصلی قرار گرفتن آن‌ها در فهرست برترین گجت‌های سال ۱۳۹۵ چیز دیگری است. اپل در طراحی جدید کلیدهای فانکشن بالای کیبورد را با یک پنل لمسی باریک OLED به نام تاچ بار جایگزین کرده که بر اساس اپلیکیشنی که استفاده می‌کنید، عملکردهای مختلفی را در دسترس قرار می‌دهد. البته این اولین بار نیست که چنین ایده‌ای را روی یک لپتاپ می‌بینیم، ولی طبق معمول این اپل است که با قدرت بی‌نظیرش می‌تواند ایده‌های سوخته‌ی دیگران را به نتیجه برساند. علاوه بر این سرانجام اپل از حسگر اثر انگشت تاچ آیدی هم در مک‌بوک پرو جدید استفاده کرده است. با این که مک‌بوک پروهای جدید تحسین بسیاری را برانگیخت ولی برخی را هم ناامید کرد. حذف تمام پورت‌های استاندارد به افتخار حضور پورت USB-C و عرضه نشدن مدلی با ۳۲ گیگابایت رم از مهم‌ترین گلایه‌های کاربران است.

۲- سرفیس استودیو

سرفیس استودیو - برترین گجت سال 1395

شاید تا اینجا بتوان در مورد گجت‌های که در فهرست برترین‌های سال ۱۳۹۵ قرار گرفته‌اند اندکی تردید داشت، ولی از هر زاویه‌ای که به سرفیس استودیو نگاه کنید این گجت حضورش در میان برترین‌های امسال را فریاد می‌زند. برای سال‌های متمادی اپل iMac بر بازار کامپیوترهای All-in-One سلطه داشته، ولی مایکروسافت با به چالش کشیدن تصور سنتی از این گجت‌ها در سرفیس استودیو تعریفی نو از آن‌ها ارائه می‌کند. طراحی صنعتی بی‌نظیر سرفیس استودیو به طراحان و هنرمندان کمک می‌کند با یک حرکت نرم آن را به بومی برای خلق آثار خلاقشان تبدیل کنند. بدین ترتیب سرفیس استودیو در کنار قلم لمسی و گجت جذاب و خلاقانه‌ی «سرفیس دایال» (Surface Dial) قدرت پیشتیانی سیستم‌عامل ویندوز از تاچ را به رخ همه می‌کشد.

۱- هدست واقعیت مجازی HTC Vive

HTC Vive - برترین گجت سال 1395

اگر قصد دارید واقعیت مجازی را در بهترین شکلش تجربه کنید به هیچ گزینه‌ی دیگری فکر نکنید. هدست واقعیت مجازی HTC Vive با استفاده از انواع و اقسام سنسورها می‌تواند یک اتاق را به فضایی سه بعدی تبدیل کند. کاربر در این فضای مجازی به صورت طبیعی حرکت می‌کند و می‌تواند با کنترلرهایی که در دست دارد اشیای محیط را تغییر دهد. اگر ملاک دوستان و همکاران ما برای انتخاب HTC Vive به عنوان برترین گجت سال ۱۳۹۵ «هیجان‌انگیز بودن» بوده است، صد درصد درست انتخاب کرده‌اند. البته هدست واقعیت مجازی HTC Vive چنان ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته را در خود دارد که نظر فنی هم باید آن را برترین دانست.

‌‌‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar mohammad maghsodian

    لطفا اپل واچ سری ۲هم نقدو بررسی ویدیویی کامل کنید مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه