بهترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند که در سال ۲۰۱۹ همه‌گیر می‌شوند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
گوشی های هوشمند

در چند سال گذشته در زمینه‌ی گوشی های هوشمند شاهد نوآوری‌های چندانی نبودیم اما در سال ۲۰۱۹ طراحی‌های نوآورانه، افزایش تعداد دوربین‌ها و نسل جدید ارتباطات همه‌گیر خواهد شد. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم در بین ویژگی‌های گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۱۹ همه‌گیر می‌شوند، بهترینشان را انتخاب کنیم و توضیحاتی را در مورد آن‌ها ارائه دهیم.

گوشی‌های تاشو

گوشی های هوشمند

در سال ۲۰۱۸ بسیاری از شرکت‌های سازنده با بهره‌گیری از بریدگی نمایشگر کوچک‌تر، نمایشگر ثانویه و حتی طراحی کشویی، تلاش کردند نسبت نمایشگر به بدنه را تا حد ممکن افزایش دهند. در این میان، به‌زودی گوشی‌های هوشمندی روانه‌ی بازار می‌شود که هم به‌عنوان گوشی و هم به‌عنوان تبلت انجام‌وظیفه خواهند کرد.

سامسونگ توسعه‌ی این نوع گوشی های هوشمند را از ۸ سال پیش آغاز کرده و بالاخره تا مدتی دیگر، شاهد اولین گوشی تاشو این شرکت خواهیم بود. علاوه بر این کمپانی، شرکت‌هایی مانند ال‌جی، هواوی، شیائومی و حتی اپل هم می‌خواهند شانس خود را در این زمینه امتحان کنند. گوگل هم اعلام کرده اندروید از این نوع گوشی‌ها به‌طور کامل پشتیبانی خواهد کرد و به همین خاطر بی‌صبرانه منتظر ارائه‌ی این گوشی‌های نوآورانه هستیم.

بیشتر بخوانید: چرا نباید برای گوشی تاشو سامسونگ هیجان‌زده شویم

اینترنت ۵G

گوشی های هوشمند

کوالکام با تراشه ۸۵۵ و سامسونگ با مودم اگزینوس ۵۱۰۰ در زمینه‌ی گسترش پشتیبانی از اینترنت ۵G نقش مهمی ایفا خواهند کرد و اولین گوشی‌های مجهز به این مشخصه در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. شیائومی می‌خواهد در این زمینه رقبا را پشت سر بگذارد ولی بیشتر نگاه‌ها معطوف به نخستین گوشی ۵G سامسونگ است که تحت عنوان گلکسی اس ۱۰ ایکس روانه‌ی بازار می‌شود.

نمایشگرهای حفره‌دار

گوشی های هوشمند

اگرچه روند معرفی گوشی های هوشمند مجهز به این مشخصه از مدتی قبل آغاز شده، اما طبق انتظارها، بهره‌گیری مدل‌های مختلف گلکسی اس ۱۰ از این ویژگی می‌تواند این قابلیت را همه‌گیرتر کند. با توجه به اینکه ده‌ها میلیون از مدل‌های مختلف گلکسی اس ۱۰ به فروش خواهد رسید، بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه به بهره‌گیری از این ویژگی روی می‌آورند تا دیگر ناچار به استفاده از مواردی مانند طراحی کشویی، نمایشگر دوگانه و ویژگی قدیمی بریدگی نمایشگر نباشند.

بیشتر بخوانید: برو کنار ناچ؛ ۲۰۱۹ سال نمایشگر حفره دار است

دوربین‌های چندگانه

گوشی های هوشمند

اگر فکر می‌کردید به این زودی‌ها گوشی هوشمندی نمی‌تواند رکورد گلکسی A9 مجهز به ۴ دوربین اصلی را بشکند، باید بگوییم که به‌زودی نوکیا ۹ معرفی می‌شود که از ۵ دوربین اصلی بهره می‌برد. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده، نخستین گوشی ۵G سامسونگ واجد ۴ دوربین اصلی قدرتمند است.

اپل هم برای اینکه از این قافله عقب نیفتد، آیفون مجهز به دوربین سه‌گانه را روانه‌ی بازار خواهد کرد. اگرچه در مورد چینش این دوربین سه‌گانه هنوز اطلاعات موثقی منتشر نشده، ولی چیزی که با قاطعیت می‌توانیم بگوییم این است که آیفون مذکور به‌طور حتم از سه دوربین اصلی بهره می‌برد.

گوشی‌های پیکسل گوگل توانستند محبوبیت عکاسی محاسباتی را تا حد زیادی افزایش دهند و حالا قرار است گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ از این مشخصه جذاب بهره ببرند و باید ببینیم گوگل در نسل جدید گوشی‌های پیکسل چگونه می‌تواند کیفیت دوربین‌های فوق‌العاده خود را بهبود ببخشد. با توجه به این موارد ذکر شده، سال ۲۰۱۹ سال بسیار جذابی برای دوربین گوشی های هوشمند خواهد بود.

حسگر اثر انگشت فراصوت

گوشی های هوشمند

در رابطه با حسگرهای اثر انگشت زیر نمایشگر مبتنی بر فناوری فراصوت، گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ در زمینه‌ی همه‌گیر کردن آن نقش مهمی خواهند داشت. این تکنولوژی نسبت به فناوری‌های فعلی از سرعت و دقت بیشتری بهره می‌برد. یکی از دلایلی که سامسونگ برای بهره‌گیری از این فناوری در گوشی های هوشمند عجله نکرده، همین موضوع آماده نبودن این تکنولوژی است. علاوه بر این، شرکت‌هایی مانند شیائومی و اوپو در زمینه‌ی افزایش وسعت این حسگر به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند و به‌زودی کاربران می‌توانند برای تشخیص اثر انگشت از بخش بزرگ‌تری از نمایشگر گوشی خود استفاده کنند.

افزایش بیش از پیش حافظه داخلی و حافظه رم

گوشی های هوشمند

پهنای باند استاندارد جدید UFS 3.0 که مربوط به حافظه داخلی است دو برابر استاندارد UFS 2.1 است که امروزه بیشتر گوشی های هوشمند مبتنی بر آن هستند. رییس بخش حافظه سامسونگ اعلام کرده نسل جدید حافظه‌های مبتنی بر استاندارد UFS 3.0 در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند و شاید گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ هم مجهز به این تکنولوژی باشند.

علاوه بر این، گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۱۰ ایکس قرار است همراه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه شوند. در همین رابطه می‌توانیم به معرفی نخستین گوشی مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم در جهان از طرف شرکت لنوو هم اشاره کنیم.

بهبود قابلیت‌های مربوط به زوم و تشخیص عمق در دوربین‌ها

گوشی های هوشمند

شرکت اوپو دو سال قبل با بهره‌گیری از منشورهای پریسکوپی موفق شده دوربین واجد زوم اپتیکال ۵ برابری را معرفی کند و حالا با بهینه‌سازی این تکنولوژی، نخستین دوربین مجهز به زوم اپیتکال ۱۰ برابری را معرفی کرده است که به‌زودی در اختیار شرکت‌های سازنده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود نخستین گوشی ۵G سامسونگ و جانشین آیفون XS مکس هم مجهز به سنسور سه‌بعدی باشند. البته همین حالا هم برخی از گوشی های هوشمند از چنین سنسورهایی بهره می‌برند ولی هنوز پتانسیل‌های آن عملی نشده و باید ببینیم سامسونگ و اپل چه خواب‌هایی برای این سنسورها دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: در سال ۲۰۱۹ باید منتظر چه گوشی‌هایی باشیم؟

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه