بهترین گوشی‌های مجهز به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی را بشناسید

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

با توجه به سرعت بسیار بالای پیشرفت‌های سخت افزار گوشی هوشمند، شرکت‌های بیشتری به سمت تولید گوشی‌های مجهز به حافظه رم ۱۲ گیگابایت می‌روند. در این بین نام کمپانی‌های چینی مانند وان پلاس و شیائومی نیز در کنار شرکت با سابقه‌ای همچون سامسونگ دیده می‌شود و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۹ گوشی‌های هوشمند بیشتری با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی معرفی خواهند شد.  در این مطلب به معرفی بهترین‌ مدل‌هایی می‌پردازیم که تا به حال معرفی شده‌اند:

۱. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت ۱۰ پلاس در دو نسخه با حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد که هر دو نسخه به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز هستند. این گوشی که به تازگی معرفی شده است، به عنوان جدیدترین نماینده سامسونگ، از بالاترین توان سخت افزاری موجود در میان گوشی‌های اندرویدی بهره می‌برد.

نمایشگر ۶.۸ اینچی با رزولوشن +QHD، پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۵، باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، حافظه داخلی قابل ارتقا، اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس و در نهایت قلم S Pen از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی نوت ۱۰ پلاس به شمار می‌آیند.

۲. وان پلاس ۷ پرو

وان پلاس ۷ پرو در سه نسخه با حافظه رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی به عنوان بهترین گوشی وان پلاس در سگمنت پرچمداران، از سخت افزار قدرتمندی استفاده می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید باشد.

نمایشگر ۹۰ هرتزی و بی‌حاشیه ۶.۶۷ اینچی (بدون بریدگی یا حفره دوربین) و با رزولوشن +QHD؛ باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، اسنپ دراگون ۸۵۵، اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر، دوربین اصلی سه‌گانه با سنسورهای ۴۰، ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با مکانیزم بیرون جهنده، از مشخصات بارز وان پلاس ۷ پرو است. این گوشی گران‌ترین محصول تاریخ کمپانی چینی وان پلاس است که البته از پرچم‌دارانی مانند گلکسی اس ۱۰ یا هواوی پی‌ ۳۰ پرو ارزان‌تر است.

۳. ایسوس راگ فون ۲

اگر به دنبال یک گوشی همه‌چیز تمام برای بازی‌های موبایلی هستید، گوشی گیمینگ جدید ایسوس یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. راگ فون ۲ که مدتی پیش رونمایی شد، علاوه بر حافظه رم ۱۲ گیگابایتی، به سخت افزار بسیار قدرتمندی مجهز است تا از پس سنگین‌ترین بازی‌های موجود برآید. این گوشی از چیپ اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس استفاده می‌کند که نسخه اورکلاک شده ۸۵۵ است و در بخش CPU و GPU بهبودهایی را تجربه کرده است.

باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی راگ‌فون ۲ از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند و نمایشگر AMOLED آن از نوع ۱۲۰ هرتزی است تا کمترین نرخ تاخیر را در بازی‌ها ارائه دهد. از دیگر مشخصات می‌توان به دوربین دوگانه با سنسورهای ۴۸ و ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و اندروید ۹.۰ اشاره کرد. راگ فون ۲ هنوز وارد بازار نشده است، اما طبق اعلام ایسوس، از روز ۴ سپتامبر قابل خرید خواهد بود.

۴. سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس

گلکسی اس 10

گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز از پرچم‌دارهای پر سر و صدای اوایل سال ۲۰۱۹ است که نسخه‌ای ویژه ‌با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی دارد. این نسخه به حافظه داخلی شگفت انگیز یک ترابایتی مجهز است که می‌توان با استفاده کارت میکرو اس‌دی، ۵۱۲ گیگابایت دیگر به آن افزود. اما نسخه مجهز به رم ۸ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود.

البته سایر مشخصات گلکسی اس ۱۰ پلاس نیز قابل تحسین است: نمایشگر ۶.۴ اینچی بی‌حاشیه با رزولوشن +QHD، اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر، چیپ اسنپ دراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰، دوربین سه‌گانه با سنسورهای ۱۲، ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین سلفی دوگانه ۱۰ و ۸ مگاپیکسلی، باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس.

۵. شیائومی بلک شارک ۲ پرو

شیائومی بلک شارک پرو ۲

کمی عجیب می‌رسد که شیائومی در همان سالی که گوشی گیمینگ بلک شارک ۲ را عرضه کرده است، آن را با یک نسخه جدید به‌روز رسانی کند. اما این آپدیت ناگهانی باعث شد تا گوشی گیمینگ شیائومی نیز به چیپ اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس دسترسی داشته باشد و از رقبایی مانند راگ فون ۲ ایسوس عقب نماند.

سایر مشخصات بلک شارک ۲ پرو با بلک شارک ۲ مشابه است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگر ۶.۳۹ اینجی با رزولوشن +FHD، حافظه رم ۱۲ و ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، دوربین دوگانه ۴۸ و ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر، اسپیکرهای استریو، قاب پشتی با نور پردازی RGB و اندروید ۹.۰.

۶. زد‌تی‌ای آکسون ۱۰ پرو

زد تی ای آکسون ۱۰ پرو

آکسون ۱۰ پرو کمپانی زد‌تی‌ای یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند مجهز به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی است. ظاهر ساده و زیبای این گوشی در کنار سخت افزار قدرتمند می‌تواند موفقیت‌های زیادی را برای چینی‌ها به دنبال داشته باشد. این گوشی به یک صفحه نمایش خمیده ۶.۴ اینچی مشابه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ مجهز است که از اسکنر اثر انگشت دورن نمایشگر پشتیبانی و همچنین رزولوشن +FHD را ارائه می‌کند. در زیر این نمایشگر بزرگ شاهد حضور چیپ اسنپ دراگون ۸۵۵ خواهیم بود.

آکسون ۱۰ پرو در سه نسخه با حافظه رم‌ ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی تولید شده و در بخش حافظه داخلی نیز می‌توانید از میان ظرفیت‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت انتخاب کنید؛ البته امکان ارتقا حافظه داخلی با استفاده از میکرو اس‌دی نیز وجود دارد.

دوربین اصلی این گوشی به سه سنسور ۴۸، ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی مجهز  است و دوربین سلفی آن که در بریدگی قطره‌ای کوچک بالای نمایشگر قرار گرفته است، از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. باتری ۴۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی نماینده چینی‌ها از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند و در نهایت رابط کاربری ساده این محصول تجربه‌ای بسیار شبیه به اندروید خام را به شما ارائه می‌کند.

۷. نوبیا رِد مجیک ۳

نوبیا رد مجیک ۳

سومین و آخرین دستگاه از گوشی‌های گیمینگ این فهرست مربوط به برند نوبیا است که مشخصات قابل توجهی دارد. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۵ اینچی با نرخ ۹۰ هرتز و رزولوشن +FHD مجهز است. در قاب پشتی نیز مانند سایر گوشی‌های گیمینگ معرفی شده، شاهد نور پردازی RGB خواهیم بود که افکت‌های آن توسط کاربر قابل تنظیم خواهد بود و بیش از ۱۶.۸ میلیون رنگ تولید می‌کند.

یک مجموعه سخت افزار قدرتمند درون این بدنه قرار گرفته است که مهمترین آن ها حضور اسنپ دراگون ۸۵۵ است. علاوه بر حافظه رم ۱۲ گیگابایتی، دو نسخه دیگر با رم‌های ۶ و ۸ گیگابیت نیز وجود دارند. در بخش حافظه داخلی نیز مانند حافظه رم با سه نسخه متفاوت مواجه هستیم که شامل ظرفیت‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت است.

برخلاف گوشی‌های این لیست، دوربین اصلی رد مجیک ۳ تنها یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی از نوع ۱۶ مگاپیکسلی است. وظیفه تامین نیروی مورد نیاز این سخت افزار قدرتمند برعهده باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری است که از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

۸. شیائومی می ۹ Transparent Edition

Xiaomi Mi 9 Transparent Edition

آخرین عضو فهرست بهترین‌ گوشی‌های مجهز به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی به شیائومی تعلق دارد. نسخه شفاف می ۹ تنها در میزان حافظه رم و حافظه داخلی با نسخه معمولی تفاوت دارد و سایر مشخصات این دو نسخه تقریبا یکسان است.

شیائومی نیز برای نماینده خود اسنپ دراگون ۸۵۵ را انتخاب کرده است. ابعاد نمایشگر گوشی ۶.۳۹ اینچ است و رزولوشن +FHD را ارائه می‌کند.

اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر، باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع با امکان شارژ کامل در ۶۵ دقیقه، دوربین اصلی سه‌گانه با سنسورهای ۴۸، ۱۶ و ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و استفاده از اندروید ۹.۰ از دیگر مشخصات دومین نماینده شیائومی در این فهرست است.

منبع: Android Authority

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    بیگ لایک برای ایسوس راگ فون ۲

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه