[ویدیو] حرکات عجیب ربات سگ‌نمای جدید بوستون داینامیکس را ببینید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت رباتیک «بوستون داینامیکس» (Boston Dynamics) با ربات‌هایی که می‌سازد همیشه ما را شگفت‌زده می‌کند. باحال‌ترین شرکت رباتیک جهان در یوتیوب ویدیویی منتشر کرده که رباتی به نام «اسپات‌مینی» را معرفی می‌کند. این ربات در واقع نسخه‌ی کوچکتر ربات چهارپای «اسپات» (Spot) است. اسپات مینی تمام‌برقی و ساکت است و روی صورت‌اش یک دست رباتیک دارد.

Mjc2OTk4OA

این شرکت بیاینه‌ای برای معرفی این ربات صادر کرده که در پایین می‌خوانید:

«اسپات‌مینی نسخه‌ی کوچک‌تر ربات اسپات است و ۲۵ کیلوگرم وزن دارد. اگر دست رباتیک‌اش را هم حساب کنیم وزن آن ۳۰ کیلوگرم می‌شود. این ربات تمام برقی است و بسته به کاری که انجام می‌دهد، با یک بار شارژ می‌تواند ۹۰ دقیقه فعال باشد. اسپات‌مینی یکی از ساکت‌ترین ربات‌هایی است که ما تاکنون ساخته‌ایم. این ربات چند حسگر مختلف دارد که شامل دوربین‌های سنجش عمق و ژیروسکوپ می‌شود. همچنین در پاهای این ربات حسگری قرار دارد که می‌تواند وضعیت و موقعیت قسمت‌های مختلف ربات را حس کند. این حسگرها به جهت‌یابی و حرکت ربات کمک می‌کنند. اسپات‌مینی می‌تواند بعضی از کارها را به تنهایی انجام دهد، اما اغلب اوقات برای کارهای سطح بالا از انسان‌ها کمک می‌گیرد.»

بوستون داینامیکس هنر و مهارت زیادی در ساخت ربات‌های انسان‌نما دارد. این شرکت به خاطر ربات‌هایی شهرت پیدا کرده که در ساخت آنها از سگ الهام گرفته شده است. این ربات‌ها «بیگ‌داگ» (BigDog) و «آلفاداگ» (AlphaDog) نام دارند. علاوه بر این، بوستون داینامیکس این حیوانات رباتیک را به شکل فوق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارد، طوری که این ربات‌ها در سطوح مختلفی مثل یخ، برف و توده‌ای از آجرها تعادل‌شان را حفظ می‌کنند.

در حال حاضر این شرکت به آلفابت تعلق دارد، اما این‌طور که پیداست آلفابت می‌خواهد بوستون داینامیکس را بفروشد چون در حال حاضر این شرکت هیچ محصولی ندارد که بتواند در آینده‌ی نزدیک عرضه کند.

منبع: IEEE

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه