تاثیر مهندسی تسلا بر روند توسعه‌ ولوو XC40

۱۶ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در بازار خودروهای الکتریکی تسلا به یک استاندارد تبدیل شده و سایر کمپانی‌هایی که قصد تولید چنین مدل‌هایی را دارند، معمولا محصولات این خودروساز آمریکایی را به عنوان الگو یا مرجع مقایسه قرار می‌دهند. یکی از مدیران رده‌بالای ولوو در مصاحبه اخیر خود با اذعان به این مساله، نکات جالبی را در رابطه با تاثیر تسلا مدل ۳ بر روند توسعه‌ی اولین خودروی برقی این شرکت یعنی ولوو ولوو XC40 مطرح کرده است.

به گفته‌ی آقای هنریک گرین (Henrik Green) مدیر ارشد بخش تکنولوژی ولوو، تصمیم تسلا مبنی بر عرضه‌ی مدل ۳ با ظرفیت باتری بیش از ۷۰ کیلووات ساعت باعث شده این شرکت سوئدی با تجدید نظر در ظرفیت باتری کراس‌اوور برقی خود، آن را به باتری ۷۸ کیلووات ساعتی تجهیز کند. آقای گرین افزوده پیشتر قرار بر این بود باتری XC40 Recharge ظرفیتی بین ۶۰ الی نهایت ۷۰ کیلووات ساعت داشته باشد.

ولوو XC40

مدیر ارشد بخش تکنولوژی ولوو در مصاحبه‌ی خود با شاخه‌ی اروپایی نشریه‌ی Autonews گفته:

ما ظرفیت باتری ولوو XC40 را افزایش دادیم. قبلا فکر می‌کردیم ما تعادل خوبی بین هزینه و ظرفیت باتری ایجاد کرده‌ایم، اما وقتی دیدیم که تسلا مدل ۳ با ظرفیت باتری بیشتری عرضه شد، با خودمان گفتیم “شاید آنها به نکته‌ای پی برده‌اند.” ما ماژول‌های بیشتری اضافه کردیم. این کار سبب افزایش اندک قیمت می‌شود، ولی در عین حال مسافت قابل پیمایش را نیز بهبود داده و XC40 Recharge را با مدل ۳ در یک رده قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نتیجه یک تحقیق: خودروهای برقی حتی با وجود نیروگاه های زغالی پاک‌تر از بنزینی‌ها هستند

ولوو XC40

آنطور که ولوو اعلام کرده، کراس‌اوور الکتریکی ولوو XC40 بر اساس استاندارد WLTP توانایی پیمایش مسافت ۴۰۰ کیلومتری با یک بار شارژ را دارد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم مدل پایه از تسلا مدل ۳ قادر است تا ۴۰۹ کیلومتر مسافت را با شارژ کامل پشت سر بگذارد؛ این سدان برقی نسخه‌ای به نام Long Range نیز دارد که در آن بر برد حرکتی تاکید شده و می‌توان تا ۵۶۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کرد.

آقای گرین به یک نکته‌ی جالب نیز اشاره کرده و گفته سه سال پیش وقتی ولوو تصمیم گرفت نسخه‌‌ی تمام الکتریکی XC40 را عرضه کند، وی با شک و تردیدهای زیادی مواجه بوده است. او این تصمیم را به قماری تشبیه کرده که نتیجه‌اش با برد همراه شده است. با توجه به شرایط کنونی، آقای گرین توسعه‌ی XC40 Recharge را بهترین اتفاق می‌داند، زیرا وقتی این خودرو سال آینده راهی بازار شود، تنها کراس‌اور لوکس در محدوده‌ی قیمت ۴۰ الی ۶۰ هزار یورو خواهد بود.

منبع: carscoops

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه