تاریخچه‌ی نمایشگاه IFA

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

زمانی که شرکت‌های سازنده‌ی رادیو در کشور آلمان از سال ۱۹۲۴ سعی کردند محصولات خودشان را در مکانی مخصوص به نمایش در بیاورند، هرگز فکر نمی‌کردند که این اقدام آن‌ها اکنون به مراسمی به نام IFA تبدیل شود که نظر کل دنیا را به سمت خودش جلب می‌کند.

 

در طول تاریخ نمایشگاه IFA مکانی برای معرفی جدیدترین تکنولوژی‌های روز بوده است. به همین دلیل در این مطلب به معرفی تاریخچه‌ی این نمایشگاه پرداخته‌ایم.

 

اگر جنگ‌های جهانی اول و دوم را نادیده بگیریم، رشد تکنولوژی‌های رادیویی در این سال‌ها بسیار بوده است. اما سقوط کشورهای الکترونیکی اروپایی در مقابل کشورهای آسیایی که در زمینه ارتباطات رادیویی فعالیت می‌کردند، باعث شد که مراسم funkausstellung که اکنون به نام IFA شناخته می‌شود، بزرگ‌تر شود. این مراسم به مرور زمان به یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فعال در زمینه الکترونیک تبدیل شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اولین نمایشگاه IFA

در طول‌ سال‌هایی که این نمایشگاه‌ برگزار می‌شد، محصولات مختلفی در آن معرفی شدند. در سال ۱۹۲۸ برای اولین‌بار تلویزیون‌ها به‌نمایش درآمدند. محصولی که به سرعت توانست رادیو را پشت‌سر بگذارد و نظر مردم را به سمت خودش جلب کند. حتی در یکی از قدیمی‌ترین تصاویری که از این مراسم وجود دارد، آلبرت اینشتین قصد دارد رادیوی جدیدی که اختراع کرده را به نمایش در بیاورد.

IFA-1-2-1

آلبرت اینشتین در نمایشگاه IFA

با روی کار آمدن نازی‌ها در سال ۱۹۳۰ این نمایشگاه زیر نظر دولت برگزار می‌شد و کارهای تبلیغاتی زیادی در راستای معرفی حزب نازی در آن انجام شد. البته برگزاری این نمایشگاه پس از ۱۶ سال که از عمر آن می‌گذشت، به دلیل جنگ‌ جهانی دوم متوقف شد. پس از جنگ این نمایشگاه دیگر در شهر برلین برگزار نشد. از سال ۱۹۵۰ به بعد این نمایشگاه در شهرهای دوسلدورف و بعدا در فرانکفورت به کار خودش ادامه داد. از این سال‌ها به عنوان زمانی یاد می‌شود که مردم از لوازم الکترونیکی استقبال زیادی کردند. در این زمان وسایل زیادی مانند کنترل‌های از راه دور برای تلویزیون‌ها به نمایش درآمدند.
درسال ۱۹۶۸ این نمایشگاه بار دیگر به شهر برلین بازگشت. در آن سال برای اولین‌بار تلویزیون‌های رنگی به نمایش درآمدند. از آن سال به بعد این نمایشگاه به‌عنوان مکانی برای معرفی محصولات و تکنولوژی‌های جدید شناخته شد. در سال ۱۹۷۷ تکنولوژی Teletext معرفی شد. در سال ۱۹۷۹ لوح فشرده (CD) به‌نمایش درآمد. سیستم انتقال دیتای رادیوی در سال ۱۹۸۷ در IFA معرفی شد. تلویزون‌هایی با صفحه نمایش عریض در سال ۱۹۸۹ معرفی شدند. مینی دیسک‌ها و فرمت MP3 در سال ۱۹۹۱ به‌نمایش درآمدند. دیسک‌های DVD در سال ۱۹۹۷ و تلویزیون‌های دیجیتال در سال ۲۰۰۳ در این نمایشگاه معرفی شدند.
از سال ۱۹۹۵ به بعد مسئولان این نمایشگاه به این موضوع اشاره کردند که IFA از این به بعد به عنوان یک نمایشگاه کاملا چندرسانه‌ای برگزار می‌شود. از آنجایی که شرکت‌های تولیدکننده‌ی وسایل الکترونیکی بیشتر شده بودند و رقابت زیاد شده بود، این شرکت‌ها نمی‌توانستند محصولات جدیدشان را هر دو سال یک‌بار معرفی کنند. به همین دلیل نمایشگاه IFA که به شکل سالانه برگزار می‌شد، یک مکان مناسب برای معرفی محصولات جدید آن‌ها بود.

IFA-1-2-2

موفقیت این نمایشگاه باعث شد که بعدا نمایشگاه‌هایی مانند Cebit و CES هم به وجود بیایند. هرکدام این نمایشگاه‌ها در کشورها و زمان‌های مختلف برگزار می‌شوند. حتی شرکت‌های موبایلی هم تصمیم گرفتند که مراسمی به نام MWC را برگزار کنند تا در آن‌ تنها از تلفن‌های همراه جدید رونمایی شود.
درحال حاضر IFA یکی از دو نمایشگاه بزرگ فعال در زمینه تکنولوژی‌های الکترونیکی در دنیا است. در کنار این نمایشگاه می‌توان به CES اشاره کرد که در شهر لاس وگاس و در دی ماه برگزار می‌شود. نمایشگاه CES از سال ۱۹۶۷ کار خودش را آغاز کرده است.
درحالی به سمت نمایشگاه IFA سال ۲۰۱۵ می‌رویم که تا این لحظه مشخص شده که شرکت‌های مختلف سعی دارند ساعت‌های هوشمند و تلفن‌های همراه معرفی کنند. حتی می‌توان منتظر معرفی چند تبلت، تلویزیون و وسایل دیگر هم بود. شرکت‌های سامسونگ، هوآوی و سونی می‌خواهند در این نمایشگاه کنفرانس خبری برگزار کنند و به احتمال زیاد محصولات هیجان‌انگیزی را معرفی خواهند کرد.

IFA-1-2-3

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. میثم

    بسیار خوب و جالب بود.
    موفق باشید.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه