تاریخ عرضه‌ی کارت گرافیکی R9 Nano مشخص شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس جدیدترین اخبار منتشر شده از یک وب‌سایت تایوانی، احتمالا شرکت AMD در تاریخ ۵ شهریور (۲۷ آگوست) کارت گرافیکی Radeon R9 Nano را روانه بازار خواهد کرد.

براساس گزارش‌های منتشر شده از یک وب‌سایت‌ تایوانی، شرکت AMD هفته آینده کارت گرافیکی Radeon R9 Nano را عرضه خواهد کرد.

از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول باید به ابعاد کوچک آن اشاره کرد. شرکت AMD این کارت گرافیک را بسیار کوچک‌تر از محصولات هم سطح آن طراحی کرده است. شرکت سازنده تا به‌حال هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات سخت‌افزاری این محصول اعلام نکرده است اما براساس اخبار منتشر شده، به‌نظر می‌رسد جزییات سخت‌افزاری این محصول نزدیک به کارت گرافیکی قدرتمند Fury X R9 باشد. لازم به‌ذکر است که این شرکت برای پایین آوردن میزان مصرف انرژی کارت Nano، سرعت پردازش آن در مقایسه با کارت Fury را پایین‌تر آورده است.

پیش از این هم اخبار و شایعه‌هایی پیرامون این محصول منتشر شده بود. براساس این اخبار طول این کارت تنها ۱۵ سانتی‌متر است و در آن از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع هم استفاده نخواهد شد. لازم به‌ذکر است که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول اعلام نشده است، اما مطمئنا قیمتی پایین‌تر از کارت گرافیکی R9 Fury X خواهد داشت.

amd-r9-nano

شرکت آمریکایی AMD یکی از اصلی‌ترین رقبای Nvidia در حوزه‌ی ساخت کارت‌های گرافیکی محسوب می‌شود. این در حالی است که از مدت‌ها پیش سهام شرکت AMD روندی نزولی دارد. البته لازم به‌ذکر است که این وضعیت نا به‌سامان ریشه در کارت‌های گرافیکی سری ۲۰۰ این شرکت دارد که از دو سال پیش در بازار عرضه شده‌اند.

در حال حاضر این شرکت قصد دارد با تولید سری کارت‌های Fury، خود را دوباره زنده کند. کارت‌های گرافیکی Fury سخت‌افزاری شگفت‌انگیز دارند و در کنار پهنای باند بالای‌شان از جدیدترین مدل‌های پردازنده‌های گرافیکی AMD استفاده می‌کنند.

منبع: VR-ZONE

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه