تا سال ۲۰۱۹ گوشی‌های اندرویدی ۸۲٫۶ درصد از بازار را در اختیار می‌گیرند

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیستم عامل اندروید تا سال ۲۰۱۹ بخشی معادل ۸۲٫۶٪ بازار گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را در دست خواهد داشت.

سیستم‌های عامل‌ iOS و اندروید همیشه با هم در جنگ بوده‌اند، در حالی که هر دو هم جزو قدرتمندترین حاضران در حوزه‌ی تکنولوژی به شمار می‌روند که بخش بزرگی از بازار را در تسخیر خود دارند.

هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در روند کار خود سعی داشته‌اند که نظر کاربران را به سمت خود جلب کنند و بازار گوشی‌های تلفن را به دست بگیرند.

اما به دلیل وجود شرکت‌های متعدد ساخت تجهیزات اوریجینال (OEM)، این سیستم عامل گوگل موبایل است که جزو سردمداران قرار گرفته و کسر بیش‌تری از بازار را در دست دارد. این پیش‌روی و گستردگی به آن حد رسیده که گمان می‌رود تا سال ۲۰۱۹ گوگل با فاصله‌ی زیادی جلوتر از بقیه باشد.

هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در روند کار خود سعی داشته‌اند که نظر کاربران را به سمت خود جلب کنند و بازار گوشی‌های تلفن را به دست بگیرند.

این آمار تخمینی از سوی شرکت آمار بین‌الملل (IDC) اعلام شده و در ادامه‌ی تحلیل‌های خود می‌گوید که تا سال ۲۰۱۹ سهم سیستم عامل اندروید گوگل در بازار جهانی معادل ۸۲٫۶٪ خواهد بود. در حالی که سهم iOS در همان زمان معادل ۱۴٫۱٪ است.

همچنین IDC پیش‌بینی می‌کند که اندروید تا پایان سال بخشی معادل ۸۱٫۲٪ بازار و iOS کسری معادل ۱۵٫۸٪ بازار را در دست خواهد داشت. بر این اساس اگر روند به همین منوال پیش برود، تا چهار سال آینده باید شاهد باخت اپل در بازار باشیم.

به علاوه آمار دیگری نیز منتشر شده، مبنی بر این‌که OEMهای اندروید تا پایان امسال ۱٫۱۶ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی خواهند کرد که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۱٫۵۴ میلیارد خواهد رسید.

ضمنا اپل هم محموله‌ی ارسالی خود به بازار جهانی را از ۲۲۶ میلیون به ۲۶۳٫۴ میلیون خواهد رساند که صد البته این تغییر در قیاس با پیشرفت اندروید خیلی کوچک است.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar جعفر

    از دید منهم ویندوز فون سهم خودش در بازار رو تا حد زیادی بالا خواهد برد زمانی همه از سیستم عامل سیمبین حرف میزدند و کسی فکر نمیکرد روزی اون سیستم عامل شکست بخوره ولی الان اثری از ان سیستم عامل در بازار وجود نداره از دید شخص منهم اندروید هم در چند سال آینده تا حد قابل توجهی سقوط خواهد کرد

  2. Avatar alisedaghat

    ویندوزفون رو فراموش کردید!!

  3. Avatar سعید

    به نظر بنده ویندوزهم کم کم جای خودش رو محکم تر میکنه و همینطور سهمش توی بازار بیشتر میشه

  4. Avatar bijan

    دارم به بازار اپ های موبایل فکر میکنم که روز به روز گسترش پیدا میکنه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه