تا سال ۲۰۳۵ نیمی از مشاغل ژاپن توسط ربات‌ها انجام خواهد شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروزه در کشور ژاپن مسوولیت‌های اصلی و متعددی بر عهده‌ی ربات‌هاست و تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۵ نیمی از خدمات شهری در آن کشور توسط این ماشین‌های هوشمند الکترونیکی انجام شوند.

ژاپنی‌ها عاشق ربات هستند و بخش عظیمی از سرمایه و انرژی فکری این کشور صرف پیشرفت تکنولوژیک در حوزه‌ی ربات‌ها و برنامه‌ریزی آن‌ها می‌شود. فقط در ژاپن هست که می‌توانید یک مجسمه‌ی غول‌پیکر از «گاندم» (Gundam) و امثال او را ببینید. گاندم یک ربات انسان‌نما است. در ژاپن هتلی هم هست که به محض ورود به آن‌جا یک دایناسور ربات از شما استقبال می‌کند و این به نظر اهالی آن کشور بسیار جذاب است. شاخصه‌ها و مجسمه‌های شهری مانند این نشان می‌دهند که چه‌قدر ژاپنی‌ها شیفته‌ی مانگا و انیمه و ربات‌های بازیگر در فیلم‌ها هستند.

robot-japan-gundam

شاخصه‌ها و مجسمه‌های شهری مانند این نشان می‌دهند که چه‌قدر ژاپنی‌ها شیفته‌ی مانگا و انیمه و ربات‌های بازیگر در فیلم‌ها هستند.

 آن‌ها واقعا عاشق ربات‌ها هستند و می‌خواهند یک سری ربات مترجم برای راهنمایی و کمک به گردشگرها بسازند. تولید ربات‌های پرستار که به نگهداری سالمندان کمک می‌کنند هم یکی دیگر از برنامه‌های این کشور است؛ این می‌تواند چیزی شبیه به آن‌چه در فیلم « فرانک و ربات» (Frank & Robot) دیدیم، باشد.

با مطالعه‌ی این زمینه و بررسی روند موجود، تحلیل‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که تا سال ۲۰۳۵ اداره‌ی حدود نیمی از این کشور به دست ربات‌ها انجام خواهد شد.

این خبر را بخش تحلیل اطلاعات در موسسه‌ی تحقیقات نومورا (Nomura Research Institute) اعلام کرده و گفته است که حدودا تا بیست سال آینده حداقل نیمی از مشاغل این کشور توسط ربات‌ها انجام می‌شوند.

robot-japan-2

ژاپنی‌ها عاشق ربات هستند و بخش عظیمی از سرمایه و انرژی فکری این کشور صرف پیشرفت تکنولوژیک در حوزه‌ی ربات‌ها و برنامه‌ریزی آن‌ها می‌شود.

محققان NRI برای فهمیدن این آمار دست به ارزیابی شغل‌های موجود در ژاپن زدند و بررسی کردند که هر کدام تا چه حد قابلیت مکانیزه و جایگزین شدن توسط ربات‌ها را دارند.

به عنوان نمونه شغلی مثل طراح یا گرافیست که نیاز به خلاقیت و ایده‌پردازی دارد، احتمال‌اش خیلی کم است که به عهده‌ی یک ربات سپرده شود اما جزییات کارهایی مانند مترجمی، پذیرش در یک فضای اداری یا ارسال غذا و کالا به دست مشتری که یک روند مشخص با ضوابط تعریف‌شده دارند، به‌سادگی برای یک ربات قابل برنامه‌ریزی هستند.

البته آمار حاضر برای وضعیت کشور ژاپن تا سال ۲۰۳۵ و جلوتر از آن، تنها با توجه به وضع موجود و روند فعلی اعلام شده و باید دید که چه‌طور پیش می‌رود.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Sam

    Jaleb Bod

  2. Matori73

    درود بر شما خانم احسانی مؤید !
    مقاله جالبی بود (:

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه