سامسونگ تراشه ۸ نانومتری اگزینوس ۹۸۲۰ را رسما معرفی کرد

۲۳ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اگزینوس 9820

مطابق انتظارات، ساعاتی قبل سامسونگ از جدیدترین تراشه خود یعنی اگزینوس ۹۸۲۰ رونمایی کرد که مبتنی بر معماری ۸ نانومتری است و در مقایسه با معماری ۱۰ نانومتری ۱۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. انتظار می‌رود این تراشه قدرتمند در گوشی‌های پرچم‌داری مانند گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ به کار گرفته شود. مهم‌ترین ویژگی‌های این تراشه، بهره‌گیری از «واحد پردازش عصبی» (NPU) و پشتیبانی از فیلمبرداری با رزولوشن ۸K است.

به لطف بهره‌گیری از NPU، این تراشه می‌تواند با قدرت بیشتری وظایف مربوط به هوش مصنوعی را انجام دهد. به گفته‌ی سامسونگ، این بخش جدید محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی را با ۷ برابر سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی این تراشه انجام می‌دهد. همچنین این تراشه از نسل چهارم پردازنده‌های سفارسی سامسونگ بهره می‌برد که حاوی دو هسته سفارشی، دو هسته Cortex-A75 و ۴ هسته Cortex-A55 است که دو مورد آخر مبتنی بر معماری ARM هستند. در مقایسه با تراشه اگزینوس ۹۸۱۰، عملکرد تک هسته‌ای این پردازنده ۱۵ درصد بهبود یافته و این بهبود برای عملکرد چند هسته‌ای، ۲۰ درصد است. همچنین در مقایسه با این تراشه، تا ۴۰ درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد. مودم LTE تعبیه شده در تراشه اگزینوس ۹۸۲۰ می‌تواند سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

اگزینوس 9820

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این تراشه، وجود پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 است که از لحاظ کارایی شاهد ۴۰ درصد عملکرد بهتری هستیم و از لحاظ مصرف انرژی هم ۳۵ درصد عملکرد بهتری دارد. از لحاظ عکس‌برداری و فیلم‌برداری، ISP موجود در این تراشه از ۵ سنسور مختلف از جمله سنسور مادون قرمز پشتیبانی می‌کند، می‌تواند فیلمبرداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری ۴K UHD با سرعت ۱۵۰ فریم بر ثانیه را هم امکان‌پذیر کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، این تراشه قدرتمند می‌تواند از نمایشگرهای ۴K UHD (رزولوشن ۲۱۶۰ در ۴۰۹۶) و WQUXGA (رزولوشن ۲۴۰۰ در ۳۸۴۰)، مموری LPDDR4x و دوربین‌های اصلی و سلفی ۲۲ مگاپیکسلی پشتیبانی کند. به گفته‌ی سامسونگ، تولید انبوه تراشه ۹۸۲۰ تا پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود برای اولین بار در سری گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ شاهد بهره‌گیری از آن‌ها باشیم.

منبع: Gadgets 360

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    ویژگی های خوبی داره و نسبت به نسل قبل پیشرفت های خیلی خوبی کرده ولی با توجه به وجود کایرین ۹۸۰ و a12 وsd8150 که همگی ۷ نانومتری هستند،۸ نانومتری بودن میتونه از نظر اسمی و حسی که در خریدار ایجاد میکنه برای سامسونگ خوب نباشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه