برنامه ترامپ برای تسهیل استانداردهای آلایندگی صنعت خودروسازی آمریکا

۲۹ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ترامپ

دولت ترامپ از زمان آغاز فعالیت خود به دنبال وضع قوانین و مقررات آسان برای خودروسازان آمریکایی است تا سطح تولیدات این شرکت‌ها افزایش یابد. حال سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و دولت این کشور اعلام کردند تغییراتی در استانداردهای آلایندگی این کشور اعمال شده است. مطابق قوانین جدید، خودروسازان تا سال ۲۰۲۶ به طور سالانه موظف خواهند بود ۱.۵ درصد از دی اکسید کربن خروجی از اگزوز خودروهای خود را کاهش دهند. این رقم پیش از این سالانه ۵ درصد بود. همچنین مصرف سوخت خودروها نیز تا سال ۲۰۲۶ به ۴۰.۱ مایل به ازای هر گالن بنزین خواهد رسید. این استاندارد پیش از این ۴۶.۷ مایل به ازای هر گالن سوخت بود.

استانداردهای آلایندگی

قوانین محیط زیستی جدید کمتر سختگیرانه هستند و بنابراین تولید خودروها برای شرکت‌ها مقرون به صرفه خواهد بود. در نتیجه خانواده‌های آمریکایی قادر خواهند بود از خودروهای ارزان‌تری استفاده کنند. مطابق آمارها خانوارهای آمریکایی به طور متوسط از خودروهایی با عمر ۱۲ سال استفاده می‌کنند. اقدام دولت ترامپ موجب می‌شود قیمت خودروها هزار دلار کاهش داشته و هزینه‌های نگهداری هر خودرو نیز ۴۰۰ دلار کمتر شود. قیمت خودرو در ایالات متحده از سال ۲۰۱۰ افزایش شدیدی داشته و به ۳۷ هزار دلار رسیده است. همین مساله موجب شده تا تعداد کمتری از مشتریان قادر به خرید خودروهای نو باشند.

بهبود کسب و کار خودروسازان آمریکایی بر اثر قانون آلایندگی جدید

قانون آلایندگی جدید دولت آمریکا باعث افزایش فروش خودروسازان آمریکایی نیز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با کاهش هزینه مالکیت خودرو در مجموع کل به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار، فروش خودرو نیز به اندازه ۲.۷ میلیون دستگاه افزایش یابد. مطابق ادعای دولت امریکا، خودروهای جدید ایمن‌تر نیز هستند و میزان تلفات ناشی از تصادفات را ۳۳۰۰ نفر کاهش می‌دهند. همچنین ۴۶ هزار نفر در مصدومیت‌های ناشی از تصادفات در امان خواهند بود. علاوه برآن ۱.۸ میلیون آسیب کمتر برای خودروها نیز به ثبت خواهد رسید. در همین حال خودروهای جدید پاک‌تر بوده، مصرف سوخت پایین‌تری دارند و آلودگی کمتری نیز تولید می‌کنند.

استانداردهای آلایندگی

از سوی دیگر و با وجود مزایای فراوان، این قوانین جدید مخالفانی نیز دارند. از جمله شورای دفاع از منابع طبیعی آمریکا که معتقد است بر اثر تصویب این قوانین، ۷۸ میلیارد گالن سوخت اضافه مصرف خواهد شد که با توجه به قیمت ۲.۲۵ دلار به ازای هر گالن بنزین،  مصرف‌کنندگان هزینه ۱۷۶ میلیارد دلاری را برای خرید این میزان بنزین متحمل خواهند شد. همچنین آلودگی تولید شده توسط خودروها نیز بیشتر از قانون قبلی بوده و ۸۶۷ میلیون تن کربن دی اکسید و کربن مونو اکسید از اگزوز خودروهای جدید خارج خواهد شد.

ترامپ در ابتدا قصد داشت استاندارد مصرف سوخت خودروهای آمریکایی را تا سال ۲۰۲۶ به میزان ۳۵ مایل به ازای هر گالن برساند اما با وجود استقبال تعدادی از خودروسازان، برخی ایالات همچون کالیفرنیا با تعداد دیگری از خودروسازان به توافق دیگری دست یافتند که زمینه ساز اختلافات و بروز استانداردهای جدید شد. احتمال می‌رود قانون جدید نیز با شکایت‌هایی از سوی نهادهای مختلف مواجه شود و در نتیجه آن قوانین جدیدی پدید آیند.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه