انقلاب بعدی تسلا با تولید انبوه باتری NMC در راه است

۲۹ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تسلا قرار است بزودی گیگافکتوری ۳ را در چین راه اندازی کند و گزارشات حاکی از آن هستند که بخش شیمیایی ال جی، تولید انبوه مواد اولیه مورد نیاز برای این کارخانه را آغاز کرده است. مطابق گزارش، این شرکت در گیگافکتوری ۳، به دنبال ساخت باتری‌های NMC خواهد بود. این باتری‌ها، که نسل جدید باتری‌های لیتیوم یونی محسوب می‌گردند، براساس ترکیباتی از نیکل، منگنز و کبالت ساخته می‌شوند. این باتری‌ها در تولید تسلا مدل ۳ به کار گرفته خواهند شد.

در ابتدا ایلان ماسک، موسس و مالک تسلا، عنوان کرده بود که گیگافکتوری ۳ به تولید هر دو نوع باتری سنتی و جدید خواهد پرداخت، اما گویا برنامه شرکت برای تولید باتری در گیگافکتوری ۳ دچار تغییر و تحول شده است. به دلیل جنگ تجاری میان آمریکا و چین و وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی از سوی هردو طرف، تسلا تصمیم گرفت بخشی از قطعات مورد نیاز را در چین تولید کند تا دچار تعرفه سنگین واردات کالاهای آمریکایی، که از سوی دولت چین وضع شده است، نشود. به همین منظور، تسلا تولید باتری‌ها را متوقف کرده و در ازای آن، به همکاری با تولیدکنندگان منطقه‌ای برای تامین باتری‌های مورد نیازش اقدام نمود.

تسلا

ایلان ماسک، سال گذشته در رابطه با گیگافکتوری ۳ گفت: ما تمامی ماژول باتری مورد نیاز را در گیگافکتوری ۳ واقع در چین تولید خواهیم کرد، شبیه همان کاری که در کالیفرنیا و نوادا انجام می‌دهیم. برای تولید سلول‌های باتری، از همکاری چند شرکت محلی، شامل پاناسونیک بهره خواهیم گرفت تا بتوانیم به موقع تقاضای بازار را پاسخگو باشیم.

ماه گذشته، گزارش شد که تسلا یک قرارداد همکاری با بخش شیمیایی ال جی منعقد کرده است تا بتواند سلول‌های باتری مورد نیاز خود، که در کارخانه گیگافکتوری ۳ در نانجینگ، ۳۲۰ کیلومتری شانگهای واقع شده است را تامین نماید. مطابق گزارش دیگری که از رسانه‌های چینی دریافت شده، کارخانه ال جی از هفته گذشته تولید انبوه سلول‌های باتری مورد نیاز گیگافکتوری ۳ تسلا را آغاز کرده است. اکنون تسلا سلول‌های باتری NMC را از ال جی دریافت می‌کند. این باتری‌ها، قادر هستند به ازای هربار شارژ، مسافت طولانی‌تری را طی کنند. ال جی همچنین اظهار کرد که ممکن است از سال ۲۰۲۲، این باتری‌ها با نوع NCMA که از نیکل بیشتری استفاده می‌کند، جایگزین شوند. تسلا تاکنون از باتری‌های NCA در محصولات خودش استفاده کرده است و اگر این گزارشات صحیح باشند، این اولین بار است که تسلا از باتری‌های منگنز، نیکل و کبالت در محصولاتش بهره خواهد برد. این باتری‌ها می‌توانند هم در وسایل نقلیه الکتریکی و هم در ابزارهای ثابت برقی، مورد استفاده قرار گیرند. تسلا به دنبال حق ثبت اختراع این نسل جدید از باتری‌هاست.

منبع: Electrik

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه