تسلا موتورز، فورد را پشت سر گذاشت

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ارزش بازار شرکت خودروسازی تسلا موتورز از فورد پیشی گرفت. به این صورت که تسلا در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۷ (۱۵ فروردین) با ثبت رکورد ارزش بازار ۴۸.۷ میلیارد دلار، توانست در مقام بالا‌تری نسبت به ارزش بازار ۴۵.۳ میلیارد دلاری فورد قرار بگیرد. با این حال جنرال‌موتورز با دارا بودن ارزش بازار ۵۱ میلیارد دلار در همین تاریخ، هنوز در صدر جدول ارزش بازار خودروسازهای آمریکایی قرار دارد.

پس از ثبت رکورد فروش ۲۵۰۰۰ دستگاه اتومبیل تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی، این شرکت توانست رشد ۷ درصدی ارزش سهام را تجربه کند. هم‌چنین میزان فروش این شرکت نسبت به سال گذشته، ۶۹ درصد افزایش داشته است. اگر به روند تغییرات ارزش سهام بازار دو خودروساز تسلا و فورد نگاه کنیم، می‌توانیم شیب صعودی ارزش بازار تسلا را در سال‌های گذشته ببینیم. این در حالی است که ارزش بازار فورد در طول این چند سال با نوسان‌های مختلفی همراه بوده و عمدتا شیب نزولی داشته است.

tesla ford

 البته نا گفته نماند که تسلا هنوز از نظر درآمد کل و درآمد خالص فاصله‌ی زیادی با فورد دارد. با این حال، تحلیل‌گران بازار باور دارند که تسلا آینده‌ی روشنی دارد و همین امر سبب شده که ارزش بازار این شرکت رشد قابل‌ توجهی داشته باشد. تسلا تصمیم دارد که امسال، محصول ارزان قیمت خودش را به نام مدل ۳، راهی بازار کند. قیمت احتمالی این خودرو ۳۵ هزار دلار است، یعنی چیزی در حدود نصف قیمت مدل S. عرضه‌ی خودروی برقی ارزان قیمت، می‌تواند به رشد این شرکت کمک زیادی کند. بعضی از تحلیل‌گران گفته‌اند که عرضه‌ی مدل ۳، شاید بتواند باعث رشد ۳۰ درصدی سهام تسلا در سال جاری شود.

منبع: usatoday

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه