تسلا می‌خواهد سولارسیتی را با ۲.۶ میلیارد دلار بخرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سولارسیتی

تسلا ساعاتی پیش اعلام کرد که می‌خواهد شرکت انرژی محور سولارسیتی (SolarCity) را بخرد. این دو شرکت امیدوار هستند که با پیوستن به یکدیگر بتوانند عملیات مربوط به باتری و انرژی خورشیدی را گسترش دهند. تسلا می‌گوید با خرید سولارسیتی می‌تواند برای تولید، ذخیره و پخش انرژی خورشیدی، محصولات مسکونی، تجاری و در مقیاس شبکه برق فراهم کند.

این شرکت خودروسازی مدتی پیش در ماه ژوئن پیشنهاد داده که در راستای برنامه اساسی ایلان ماسک برای تسلا می‌خواهد سولارسیتی را تصاحب کند. این برنامه درازمدت تصویر بلندپروازانه‌ای از آینده این شرکت می‌دهد. برنامه‌های این شرکت شامل سقف‌های خورشیدی با باتری‌های ذخیره‌سازی یکپارچه و همچنین گسترش خطوط تولید وسایل نقلیه الکتریکی می‌شود تا سیستم‌های حمل و نقل عمومی و کامیون‌های سنگین را هم در بر بگیرد.

تسلا امیدوار است که با یک معامله ۲.۶ میلیارد دلاری کل سهام سولارسیتی را بخرد. البته این قرارداد هنوز کامل نشده است. اما در هر صورت تسلا مطمئن است که این قرار در سه ماهه‌ی چهارم سال میلادی جاری کاملا بسته خواهد شد.

یکی از موانع احتمالی تاثیر خود ماسک بوده است. این کارآفرین که در آفریقای جنوبی به دنیا آمده، مدیر عامل تسلا است. اما سمت ریاست هیئت مدیره سولارسیتی را هم دارد و بزرگترین سهامدار هر دو شرکت است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه