رقابت تسلا Model S در مقابل یک بویینگ ۷۳۷ را ببینید

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تسلا مدل S تا به امروز توانسته است خودروهای مختلفی را در مسابقات «درگ» (Drag) شکست دهد و ثابت کند که خودروهای الکتریکی، اصلا ضعیف نیستند. با این حال، مسابقه‌ی جدیدی که یک مدل S با بویینگ داشته، حتی از مسابقات قبلی هم جدی‌تر به نظر می‌رسد.

۷۳۷ می‌تواند به راحتی سرعتی دو برابر سریع‌ترین خودروهای دنیا داشته باشد.

در یک همکاری جدید، شرکت تسلا و هواپیمایی Qantas، خودروی مدل S را در مقابل یک بویینگ ۷۳۷ قرار داده‌اند. تسلا برای این مسابقه، یک مدل S P90D را با خود به فرودگاه «آولان» (Avalon) در جنوب غربی شهر «ملبورن» آورده. این خودرو یک باتری با قدرت ۹۰ کیلووات ساعت و ۷۶۲ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو هم‌چنین All-Wheel Drive است و می‌تواند در ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. هواپیمای بویینگ ۷۳۷-۸۰۰ هم دو موتور جت بزرگ دارد که می‌توانند ۵۰ هزار پوند نیرو تولید کنند. سرعت کروز این هواپیما ۵۲۸ مایل در ساعت (۸۵۰ کیلومتر بر ساعت است)، اما این هواپیما می‌تواند به حداکثر سرعت ۰.۸۲ ماخ (۱۰۱۲ کیلومتر بر ساعت) هم برسد.

Boeing-737---Tesla-Model-S

وزن کمتر مدل S و توانایی این خودرو در تولید سریع قدرت الکتریکی، این خودرو را در ابتدا برنده‌ی مسابقه جلوه می‌دهد، اما بویینگ ۷۳۷ به سرعت تسلا را جا می‌گذارد.

جت‌ها وزن بسیار سنگین‌تری در مقایسه با ماشین‌ها دارند، اما قدرت بالای موتور آن‌ها این وزن را به خوبی کنترل می‌کند. حتی یک هواپیمای مسافری مثل ۷۳۷ می‌تواند به راحتی سرعتی دو برابر سریع‌ترین خودروهای دنیا داشته باشد.

می‌توانید ویدیوی مسابقه‌ی Model S و بویینگ ۷۳۷ را در ادامه ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. اکبر

    ببخشید این ماشین سریع ترین ماشین دنیا نیست که زودنتیجه می گیرد که ۷۴۷ از سریع ترین ماشین دنیا هم سریع تر است این هواپیما باید با بوگاتی ویرون مسابقه بده بعد معلوم شه کدام برنده هستند

  2. پارسا کرمی

    تسلا که رقیب خوبی نیست.
    اگر از بوگاتی شیرون استفاده می کردند خیلی خوب بود…

    1. صالح شاهمرادی

      مهم نیس خوبه یا بده. مهم اینه ک یه خوردروی الکتریکی ب رقابتش رفته :)))

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه