تصاویری از فایرفاکس موزیلا برای ویندوز ۱۰

۲۱ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موزیلا طی سال‌های اخیر علاقه‌ای به توسعه‌ی مرورگری متناسب با ویندوز ۸ نشان نداده است.

شرکت موزیلا اخیرا اطلاعات بیشتری از فلسفه‌ی طراحی فایرفاکس برای ویندوز ۱۰ منتشر کرده است.

چنانچه نگاهی به روند توسعه‌ی این نسخه طی سال‌های گذشته بیاندازیم متوجه این موضوع می‌شویم. در سال ۲۰۱۲ موزیلا اعلام کرد که مشغول توسعه‌ی نسخه‌‌ی متروی فایرفاکس برای ویندوز ۸ است، پس از گذشت دو سال در سال ۲۰۱۴ میلادی بالاخره نسخه‌ی بتای آن را منتشر کرد، اما کمی بعد نظرش تغییر کرد و پروژه‌ی فایرفاکس برای ویندوز ۸ را کنار گذاشت.

firefox1

اما اکنون به نظر می‌رسد که موزیلا بالاخره به این نتیجه رسیده که زمان همگام‌سازی با پیشکش‌های مدرن مایکروسافت فرا رسیده است. تیم موزیلا درصدد توسعه‌ی مرورگری برآمده‌اند که به ادعای آنها “جایگزین مستقل و قدرتمندی برای مرورگر پیش‌فرض ویندوز یعنی «مایکروسافت اج» خواهد بود.”

firefox2

این شرکت نمونه‌هایی از طراحی فعلی این مرورگر و همچنین مسیری را که در پیش گرفته‌اند، برای عموم منتشر کرده است. «چاد وینر» (Chad Weiner)، مدیر تولید موزیلا در مصاحبه‌ای با VentureBeat توضیح داده است که: «ظاهر آن آشنا طراحی شده زیرا هدف ما این است که فایرفاکس را به ظرافت برای کاربران ویندوز به نسخه‌ی جدید سیستم عامل مایکروسافت منتقل کنیم. ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که فایرفاکس در ویندوز ۱۰ به عنوان یک تجربه‌ی دست اول حضور داشته باشد، بنابراین تغییرات ریز و ظریف بسیار زیادی در ظاهر و احساس این مرورگر ایجاد کرده‌ایم تا با بافت و فضای ویندوز ۱۰ هم‌خوانی داشته باشد اما در عین حال اصالت فایرفاکسی در آن حفظ شده باشد. ما از تغییرات سبک حاضر در ویندوز ۱۰ الهام بصری گرفته‌ایم و سعی داشته‌ایم تا حد امکان ردپای رابط کاربری مرورگر را به حداقل برسانیم تا فضای دیدن وب را گسترش دهیم.”

firefox3

این‌طور که پیداست، موزیلا که تاکنون خیالش راحت بود و از سوی مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۸ تهدیدی احساس نمی‌کرد، اکنون رقابت مایکروسافت اج را جدی احساس کرده و با عزم راسخ برای آوردن مرورگراش به ویندوز ۱۰ دست به کار شده.

منبع: VentureBeat

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه