اپل کابل‌های USB Type-C معیوب در مک‌بوک را عوض می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در کابل‌های USB Type-C تعدادی از دستگاه‌های مک‌بوک (MacBook) شرکت اپل مشکلاتی مشاهده شده و این شرکت اعلام کرده است که کابل‌های USB Type-C معیوب را تعویض خواهد کرد.

همراه دستگاه‌های مک‌بوکی که از فروردین تا خرداد امسال به خریداران عرضه شد، کابل‌های شارژ USB Type-C هم موجود بود. ولی گویا کابل‌هایی که همراه این سری دستگاه‌ها بسته‌بندی شد، مدل‌های ایرادداری بوده که بعد از مدتی از کار می‌افتادند. این کابلها هنگام شارژ مک‌بوک، یا اصلا دستگاه را شارژ نمی‌کردند یا دایم قطع می‌شدند.

کابل‌های معیوب را می‌توان از روی نوشته‌ی حک شده روی آن‌ها شناسایی کرد. به این صورت که روی کابل‌های معیوب حک شده «Designed by Apple in California. Assembled in China» در حالی که روی کابل‌های سالم، در ادامه‌ی این عبارت، یک شماره‌ی سریال هم نوشته شده است.

apple-usbc-c-affectedcables

مسلما کاربران که قیمت قابل توجهی برای تهیه ی مک‌بوک پرداخت کرده‌اند، نمی‌توانند چنین ایراد دردسرآفرینی را تحمل کنند. در این رابطه اپل اعلام کرده کاربرانی که از طریق ثبت نام دستگاه مک‌بوک را خریده‌اند و آدرس‌شان در فرم درج شده، تا پایان هفته‌ی اول اسفند کابل سالم را دریافت خواهند کرد. سایر کاربران هم مستقیما با مراجعه به فروشگاه‌های رسمی اپل می‌‌توانند کابل معیوب خود را با مدل سالم عوض کنند. ضمنا کاربرانی که طی این مدت به خاطر همین ایراد کابل دومی خریداری کرده بودند، می‌توانند از اپل درخواست دریافت هزینه کنند.

در نظر داشته باشید که این تعویض کابل، فقط مختص کاربرانی که مک‌بوک خریدند نیست و تمام کابل‌های USB Type-C معیوب اپل، توسط این شرکت عوض خواهند شد. این طرح تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ اعتبار دارد و کاربران ضمن اقدام تا این تاریخ می‌توانند کابل سالم را تحویل بگیرند.

کابل‌های معیوب را می‌توان از روی نوشته‌ی حک شده روی آن‌ها شناسایی کرد.

این دومین طرح تعویض قطعه است که شرکت اپل طی یک هفته‌ی گذشته به اجرا درآورده. این شرکت چند روز پیش هم اعلام کرده بود که کارت‌های گرافیکی دستگاه‌های مک پرو (Mac Pro) مدل ۲۰۱۳ را کاملا به صورت رایگان عوض خواهد کرد. مک‌بوک‌هایی که بین بهمن تا فروردین امسال ساخته شدند، دارای ایرادهایی در کارت گرافیکی بودند که باعث بروز اختلال‌هایی در سیستم دستگاه می‌شد؛ خاموش شدن ناگهانی، اختلال در بالا آمدن دستگاه، Restartهای مکرر و هنگ کردن دستگاه از جمله آن ایرادها بودند.

MacBook-USB-C-Feat-Im

منبع: Digital Trends و Apple

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar Hamid

    میخوام یه سفر برم آمریکا کابلمو عوض کنم بیام،

    1. Avatar سجاد

      تا اونجا لازم نیست همین دبی یا ترکیه هم میتونی بری. البته قبلا در جای دیگه گفته بودم واقعیت اینه که اپل کشور ما رو توی لیست جاهایی که خدمات و محصولات ارایه میکنه نداره پس ما وقتی میخریم داریم یه سری ریسک ها رو میپذیریم تا از بهترین محصولات استفاده کرده باشیم و خب این مسایل هم ممکنه پیش بیاد دیگه.

      1. Avatar Hamid

        همین دبی یا ترکیه چقدر هزینه مالی و زمانی داره؟؟؟؟

      2. Avatar سجاد

        من خودم یک بار آیپدم رو دادم مسافر برد دبی و عض کرد و یک آیپد دیگه برام آورد بدون هزینه ولی خب مشخصه شما هزینه سفر خواهی داشته البته میتونی با هاشون چت کنی از طریق سایت و بگی که با پست DHL میفرستی براشون شاید قبول کنند برات برگردونند با پست. ولی همون طور که گفتم این مشکلات برای اینه که ما محصولی که شرکت مبدا کشورمون رو ساپورت نمیکنه میخریم پس دردسر هم خواهیم داشت.

      3. Avatar علی جوادی

        مجبوری این جنس بنجل چینی رو بخری که اینقد تو دردسر بیفتی!!!
        البته تیکه آجر فلزی اپله دیگه…
        بابت اینهمه سوتی دادن تو چند روز اخیر شرکت اپل خیلی باید اعصابتون داغون باشه…
        اون از افتضاح ارور ۵۳;اون از افتضاح تغییر تاریخ…اون از شکستن بی دلیل شیشه ی اپل واچ با توجه به تبلیغات زیاد اپل برای شیشه ی نشکن! اون و داد گاهی شدن چندباره…اون از ماجرای عکس تیم کوک که از ورزشگاه با گوشی آیفون گرفتن و در صفحه ی توییتر اپل گذاشتن که اینقد کیفیت عکس پایین بود و مردم مسخره کردن گوشی اپل رو که مجبور شدن عکس رو حذف کنن که این آماتورترین و بدترین روش برای رفع خرابکاریه و اون از شکایت از نقص قانون کپی رایت در صفحه نمایش آیفون با قابلیت لمس ۳ بعدی و اینم از جدیدترین سوتیه اپل…
        فقط اخبار این یکی دو ماهه از مشکلات اپل بوده و بس…
        بهتون تسلیت میگم…
        خانم احسانی…نظرات این آقا رو من در صفحات سامسونگ میبینم که ثبت میشن و منم ازتون خواهش میکنم یا همه ی نظرات رو ثبت کنین یا نظرات ایشون رو هم در صفحات سامسونگ ثبت نکنین…
        با تشکر از شما…منتظر ثبت نظرم هستم

      4. Avatar (Ali S(asobhani99@gmail.com

        اومدیم مسافر واسه اینکار سراغ نداشتیم!
        دوما این کار امنیتش خیلی کمه
        در ضمن مشکل جدید کابلتون مبارک

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه