توییتر از هفته‌ی آینده امکان تایم‌لاین را اجرا خواهد کرد

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

توییتر قصد دارد تغییراتی روی نحوه‌ی چینش توییت‌ها در صفحه‌ی اصلی این شبکه‌ی اجتماعی ایجاد کند.

فیسبوک مدتی پیش تایم‌لاین (Timeline) را معرفی کرده بود و حالا توییتر هم قصد دارد به همان شیوه و با رعایت الگوریتم مشخصی، توییت‌ها و فیدها را نمایش بدهد. در این الگوریتم، ارتباط موضوعی و زمانی رعایت خواهد شد.

البته که این تغییر یک‌شبه اجرا نمی‌شود ولی قرار هست که از هفته‌ی آینده شاهد تغییراتی روی صفحه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی باشیم.

فیسبوک و توییتر مدت‌هاست که به عنوان دو Social Network پرطرفدار با یکدیگر در رقابت هستند. هردوی این شبکه‌های اجتماعی هر روزه کاربران و بازدیدهای فراوانی دارند و سعی می‌کنند که ویژگی‌ها و امکانات مختلف و مطلوبی را فراهم کنند تا باعث جذب کاربران بیش‌تر شود.

از زمانی که توییتر سرویس میکروبلاگ را فراهم کرده، توییت‌ها و فیدهای کاربران با روند زمانی معکوس منتشر می‌شوند. اما اخیرا کاربران متوجه شده‌اند نظم و ترتیب نمایش توییت‌ها و فیدها مثل قبل نیست و بسیار شبیه به شیوه‌ی دسته‌بندی در فیسبوک شده است.

واضح است که توییتر می‌خواهد با هدف افزایش تعداد کاربران‌اش، تمهیدات بهتری را در این سایت فراهم کند. اما جزییات این تغییر و امکاناتی که در ادامه فراهم خواهد کرد، هنوز کاملا مشخص نیست.

توییتر در سال گذشته این طرح را روی تعدادی از کاربران‌اش اجرا کرده بود، اما خیلی زود لغو شد. بعید نیست که تعدادی از کاربران قدیمی از استراتژی جدید استقبال نکنند اما به احتمال زیاد، این طرح جدید خیلی زود به طور پیش‌فرض اجرا نمی‌شود و مانند فیسبوک، طی چند مرحله و در یک بازه‌ی زمانی معقول اجرایی خواهد شد.

توییتر قبل از این هم برای جلب رضایت کاربران‌اش، امکاناتی مثل Moments را مهیا کرده بود، ظرفیت متن پیام‌های خصوصی را افزایش داده بود، امکان نمایش ویدیوهای Periscope را فراهم کرده و جالب‌تر از همه، توییت‌های محبوب و پرطرفدار را برای افراد غیرکاربر که وارد سایت Twitter.com می‌شدند هم قابل مشاهده کرده بود.‌

منبع: The Verge و Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه