پودر، قرص، ژل؛ تفاوت شوینده‌های ماشین ظرفشویی با یکدیگر چیست؟

۱۲ مهر ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
پودر ماشین ظرفشویی پریل

زمانی که برای خرید شوینده مناسب برای ماشین ظرف‌شویی به فروشگاه می‌روید، با تنوعی از محصولات روبرو می‌شوید که قطعاً اگر اطلاعی از تفاوت و ویژگی‌های آنها نداشته باشید، انتخاب برایتان سخت می‌شود. باید بدانید که شوینده‌های ماشین ظرف‌شویی در سه نوع مختلف تولید می‌شوند که عبارتند از پودر، قرص و ژل. زمانی که خصوصیات هر کدام از این محصولات را بشناسید، به راحتی می‌توانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. البته در کنار این شوینده‌ها، برخی دیگر از محصولات هم عرضه می‌شوند که بهتر است ویژگی و کاربرد آنها را هم بشناسید.

پودر ماشین ظرف‌شویی 

پودر ماشین ظرفشویی

یکی از مزیت‌های پودرها در مقابل دیگر محصولات شوینده ماشین ظرف‌شویی این است که میزان مصرفشان قابل کنترل است و مقرون به صرفه هستند. نکته مهم در مورد پودر این است که باید در کنار آن از نمک و براق‌کننده ماشین ظرف‌شویی هم استفاده شود. پودر در زمان شستشو خیلی سریع در آب حل می‌شود و اگر بیش از حد نیاز درون ماشین ریخته شود، درون محفظه نیز خیس شده و شویندگی ناقص می‌ماند. پس مراقب باشید که به میزان کافی از پودر استفاده کرده تا شویندگی به طورکامل انجام شود و چربی ظرف‌ها از بین رفته و ظروف کاملا تمیز و براق شوند. ضمنا باید توجه داشته باشید که پودر ماشین‌ ظرف‌شویی برای ظروف حساس و براق مناسب نیستند ولی می‌توانند کثیفی و چربی را از روی ظروف سوخته‌ای مانند قابلمه و ماهی‌تابه پاک کنند.

ژل شستشوی ظرف‌شویی

ژل ظرفشویی پرسیل

ژل‌ها دارای ترکیب پایه آب هستند و راحت‌تر در آب حل می‌شوند. همین ویژگی باعث می‌شود ظروف شیشه‌ای، ظریف و براق دچار ساییدگی نشوند. یکی از مزایای ژل‌ها این است که با توجه به تعداد و کثیفی ظروف می‌توانید حجم مصرفی شوینده را تنظیم کنید. زمانی که تعداد کمی ظرف درون ماشین ظرفشویی باشد یا ظروف چندان کثیف نباشند، می‌توانید از مقدار ژل کمتری استفاده کنید. هرگز سعی نکنید از مایع ظرف‌شویی دستی به جای ژل مخصوص استفاده کنید چون به دستگاهتان آسیب خواهد زد.

قرص ظرف‌شویی

قرص ظرفشویی پریل

این قرص‌ها به شکل مکعب مستطیل کوچک تولید می‌شوند که میبایست آنها را در محفظه مخصوص شوینده قرار دهید. قرص‌های ماشین ظرفشویی دارای چند آنزیم هستند که وجود این آنزیم ها باعث میشود شست و شو به شکل بهتری انجام شود.زمانی که از قرص استفاده می‌کنید، نگرانی در مورد کافی بودن مقدار شوینده برای تمیز شدن ظروف وجود ندارد، چون اندازه این قرص‌ها مشخص است. قرص‌ها به علت ترکیبات مختلفی که دارند، لکه‌ها را با نتیجه بهتری پاک می‌کنند و موجب براق شدن ظروف می‌شوند. در مقایسه با پودر ، قرص‌های ماشین ظرف‌شویی قیمت بیشتری دارندزمانی که می‌خواهید از قرص استفاده کنید، بهتر است ماشین ظرف‌شویی پر از ظرف باشد، چون در صورت کم بودن ظروف، قرص هدر می‌رود. قرص ها را هرگز نصف نکنید و در نظر داشته‌باشید که زمان استفاده از قرص نیازی به براق‌کننده و نمک نیست.

بخوانید: راهنمای خرید بهترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه پرفروش‌ترین برندها

نمک ظرف‌شویی

نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرف‌شویی باعث می‌شود درجه سختی آب ورودی به ماشین کاهش پیدا کند و املاح ورودی آن کمتر شود. در این صورت است که رسوب کمتری ایجاد شده و از لکه‌های آب روی ظروف جلوگیری می‌کند. این نکته خصوصاً در مورد ظروف شیشه‌ای و براق که نباید سطحشان حالت کدری پیدا کند، اهمیت بیشتری دارد. نمک ماشین ظرف‌شویی برای سلامت ماشین هم اهمیت داشته و می‌تواند دستگاه را از آسیب سختی و رسوبات آب در امان دارد. همچنین زمان مصرف پودر باید از نمک استفاده کنید.

در صورت استفاده از قرص و ژل، نیازی به نمک نیست حتی اگر ماشین ظرفشویی پیغام(آلارم) بدهد.

جلا دهنده ظرف‌شویی(براق کننده)

جلادهنده ماشین ظرفشویی

در مورد جلا دهنده (براق کننده) ظرف‌شویی باید گفت این محصول زمانی کاربرد دارد که از پودر استفاده می‌کنید. در واقع اگر انتخاب شما برای شوینده‌ها قرص و ژل باشد، نیازی به استفاده از جلا دهنده نیست چون در ترکیب خودشان این ماده وجود دارد. جلا دهنده باعث براق شدن ظروف می‌شود. در صورت استفاده از قرص و ژل، نیازی به استفاده از جلادهنده نیست حتی اگر ماشین ظرفشویی پیغام (آلارم) بدهد.

نکته‌ای که در مورد شوینده‌های ماشین ظرف‌شویی باید ذکر شود، این است که  قدرت کف‌کنندگی این شوینده‌ها باید کم باشد و به اندازه مایع ظرف‌شویی دستی نباید انتظار درست شدن کف از آنها داشت، چرا که کف باعث می‌شود قدرت تمیزکنندگی ماشین کاهش پیدا کند. می‌توانید برای مصارف مختلف با توجه به اندازه ظروف، میزان کثیفی و جنس ظروف، محصولات شوینده مختلف را تهیه کنید تا هر بار بر حسب نیاز آنها را به کار ببرید. پیشنهاد می‌شود از محصولات یک برند مشخص استفاده کنید تا خصوصیات مشترکی داشته باشند و مطمئن باشید که ترکیبات مشابه آنها یکسان است. برند پریل یکی از برترین محصولات شوینده ماشین ظرف‌شویی را تولید می‌کند که می‌توانید با خیال راحت به جنگ با چربی و آلودگی روی ظروف خود بروید.

این محتوا توسط دیجی‌کالا مگ و به سفارش پریل تولید شده است. دیجی‌کالا مگ صحت و کیفیت این محتوا را تایید می‌کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar مهدی باقری

    خیلی ممنون از خانم صدف حقیقت
    خیلی مقاله خوب و جامعی بود
    خیلی کمک کرد

    با تشکر از شما و دیجی کالا مگ

    1. Avatar Amir

      اطلاعات غلط دست مردم ندین
      نمک رو باید همیشه در دستگاه بریزید

    2. Avatar احمدرضا

      نمک در ماشین ظرفشویی برای احیای وشستشوی رزین سختیگیر آب استفاده میشود و استفاده آن در هر صورت الزامی است. ودر غیر اینصورت تجهیزات دستگاه از جمله هیتر پمپ‌ها مخازن ومجاری ، پروانه‌های آب پاش دچار رسوب‌زدگی و گرفتگی میشوند. و عمر دستگاه را بشدت کاهش پیدا میکند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه