اپل دپارتمان واقعیت مجازی خود را تقویت می‌کند

۳ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گزارش نشریه‌ی Financial Times، شرکت اپل «داگ بومن» (Doug Bowman) را به استخدام خود درآورده تا مطالعات حرفه‌ای‌تری در حوزه‌ی واقعیت مجازی (Virtual Reality) داشته باشد. بومن پیش از این مدیر مرکز تعامل انسان-کامپیوتر در دانشگاه ویرجینیا بود.

اپل مدتی هست که سرمایه‌گذاری قابل توجهی را روی دپارتمان واقعیت مجازی (VR) آغاز کرده و بومن هم به جمع کارشناسان همین دپارتمان پیوسته است. گرچه از حالا نمی‌توان هیچ تصوری در مورد محصولات آینده‌ی اپل در حوزه‌ی واقعیت مجازی داشت.

بومن پیش از این مدیر مرکز تعامل انسان-کامپیوتر در دانشگاه ویرجینیا بود.

اما جدا دپارتمان واقعیت مجازی اپل چه محصولی ارایه خواهد داد؟ بومن پیش از این، رابط کاربری سه‌بعدی‌ای به شیوه‌ی فیلم «گزارش اقلیت» (Minority Report) طراحی کرده بود که می‌شود از آن در سیستم کنترل اتومبیل‌ها استفاده کرد؛ شاید هم اپل بخواهد نسخه‌ی ویژه‌ی خودش را از سری هدست‌های واقعیت مجازی Gear که سامسونگ (Samsung) تولید کرده بود، بسازد.

داگ طی مدت حضورش در دانشگاه ویرجینیا، تحقیقات آکادمیک گسترده‌ای روی طراحی رابط کاربری سه‌بعدی (۳D) داشته و یکی از دست‌اندرکاران ساخت مکعب ویرجینیا تک (Virginia Tech Cube) بوده است.

این مکعب، یک تئاتر به ارتفاع ۴ طبقه است که در مرکز هنر ماس (Moss Arts Center) در دانشگاه ویرجینیا واقع شده و تجربه‌ی سمعی- بصری و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

می‌توانید مکعب ویرجینیا تک را در ویدیوی زیر ببینید…

‌‌ ‌

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

    سامسونگ تو هر کاری زد اپلم اومد توش
    ساعت هوشمند
    تلوزیون
    تلفن همراه
    تبلت های عظیم الجثه
    گوشی های قلم دار
    لپ تاپ
    و…

    1. محمدb

      اپل تلویزیون نداره مانیتوره بعدشم تبلت بالای ۱۲اینچ نداره تبلتای سامسونگ کِ خودش کیف دستیه باعث خجالت میشِ دست گرفتنش و مطلب اخر گوشی قلم دار برا ایفون پیدا کن بعد هرچی خواستی بگو

      1. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

        لابد چون تو گوشی قلم نذاشته تو تبلت گذاشته دیگه حرف من درست نیست؟اپل تلوزیون نداره؟ پس اپل تی وی هویجه؟ گلکسی تب اس۲ با ۵.۶ میلی متر قطر کیف دستیه؟ بابا ماشالله به این همه اطلاعات و اخبار به روز.

    2. علی جوادی

      اپل یک شرکت متقلب و دزده که یواش یواش همه دارن ترکش میکنن…بود و نبودش ۲ یا ۳ ساله دیگه
      با تشکر از نویسنده ی عزیز

  2. محسن حسن پور

    هر چی باشه بازم «باکیفیت» اما الکی «گرووووونه!!»

    1. مهرنوش

      هنر در ارایه یک محصول با کیفیت صرف نیست …..هنر در تعادل بین کیفیت و قیمت هست… سوال پیش میاد خوب چرا بقیه مثلشرکت ها مثل اپل به قولی با کیفیت نمی زنند و البته گرون تا مصرف کننده محصولشون را بخره…جواب اینکه اپل سلطان توهم و فریبکاریه و هر کس حتی با کیفیت تر از اپل چیزی تولید کننده و حتی کمی هم اروزنتر به بازار بفرسته , چون برند نیست کسی نمیخره…اپل هم این رو میدونه و تکنولوژی های متوسط را با پوشش زرق و برق و اسم کذایی خودش به مصرف کننده قالب میکنه و همه هم خوشحال و شاد استفاده میکنند و هم اپل چاق و پاق تر و حریص تر از قبل راهش را ادامه میده….و باز این جریان ادامه پیدا میکنه….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه