قابی برای کسب و کار

۱۲ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون جهان تلاش دارد تا به تمام مشتریان خود کالایی مناسب ارائه دهد. به همین دلیل تکاپویی ویژه دارد تا آنچه تولید می‌کند از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار و درعین‌حال متناسب با نیازهای مصرف‌کنندگان باشد. توجه به همین نکات این برند را بدل به یکی از خوش‌نام‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون کرده است. محصولاتی که در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شوند و رضایت‌مندی قابل‌توجهی از آن‌ها وجود دارد. اما مصرف‌کنندگان تلویزیون و مخاطبین قاب‌های نمایش تنها محدود به کاربران خانگی نمی‌شوند. این روزها سامسونگ به مشتریانی فکر می‌کند که پیش‌ازاین وجود نداشته‌اند یا نیازشان به صفحات نمایش کمتر بوده است. کسب‌وکارهای کوچک هدف تازه‌ای هستند که سامسونگ برای آن‌ها دست به تولید محصولات مختلفی زده است. کسب‌وکارهایی که پیش‌ازاین نیازهای مختلف خود را با تلویزیون‌هایی عادی پاسخ داده بودند. منظور ما رستوران‌ها، کافه‌ها، مدارس، بوتیک‌ها و …. است. سامسونگ با معرفی تازه‌ترین راهکار تصویری خود تلاش دارد تا در این صنعت اولین باشد.

Singage_01

در نگاه اول شاید کسی متوجه نیازهای مختلف یک کسب‌وکار کوچک نشود. از اعلام قیمت کالاهای مختلف گرفته(خوراک، پوشاک و …) تا پخش فیلم، موسیقی، عکس و … اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سطح آگاهی و انتظار مخاطبان (اینجا بخوانید تمام مردم) این کسب‌وکارها نیز باید نیازهای تازه را خوب شناسایی کنند و در جهت رفع آن قدم بردارند. نیازهایی که سامسونگ پیش‌ازاین احساس کرده و راهکاری هوشمندانه برای پاسخ‌گویی به آن ارائه داده است. برای بررسی محصول تازه سامسونگ بد نیست نگاهی داشته باشیم به ساینیج‌ها Singage که در فارسی بیشتر به نام تابلو یا اعلان شناخته می‌شود.

Singage_02

انواع علائم خطر، نشانه‌های راهنمایی و رانندگی که در اتوبان‌ها می‌بینیم و … را می‌توان ساینیج دانست. نشانه و یا نوشته‌ای که طراحی‌شده تا پیامی را به گروهی از مخاطبان برساند. این مفهوم با گسترش تکنولوژی رنگ و بویی دیگر گرفت. تابلوهای اعلام زمان پرواز در فرودگاه‌ها، مجموعه‌های نوبت‌دهی و اطلاع‌رسانی در بانک‌ها و سایر مجموعه‌های کلان را می‌توان ورود ساینیج ها به جهان مدرن دانست. اما ساینیج های دیجیتالی که از آن‌ها یادکردیم سازوکاری پیشرفته دارند. شما نیازارید یک شبکه پیچیده طراحی کنید و به همراه آن تیمی برای به‌روزرسانی و ایجاد محتوا داشته باشید. با توجه به کسب‌وکار خود نیاز دارید تا به یک یا چند گرافیست دسترسی داشته باشید و … اما این تمام ماجرا نیست. تلویزیون‌های عادی عرضه‌شده‌اند تا در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط تا هشت ساعت برنامه پخش کنند، درحالی‌که پنل های ساینیج نیاز دارند تا هرروز بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت به نمایش اطلاعات بپردازند. درنتیجه ساینیج ها بسیار گران‌قیمت می‌شوند و درعین‌حال کار کردن با آن‌ها ساده نیست و به‌جز هزینه‌های اولیه نیازمند هزینه‌های جانبی بسیاری هستند. تمام این نکات و درعین‌حال نیازهای موجود سبب شد تا سامسونگ محصولی بانام تلویزیون تجاری (ساینیج هوشمند) بیافریند که مناسب کسب‌وکارهای کوچک باشد و در عین حال نیازهای پیچیده ساینیج ها را نداشته باشد و از همه مهم‌تر قیمت تمام‌شده آن پایین‌تر از محصولات فعلی باشد.

Singage_03

طراحی – امکانات

LH48RMD و LH40RMD به‌تازگی و به‌عنوان تلویزیون تجاری (ساینیج هوشمند) معرفی‌شده‌اند که به‌اختصار SSTV خوانده می‌شوند (Smart Signage TV). این محصولات قادرند تا تصاویر را با کیفیت Full HD و نسبت تصور ۱۶:۹ نمایش دهند. استانداردی که برای بخش قابل توجهی از تلویزیون های فعلی وجود دارد. نمایش تصویر در این دو محصول قابل قبول است و روشنایی بیشتری نسبت به تلویزیون های عادی دارند (۳۵۰ نیت) و از کنتراست خوبی برخوردارند(۵۰۰۰:۰۱:۰۰) که این دو خصیصه در کنار زاویه نمایش گسترده آن ها (۱۷۸ × ۱۷۸ درجه) محصولی مطمئن را برای فروشگاه های مختلف پدید آورده است.

Singage_04

تنوع درگاه های ارتباطی در SSTV های سامسونگ قابل قبول است. در کنار امکان اتصال با سیم و بی سیم (Wi-Fi و LAN) شما دسترسی به ورودی HDMI و کامپوزیت در کنار درگاه USB خواهید داشت. اما این تمام ماجرا نیست. اگر نیاز به صدایی قدرتمند تر از دو اسپیکر ۱۰ واتی قرار گرفته در بدنه تلویزیون دارید می توانید از طریق خروجی اپتیکال یا استریو ۳٫۵ میلی متری به اسپیکری قدرتمند تر فکر کنید.

Singage_05

رابط کاربری

هرچند رابط کاربری استفاده شده در تلویزیون های هوشمند امسال سامسونگ تایزن Tizen است. اما در این دو نمونه از رابط پیشین استفاده شده است. اما نقطه قوت این محصولات رابط کاربری آن‌ها بر روی تلویزیون نیست. نقطه قوت آن‌ها اپلیکیشنی است که به وسیله آن می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن محتوا تولید کنید. این اپلیکیشن که با نام MagicInfo Express شناخته می شود. شما می توانید نسخه موبایلی آن را برای اندروید و iOS دانلود کنید یا نسخه دسکتاپ آن را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. هنوز خبری از این اپلیکیشن برای ویندوزفون و بلک‌بری نیست.

Singage_06

در اولین گام شما می توانید از بین ۲۰۰ تمپلیت آماده ای که برای محیط های مختلفی چون رستوران، لابی، کلینیک، بانک و … محیا شده اند یکی را انتخاب کنید. عکس و اطلاعات مورد نیاز خود را درون آن قرار دهید و برای نمایش آن در میان هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت شبانه روز هر بخشی را که دوست دارید را انتخاب کنید. این برنامه با انواع فونت‌های مهم فارسی سازگاری دارد و بسته به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اندازه و رنگ آن را تغییر دهید و متناسب با سلیقه و کسب و کار خود بهترین را ایجاد کنید. حال فقط کافی است فایل خود رابه سادگی آپلود نمایید.

Singage_07

سخن آخر

بی تردید یکی از بهینه ترین رویکردهای کسب و کارهای کوچک برای اطلاع رسانی به مشتریان تلویزیون‌های تجاری سامسونگ است. این قاب‌ها به سهولت روی پایه یا دیوار حتی به صورت افقی نصب می‌شوند و در کنار رابط کاربری هوشمند و ساده خود به سادگی می توان برای آن‌ها محتوای اختصاصی تولید کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه