تلگرام فیلتر می‌شود؛ موبوگرام نه!

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بحث سر اینکه پیام‌رسان تلگرام کی فیتلر می‌شود، بسیار داغ است.  تا پیش از این گفته شده بود که این پیام‌رسان آخر فروردین ماه فیلتر می‌شود، اما امروز گفته شده تلگرام از اوایل اردیبهشت ماه فیتلر خواهد شد.

طبق شنیده‌ها در آینده نزدیک و احتمالا اوایل اردیبهشت تمامی پیام رسان‌های خارجی و در وهله اول تلگرام بسته می شوند

امروز ابوالفضل ابوترابی عضو هیئت رئیسه فراکسیون ولایی به این موضوع اشاره کرد که :« در دنیا، فضای مجازی براساس قوانین کشورها اداره می‌شود و حتما باید مجوز بگیرند. بسیاری از کشورها همچون کره جنوبی، مالزی، روسیه، انگلیس و فرانسه با فضای مجازی مخرب برخورد کرده‌اند. براین اساس اگر پیام رسان‌های داخلی و خارجی حاضر به رعایت قوانین ایران باشند، می توانند فعالیت داشته باشند بر همین اساس حدود چهار پیام رسان خارجی برای فعالیت منطبق با قوانین کشورمان اعلام آمادگی کرده‌اند.»

ابوترابی در ادامه صحبت‌هایش گفت:«بارها به تلگرام پیشنهاد دادیم که فعالیتش را ذیل قوانین ایران ادامه دهد ولی تلگرام این موضوع را نپذیرفت. اگر در ادامه راه، تلگرام یا بقیه پیام رسانهای خارجی حاضر به پایبیندی به قوانین ما باشند می توانند فعالیتشان را ادامه دهند.»

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ولایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:« طبق شنیده‌ها در آینده نزدیک و احتمالا اوایل اردیبهشت تمامی پیام رسان‌های خارجی و در وهله اول تلگرام در صورت عدم پذیرش قوانین کشورمان بسته می شوند. ما نمی خواهیم پیام رسانی را فیلتر کنیم بلکه شرطمان رعایت قوانین کشورمان است. به همین دلیل برنامه زمان بندی وجود دارد تا بعد از تلگرام سایر پیام رسانها همچون اینستاگرام و واتس‌اپ در صورت عدم پایبندی به قوانین ایران به مرور زمان بسته شوند.»

ابوترابی درباره فعالیت نسخه‌های تلگرام داخلی گفت: «موبوگرام و تلگرام طلایی که تحت لیسانس تلگرام فعالیت می کنند فعلا در فاز بسته شدن قرار ندارند چون آنها داخلی تر بوده و بک‌آپ داخلی دارند. به همین دلیل تصمیمی برای بسته شدن آنها وجود ندارد.»

لازم به ذکر است که مدیر پیام‌رسان تلگرام چند وقت پیش به این موضوع اشاره کرده بود که برنامه‌هایی مثل موبوگرام از امنیت کافی برخوردار نیستند و کاربران بهتر است که از نسخه اصلی این پیام‌رسان استفاده کنند.

همچنین بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که تلگرام قرار است در کشور روسیه هم فیلتر شود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    تولید پیام رسان ها تولید ثروت فوق العاده ای داره که هر کشوری براش جذابه تولید کنه
    دچار خودتحقیری هم نیستن که یادشون بره همین تلگرام(که رییس جمهور فرانسه ازش استفاده میکرد) اولش edit هم نداشت چ رسه ب سوپر گروه و کانال
    فک کنین حاصل دیتامانینگ این دیتا ها بعد ۱۰۰ سال چه ارزش خوفی داره
    تمام مبادلات مالی آینده رو بستر پیام رسان هاست و دولت ها میدونن اگه روی بستر مالی کشور نتونن نظارت کنن حکومت ها فرقی نداره مارکسیتی باشن یا لیبرال و عملا هیچ کاره میشن …
    در واقع با توجه به اینکه ما شروع این تحولیم ،نسل هم سن ما تو هر کشور مسیر چند نسل آینده کشورشو تعیین میکنه که استقلال داشته باشن یا نه

  2. Avatar مسعود

    دقیقا چه قانونی؟!

    1. Avatar امیر

      اینو نمیدونم ولی این متن نمونه قوانین نظارتی آلمانه:

      قانون کنترل محتوای مجرمانه در فضای مجازی آلمان

      چنانچه شبکه های اجتماعی ظرف مدت بیست و چهار ساعت در ارتباط با پست (پیام) های حاوی کلامهای نفرت انگیز و منزجرانه و در زمینه موضوعات و مسائل پیچیده، تا هفت روز، محتوا و مصادیق مجرمانه را از شبکه های خود حذف نکنند باید خود را برای پرداخت تا مبلغ پنجاه میلیون یورو (پنجاه و هشت میلیون دلار) جریمه آماده کنند. این هشدار در راستای عمل به اجرای قانون «بهبود اجرای قانون در شبکه های اجتماعی» موسوم به «نِتس دِ گِ NetzDG» است که در یکم سپتامبر سال ۲۰۱۷ در پارلمان سراسری فدرال آلمان (بوندس تاگ) به تصویب رسید و از یکم اکتبر همان سال اجرایی شد.

  3. Avatar مبین

    ینی چی واقعا؟؟!
    تلگرام فیلتر شه موبوگرام نشه؟ چون موبوگرام بکاپ داخلی داره؟؟
    خیلی بو داره…

  4. Avatar علی

    به فرض که موبوگرام امن باشه
    مگه امکان داره تلگرام فیلتر بشه و برنامه ای که از api تلگرام استفاده میکنه فیلتر نشه؟؟!!

  5. Avatar Alireza

    موبوگرام تلگرام طلایی همه از سرور تلگرام استفاده می کنن وهیچ فرقی ندارن مگر اینکه پیام هارو به جای دیگه ارسال کنن و به دولت بفروشن

  6. Avatar علیرضا

    واقعا متاسفم براتون که همیشه دنبال پاک کردن #صورت_مساله هستید و هیچ وقت دنبال فهمیدن #علت استقبال کم سابقه مردم از این پیام رسان نرفته اید.

  7. Avatar Shakib Molavi

    بکاپ داخلی؟؟؟!!!

  8. Avatar محمدرضا

    سلام اولا موبوگرام مبتنی بر تلگرامه که با فیلتر شدن تلگرام موبوگرام هم بسته میشه. ثانیا توی اون توییت پاول موبوگرامی که در موردش صحبت کرد موبوگرامیه که توی گوگل پلی هست و قدیمیه و هیچ ربطی به موبوگرام کافه بازار که نسخه جدید هست نداره

  9. Avatar پویا

    قوانین یعنی اطلاعات مردمو در اختیارشون قرار بدن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه