توییتر از کاربرانش خواست رمز عبور خود را تغییر دهند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توییتر

بعد از کشف یک باگ، توییتر از بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر خود خواسته که هرچه زودتر رمز عبور اکانت خود را تغییر دهند. هرچند توییتر اعلام کرده که شواهدی مبنی بر دسترسی افراد یا سوءاستفاده از این رمز عبورها دیده نمی‌شود، اما در ادامه به کاربران خود توصیه کرده که به دلیل محکم‌کاری، بهتر است رمز عبور خود را تغییر دهند.

بنا به اعلام این شرکت، به دلیل یک مشکل در «فرایند درهم‌سازی» (hashing process)، رمز عبورها به شکل حقیقی خود در سرورهای توییتر ذخیره شده‌اند. کارکرد فرایند درهم‌سازی این است که رمز عبورها به شکل کاراکترهای تصادفی ذخیره شوند تا در صورت نفوذ، این اطلاعات حساس به دست هکرها نیفتد. توییتر اعلام کرده که خود آن‌ها متوجه این مشکل شده‌اند و به‌سرعت آن را برطرف کرده‌اند.

توییتر در مورد وسعت این خطر بالقوه یا مدت‌زمانی که وجود داشته، توضیحاتی ارائه نداده است. اما همین‌که این شرکت از تمام کاربرانش خواسته رمز عبور خود را تغییر دهند، نشان می‌دهد که تعداد زیادی از اکانت‌ها تحت تأثیر این باگ قرار گفته‌اند. روی‌هم‌رفته، چنین خبرهایی اهمیت زیاد رمز عبورها را گوشزد می‌کند و این موضوع که برای اکانت‌های مختلف خود، از یک رمز عبور یکسان استفاده نکنید. با انجام چنین کاری، حتی اگر رمز عبور یکی از اکانت‌ها لو برود، باقی اکانت‌ها از خطر نفوذ و هک در امان می‌ماند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه