تکلیف واردات خودرو تا ۳ روز دیگر مشخص می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه درد مردم کوچه و بازار امروز خودروی خارجی نیست، گفت: ظرف سه روز آینده ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجتبی خسروتاج در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو چه‌زمانی برطرف خواهد شد، اظهارداشت: براساس اعلام سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش‌های قبلی واردات خودرو تا ۶ ماه دیگر یعنی تا پایان دی ماه اعتبار دارند. اما به‌صورت کلی با توجه به اطلاعاتی که دارم ظرف سه روز آینده ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تصمیمات جدید واردات خودرو توسط دولت اعلام خواهد شد، در پاسخ به اینکه افزایش تعرفه در این تصمیم لحاظ شده یا خیر، گفت: نمی‌توانم جزئیات این موضوع را مطرح کنم اما بایدبگویم هر چیزی که در فضای مجازی مطرح می‌شود گمانه‌زنی است و  بعد از ابلاغ دولت مجاز به اعلام آن هستیم.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم باعث ساماندهی وضعیت واردات خودرو خواهد شد، افزود: هدف اولیه طراحی این دستورالعمل  هدایت انگیزه‌ها به‌جای واردات بر فعالیت تولید خودرو در کشور است. در صددیم بخشی از تولید داخلی را به‌سمت صادرات سوق دهیم تا کسانی که تولید داخل انجام می‌دهند دارای انگیزه بیشتری شوند. این دستورالعمل جنبه‌های تشویقی دارد تا زمینه تولید و صادرات را داخل کشور فراهم کنیم.

معاون وزیر صنعت در رابطه با پیش‌بینی واردات خودرو تا پایان امسال، گفت: در سال گذشته حدود ۸۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است که نزدیک به دو میلیارد دلار بار مالی برای کشور داشت. در سال‌های گذشته هم ۵۰ هزار یا ۶۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است. به‌نظر بنده اگر اجازه بدهیم ۵ درصد از تولید داخل صرف تأمین نیاز افرادی بشود که عشق استفاده از ماشین خارجی را دارند توجیه‌پذیر است زیرا اگر ۵ درصد از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دستگاه خودروی تولید داخل کسر کنیم نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه می‌شود. اگر در این حد بتوانیم واردات را مدیریت کنیم کار درستی انجام داده‌ایم.

منبع: تسنیم

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه