جام‌ جهانی ۲۰۱۸ بدون این ۱۰ نفر کم ستاره شده است

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
جام جهانی 2018 بوفون

۱) جیان لوییجی بوفون (ایتالیا)

کارنامه بازی‌های بین‌المللی این دروازه‌بان اسطوره‌ای در همان مرحله مقدماتی جام جهانی به پایان رسید و بازنشستگی‌اش را اعلام کرد. بوفون در آستانه چهل سالگی تصمیم داشت که بعد از مسابقات جام جهانی اعلام بازنشستگی کند اما از آنجایی که ایتالیا در مرحله مقدماتی حذف شد دستکش‌هایش را همان جا درآورد. شکست مقابل سوئد که موجب حذف ایتالیا شد اشک‌های بوفون را سرازیر کرد. شکی نیست که حذف ایتالیا در مرحله مقدماتی بزرگترین شوک جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود. از سال ۱۹۵۸ تا امروز اولین‌باری است که تیم ایتالیا به رقابت‌های جام جهانی نمی‌رسد. تیمی که چهار بار قهرمانی این مسابقات را در کارنامه‌اش دارد. این آخرین شانس بوفون بود تا یک‌بار دیگر با ایتالیا جام جهانی را تجربه کند. بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای یوونتوس در دو جام جهانی قبل همراه ایتالیا بود. علاوه بر او بازیکنان دیگری از ایتالیا مانند آندره‌آ بارزاگلی ۳۶ ساله و جیورجیو چلینی ۳۳ ساله هم بعید است دیگر شانس حضور در جام جهانی را داشته باشند. جای هر سه بازیکن که بسیار پرشور بازی می‌کنند در جام جهانی روسیه خالی خواهد بود.

۲) آنتونیو والنسیا (اکوادور)

جام جهانی 2018 والنسیا

بازی‌های درخشان او در فصل گذشته در تیم منچستر یونایتد باعث شد که لقب بهترین بازیکن سال اولدترافورد نصیبش شود اما این بازیکن ۳۲ ساله نتوانست اکوادور را به جام جهانی برساند تا سومین جام جهانی‌ کارنامه‌اش را تجربه کند. او مدافع راست منچستریونایتد و تیم ملی اکوادور است. او ۸۰ بازی برای تیم جوانان اکوادور انجام داد و بعد به تیم ملی این کشور راه پیدا کرد. قبل از رفتن به لالیگا و تیم ویا رئال در لیگ برتر اکوادور بازی می‌کرد. از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ در دو باشگاه نه چندان مهم اسپانیایی و انگلیسی توپ زد. سال ۲۰۰۹ قرارداد مهم زندگی‌اش را با منچستر یونایتد امضا کرد. والنسیا سال ۲۰۰۶ برای اولین‌بار با تیم اکوادور در جام جهانی حضور پیدا کرد. و بعد هم دو دوره متوالی در کوپا آمریکا حضور داشت.

۳) ویرژیل ون‌دایک (هلند)

جام جهانی 2018 وان دایک

ویرژیل ون‌دایک هلندی با شکست تیم ملی هلند در بازی‌های مقدماتی اولین شانس حضورش در جام جهانی را از دست داد. این بازیکن ۲۶ ساله که متولد ۱۹۹۱ است البته برای جام جهانی آینده هم وقت دارد اما در حال حاضر دوران اوجش را سپری می‌کند. او هافبک دفاعی تیم باشگاهی لیورپول است. البته از ابتدای امسال به این تیم پیوسته و پیش‌تر بازیکن تیم ساوثهمپتون انگلستان بود. کاپیتان تیم ملی کشورش است. هلند امسال سرنوشت دراماتیکی داشت. امتیازش به اندازه تیم ملی سوئد بود اما بخاطر تفاضل گل از راه یافتن به جام جهانی بازماند و درنتیجه این دفاع بااستعداد هلند هم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست داد.

۴) دیوید آلابا (اتریش)

جام جهانی 2018 آلابا

او بهترین بازیکن تیم ملی اتریش است. و بخش زیادی از بار تیم ملی اتریش روی دوش اوست. این بازیکن اتریشی برای باشگاه آلمانی‌اش، بایرن مونیخ هم مهره ارزشمندی محسوب می‌شود. او در تیم ملی اتریش رکورد جوان‌ترین بازیکنی را زده که برای تیم ملی این کشور بازی کرده است. اولین‌بار سال ۲۰۰۹ وقتی فقط ۱۷ سال داشت اولین بازی‌اش را برای تیم ملی اتریش انجام داد. او بازیکنی است که توانایی حضور در نقاط مختلف زمین را دارد و حتی می‌تواند در پست‌های متفاوتی ظاهر شود. از او به عنوان دفاع وسط، هافبک میانی و گوش چپ و راست استفاده می‌شود. تابستان ۲۰۰۸ از تیم‌های اتریشی جدا شد و به بوندس‌لیگا رفت. او با بایرن مونیخ صاحب شش عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا شده است. اما با حذف اتریش از جام جهانی ۲۰۱۸ تنها تورنمنت مهم مربوط به فیفایش مسابقات یورو ۲۰۱۶ باقی خواهد ماند.

۵) آرتور ویدال (شیلی)

جام جهانی 2018 ویدال

بازیکن فوتبال شیلیایی که برای بایرن مونیخ و تیم ملی شیلی در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند. فوتبال حرفه‌ای‌ را از تیم کولوکولو شروع کرد. زمانی که ۱۹ ساله شد به تیم نخست این باشگاه راه یافت و برای سه سال از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ به همراه این تیم در میادین مختلف حاضر شد. سپس راهی بایرن لورکوزن شد و چهار فصل در آن حضور داشت. ویدال در تابستان ۲۰۱۱ به یوونتوس پیوست. وی پس از چهار سال بازی درخشان در یوونتوس در سال ۲۰۱۵ دوباره به بوندس لیگا بازگشت و این بار به بایرن مونیخ پیوست.حذف شیلی هم جزو اتفاقات متعجب‌کننده امسال جام جهانی بود. تیمی که بخاطر تفاضل گل کمتر جایش را به پرو داد. ویدال تا امروز توانسته به همراه تیم ملی شیلی برای دو سال متوالی به مقام قهرمانی کوپا آمریکا در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دست یابد.

۶) گرت بیل (ولز)

او که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی مصدوم شده بود نتوانست برای کشورش یا باشگاه رئال مادرید سال گذشته چندان توانی بگذارد. بهایش هر دویش را هم پرداخت. رئال مادرید در لالیگا به جایی نرسید و ولز هم از جام جهانی ۲۰۱۸ جا ماند. این بازیکن ۲۸ ساله البته امکان دارد تا چهار سال دیگر هم بتواند به بازی ادامه بدهد و شاید در جام جهانی بعدی بتواند حضور داشته باشد. او در گوشه زمین بازی می‌کند و در فینال لیگ قهرمانان اروپا نشان داد که مصدومیتش خوب شده و دو گل از سه گل تیمش را جلوی لیورپول به ثمر رساند. بیل فوتبال حرفه‌ای را از ساوتهمپتون و با بازی در خط دفاعی آغاز کرد که تبحر خاصی در اجرای ضربات آزاد داشت. گرت بیل با مبلغ ۹۱ میلیون یورویی در سال ۲۰۱۳ به رئال مادرید پیوست. این مبلغ تا پایان فصل ۲۰۱۵–۲۰۱۶، گرت را گرانترین فوتبالیست تاریخ کرد که پل پوگبا با انتقال ۱۰۵ میلیون یورویی از یوونتوس به منچستر یونایتد رکورد بیل را شکست.

۷) آرین روبن (هلند)

جام جهانی 2018 روبن

این بازیکن کهنه‌کار هلندی سابقه حضور در سه جام جهانی را دارد. مهارت آرین روبن در دریبل زدن باعث شده یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان بایرن مونیخ شود. او در تورنمنت‌های یورو ۲۰۰۴، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶، یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰، یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ حضور داشت. او بعد از ناکامی تیم هلند در راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. در این ۱۴ سال، او در ۹۶ دیداری که برای تیم ملی کشورش انجام داد، ۳۷ گل زد و ۲۹ پاس گل داد. پس از پایان بازی با سوئد و حذف هلند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که اکنون زمان خوبی است تا فرصت به جوانان داده شود.

۸) الکسیس سانچز (شیلی)

جام جهانی 2018 سانچز

بازیکن ۲۹ ساله شیلیایی اگر بتواند خودش را حفظ کند شاید دوره بعدی شانس حضور در جام جهانی را داشته باشد. در حال حاضر برای منچستر یونایتد بازی می‌کند اما اولین تیم باشگاهی مهمش بارسلونا بود که او را به مبلغ ۲۵ میلیون پوند خریدند و تبدیل به گرانترین بازیکن شیلی شد. سانچز تا امروز در دو جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و دو کوپا سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ و یک جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ حضور داشته ‌است. او به همراه کلادیو براوو بیشترین بازی‌های ملی را  در شیلی داشته‌اند. سانچز تاکنون ۱۱۸ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال شیلی انجام داده و ۳۹ گل ملی هم در کارنامه او ثبت شده‌ است.

۹) جان اوبلاک (اسلوونی)

جام جهانی 2018 اوبلاک اسلوونی

از سال ۲۰۱۴ تیم باشگاهی‌اش اتلتیکو مادرید است. او دروازه‌بان تیم ملی اسلوونی است. انتقال او از بنفیکا به اتلتیکو مادرید که در سال ۲۰۱۴ انجام شد پنجمین انتقال گران‌قیمیت تاریخ فوتبال در بین دروازه‌بان‌ها شد.

۱۰) نابی کیتا (گینه)

جام جهانی 2018 نابی کیتا گینه

وقتی گینه جای خودش را در جام جهانی به تونس واگذار کرد به لیورپول رفت و بازیکن تازه‌نفس آنفیلد است که در پست هافبک بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar امین

    تو نوشتن اسما یکم دقت کنید /: یان اوبلاک،نبی کیتا، آرتورو ویدال

  2. Avatar milad43

    ویرجیل ون دایک، دفاع وسط نه هافبک دفاعی!!!

  3. Avatar Ashkan

    زلاتان ابراهیموویچ رو یادتون رفت که دعوت نشده

    1. Avatar صوفیا

      زلاتان آخه خودش نخواست بره..از بازی های بین المللی بازنشسته شده دیگه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه