جانشین بوگاتی ویرون مدلی هیبریدی خواهد بود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدتی قبل مشخص شد که جانشین «بوگاتی ویرون» دارای توانی معادل ۱۵۰۰ اسب بخار خواهد بود. امروز جزئیات بیشتری از موتور تامین‌کننده این توان خارق‌العاده منتشر شده است.

گفته می‌شود که نسل بعدی ویرون که احتمالا با نام «شیرون» (Chiron) وارد بازار خواهد شد، به یک موتور W16 چهار توربوشارژشده‌ی هشت لیتری کاملا جدید مجهز خواهد بود

«مارتین وینترکورن» (M. Winterkorn) مدیر شرکت «فولکس‌واگن گروپ» (Volkswagen Group) نه تنها رسما تایید کرده که جانشین ویرون ساخته خواهد شد، بلکه افزوده که این خودرو تنها مبتنی بر بنزین نخواهد بود، بلکه مانند رقبای کنونی‌اش هیبریدی خواهد بود. وینترکورن در اینباره می‌گوید: “بعد از ارایه یک مدل سوختی، یک مدل هیبریدی نیز خواهد بود که عملکرد بهتری به این خودرو اضافه می‌کند.” از گفته‌های وینترکورن اینگونه بر می‌آید که شاهد حضور دو مدل از این خودرو در بازار خواهیم بود.

Buga1

گفته می‌شود که نسل بعدی ویرون که احتمالا با نام «شیرون» (Chiron) وارد بازار خواهد شد، به یک موتور W16 چهار توربوشارژشده‌ی هشت لیتری کاملا جدید مجهز خواهد بود که حاصل آن تولید قدرتی ۱۵۰۰ اسب بخاری است. هنوز مشخص نیست که آیا این قدرت تنها توسط موتور سوختی آن تولید می‌شود یا بخش الکتریکی نیز در تولید آن نقش خواهد داشت. اما به هر صورت چنین قدرتی سبب خواهد شد تا شاهد شتاب بی‌نظیر ۰ تا ۶۰ مایل ۲.۰ ثانیه ای و سرعتی ۲۸۰ مایل بر ساعت باشیم.

پس از معرفی ویرون در سال ۲۰۰۵ رقابت‌ در حوزه تولید خودروهای پرقدرت نیز تغییر کرده است. دیگر مانند سابق ویرون بی‌رقیب نیست و حالا فراری با سری لافراری، پورشه با ۹۱۸ و مک‌لارن با P1 نماینده ای در بازار خودروهای سبک‌وزن، هیبریدی و پرقدرت دارند. اخیرا نیز شاهد خودنمایی رگرای جدید شرکت کوئنیگزگ بوده‌ایم؛ خودرویی که توانی ۱۵۰۰ اسب بخاری دارد و ۰ تا ۲۴۹ مایل بر ساعت آن زیر ۲۰ ثانیه است. تلاش شیرون در برابر این رقبا قطعا دیدنی خواهد بود. بوگاتی این خودرو را در سال ۲۰۱۶ رونمایی خواهد شد.

منبع: Digital Trends

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سجاد

    سلام
    w16 یعنی همون v16خودمون دیگه!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه