جدیدترین حافظه‌های SSD سامسونگ با قیمت مناسب عرضه می‌شوند

۷ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

روز گذشته سامسونگ خبر عرضه سری جدیدی از حافظه‌های SSD خود را اعلام کرد. سری حافظه‌های ۸۶۰ QVO سامسونگ قرار است در ظرفیت‌های چند ترابایتی و با قیمت مناسبی روانه‌ی بازار شوند و حداکثر ظرفیت آن هم ۴ ترابایت است. این حافظه‌های SSD مبتنی بر معماری NAND چندین لایه شرکت سامسونگ هستند و به همین خاطر از کیفیت بالایی بهره می‌برند.

حالا که روز به روز به کیفیت فایل‌های مختلفی مانند بازی‌های گرافیک بالا و ویدیوهای ۴K افزوده می‌شود، چنین مواردی حجم انبوهی را اشغال می‌کنند و سامسونگ با عرضه سری حافظه‌های ۸۶۰ QVO SSD می‌خواهد به این نیاز پاسخ دهد.

این سری حافظه‌های مقرون به صرفه از کابل‌های ساتا ۲.۵ اینچی پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر به‌راحتی می‌توان از آن‌ها برای لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای دسکتاپ استفاده کرد. با توجه به قیمتی که سامسونگ برای آن‌ها در نظر گرفته، بسیاری از کاربران دیگر نیازی به بهره‌گیری از ترکیب از حافظه SSD و هارد درایو نخواهند داشت و می‌توانند برای کارهای خود از حافظه‌های SSD حجیم بهره ببرند.

طبق اعلام سامسونگ، سرعت نوشتن اطلاعات بر این حافظه به ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن اطلاعات بر روی آن هم به ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. همچنین آن‌ها از تکنولوژی TurboWrite هم بهره می‌برند که باعث می‌شود عملکرد این قطعات طی مدت‌زمان طولانی در سطح بسیار خوبی باقی بماند.

سامسونگ فروش سری حافظه‌های ۸۶۰ QVO از ماه آینده آغاز می‌شود و قیمت مدل پایه ۱ ترابایتی آن ۱۵۰ دلار است.

منبع: UberGizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه