جزئیات تازه‌ای از اسنپدراگون ۸۱۵۰ منتشر شد

۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسنپدراگون 8150

در سال ۲۰۱۵، وقتی که شرکت مدیاتک تراشه Helio X20 را معرفی کرد، شهرت اصلی این تراشه به بهره‌گیری از ۱۰ تراشه و تکنولوژی سه کلاستر برمی‌گشت. این تکنولوژی به سازنده این اجازه را می‌دهد که به جای بهره‌گیری از دو بخش، هسته‌های موردنظر خود را در سه بخش مختلف تقسیم کند. چنین رویکردی در نهایت منجر به عملکرد بهتر و مصرف کمتر انرژی می‌شد. حالا در سال ۲۰۱۸، شرکت سامسونگ برای اگزینوس ۹۸۲۰ و هواوی برای کایرین ۹۸۰ به ترکیب‌بندی سه کلاستر روی آورده‌اند. بر اساس جدیدترین خبرها، اسنپدراگون ۸۱۵۰ که حدود ۱۰ روز دیگر رسما معرفی می‌شود، از چنین ترکیب‌بندی‌ای بهره می‌برد.

Ice Universe که یکی از معروف‌ترین افشاکنندگان حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید، روز گذشته در اکانت توییتر خود اطلاعات جدیدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد اسنپدراگون ۸۱۵۰ از هشت هسته بهره می‌برد و این هسته‌ها به‌صورت ۱+۳+۴ در ۳ کلاستر تعبیه شده‌اند.

اسنپدراگون 8150

بر اساس تصویر فوق، این تراشه از یک هسته طلایی کریو با ۵۱۲ کیلوبایت حافظه کش L2 بهره می‌برد و حداکثر توان آن هم ۲.۸۴۲ گیگاهرتز است. در کنار آن، ۳ هسته طلایی کریو قرار دارد که هرکدام از این هسته‌ها مجهز به ۲۵۶ کیلوبایت حافظه کش L2 هستند و توان حداکثری آن‌ها هم ۲.۴۱۹ گیگاهرتز است. در نهایت باید به ۴ هسته کم‌مصرف نگاهی بیندازیم که در این تصویر تحت عنوان هسته‌های نقره‌ای کریو یاد شده که هرکدام از آن‌ها از ۱۲۸ کیلوبایت حافظه کش L2 بهره می‌برند و حداکثر قادر به ارائه‌ی توان ۱.۷۸۶ گیگاهرتز هستند.

همانطور که پیش از این گفتیم، انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۱۵۰ در یک مراسم در تاریخ ۴ دسامبر (۱۳ آذر) رسما معرفی شود. بنچمارک این تراشه در سایت‌های AnTuTu و AI Benchmark رویت شده که در هر دوی آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است.

منبع: GizmoChina

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین

    چه شرکتی رونمایی میکند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه