فورد نیم میلیون دستگاه خودرو را جمع‌آوری می‌کند

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فورد

خودروهای «فورد فیوژن» (Ford Fusion) و «مرکوری میلان» (Mercury Milan) به دلیل نقص فنی و خطر احتمالی بروز خطر آتش‌سوزی به تعمیر نیاز دارند.

این مشکل به سیستم سوخت و به طور خاص، به محفظه‌ی فیلتر سوخت مربوط می‌شود.

شرکت «فورد موتور» یک فراخوان جمع‌آوری خودرو صادر کرده که شامل بیش از ۴۵۰ هزار دستگاه خودروی شخصی می‌شود. علت این فراخوان نشت سوخت است که می‌تواند به آتش‌سوزی منجر شود. خودروهای «فورد فیوژن» و «مرکوری میلان» که در بازه‌ی زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ تولید شده‌اند، دچار این مشکل هستند.

این مشکل به سیستم سوخت و به طور خاص، به محفظه‌ی فیلتر سوخت مربوط می‌شود. محفظه‌ی فیلتر، تنظیم می‌کند که چه میزان هوا به موتور فرستاده شود. در خودروهای فورد مورد اشاره، این محفظه درست کار نمی‌کند و در نتیجه به تغییر فشار سوخت درون باک بنزین منجر می‌شود. تغییرات مکرر فشار سوخت باعث ترک برداشتن باک بنزین و نشت سوخت می‌شود. نشت سوخت هم که به نوبه‌ی خود خطر آتش‌سوزی را به همراه دارد. خوشبختانه فورد تاکنون هیچ گزارشی از بروز آتش‌سوزی به خاطر این نقص فنی دریافت نکرده است.

این شرکت هم‌اکنون راه حلی برای این مشکل دارد. باک سوخت و محفظه‌ی فیلتر این خودروها بررسی شده و قطعات معیوب تعویض خواهند شد. این خودروها از نظر نرم‌افزاری هم به‌روزرسانی می‌شوند تا از افزایش تدریجی فشار در آینده جلوگیری به عمل آید.

منبع: CNET

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد رضا دارویی

    جالب بود.امثال این شرکت های خودرو سازی همیشه به فکر مشتری هستند حتی بعد فروش محصولشون.و همیشه میخوان کامل و بدون عیب باشند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه