مستند پیشنهادی اول فروردین: جنوبگان؛ یک سال در یخ

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

 آیا شما هم درباره‌ی سرزمین جنوبگان کنجکاو هستید؟ آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که زندگی کردن در قطب جنوب آن هم در زمستان چگونه است؟ به شدت توصیه می‌کنیم که این مستند فوق‌العاده جالب و پرمایه را ببینید تا به این سوالات پاسخ دهید و تشنگی خود را برای دانش بیشتر از شگفتی‌های سیاره‌مان سیراب کنید.

قطب جنوب یکی از اسرارآمیزترین و غیرقابل‌زیست‌ترین مکان‌ها در سیاره‌ی ما است. با این وجود، هستند کسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند. اکثر این افراد دانشمند هستند که به آنجا اعزام شده‌اند. این دانشمندان برای انجام آزمایش‌ و نمونه‌برداری به قطب جنوب رفته‌اند. اما بعضی از آنها هم افراد عادی هستند. آنها وظیفه دارند که آرامش و نظم را در زیستگاه‌ها برقرار کنند و از تجهیزات لازم برای زندگی در شرایط سخت، نگه‌داری کنند. «جنوبگان: یک سال در یخ» (Antarctica: A Year on Ice)، مستندی است با همین موضوع که در آن زندگی انسان در فصول مختلف قطب جنوب به تصویر کشیده است.

 «آنتونی پاول» (Anthony Powell)، کارگردان جنوبگان: یک سال در یخ، به مدت ۱۵ سال از آن منطقه فیلم‌برداری کرد. اکثر محتوایی که او آماده کرده، قبلا هرگز دیده نشده است. او به عنوان یکی از عکاسان مستند «سیاره‌ی یخ‌زده» (Frozen Planet)، به مقر دانشمندان و افراد مقیم آن، دسترسی نامحدود داشت و زندگی آنها را در این مدت ثبت می‌کرد.

در این مستند بر کارهای روزمره افرادی تمرکز شده که از پایگاه و تجهیزات دانشمندان نگه‌داری می‌‌کنند. همچنین از افراد مختلف از قبیل یک خلبان هلیکوپتر، آتش‌نشان، آشپز، مکانیک، کارمند اداری، مدیر عملیات مصاحبه می‌شود.

این مستند جوایز بسیار زیادی در جشنواره‌های مختلف برده است.

IMDB: 7.6

Rotten Tomatoes: 85

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. محسن

    مرسی برای معرفی این مستند.امروز دیدمش خیلی جالب بود. ۶ ماه زمستونش بدون خورشید و آسمونش با اون همه ستاره و حرفهای قسمت پایانش در مورد اینکه چه کاری دوست دارن انجام بدن! عالی بود

  2. علي حق زارع

    سلام سال نوتان مبارک بها رتان مبارک دلخوش سلامت باشیدلطفا لینک دانلود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه