جویندگان موجودات فرازمینی هیچ اثری از بیگانگان ندیدند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در اطراف ستاره‌ی KIC 8462852 رفتارهای عجیب و غیرطبیعی مشاهده شده که دانشمندان به مطالعه‌ی آن پرداخته‌اند.

اگر آنها با سفینه‌های فضایی پرواز می‌کنند، شاید قوانینی برای نصب صداگیر داشته باشند.

چند هفته پیش یک فعالیت عجیب در میان ستارگان دیده شد که سر و صدای زیادی به پا کرد، زیرا هیچ‌کس منشا این فعالیت‌های غیرعادی را نمی‌دانست. این موضوع به حدی جدی بود که حتی بعضی از دانشمندان این پدیده را به موجودات فرازمینی نسبت دادند. ستاره‌شناسان موسسه‌ی هوش فرازمینی (SETI) دست به کار شده و تلسکوپ Allen را روی ستاره‌ای به نام KIC 8462852 یا «ستاره‌ی تابی» متمرکز کردند تا به دنبال هرگونه سیگنال و نشانه‌ای از تمدن هوشمند بگردند.

پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، این موسسه مقاله‌ای پژوهشی منتشر کرد و در آن جزییات مشاهدات‌شان را ارایه داد. به‌طور خلاصه، اگر موجودات فرازمینی در اطراف ستاره‌ی تابی وجود داشته باشد، آنها سکوت کرده‌اند و هیچ نشانه‌ای از خودشان بروز نمی‌دهند. در مقاله‌ی موسسه‌ی SETI نوشته شده که هیچ‌گونه سیگنال رادیویی در سطوح مختلف دریافت نکردند.

به عبارت دیگر، اگر آنها هیچ سیگنالی پیدا نکردند، یعنی هیچ شواهدی دال بر وجود تمدن در اطراف ستاره‌ی تابی وجود ندارد؛ تمدنی که بخواهد مستقیما با زمین تماس بگیرد. اگر آنها با سفینه‌های فضایی پرواز می‌کنند، شاید قوانینی برای نصب نوعی صداگیر داشته باشند.

Seth Shostak، ستاره‌شناس این موسسه می‌گوید: “تاریخچه‌ی ستاره‌شناسی به ما نشان داده هر بار که ما فکر کردیم پدیده‌ای مربوط به فعالیت‌های موجودات فرازمینی پیدا کرده‌ایم، در اشتباه بوده‌ایم. اگرچه این احتمال وجود دارد که طبیعت علت اصلی رفتار عجیب این ستاره باشد، نه بیگانگان، اما از روی احتیاط باید چنین مواردی را بررسی کرد.”

این موسسه همچنان برای یافتن منشا این پدیده به مطالعه و بررسی دقیق آن ادامه خواهد داد.

منبع: NBC News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    نمیتونم بگم وجود دارن یا ندارن چون مطمعن نیستم ولی فیلم Interstellar 2014 رو که دیدم نظرمو تقریبا عوض کرد اخرای فیلم نشون میده که انسان قدرتی پیدا میکنه که بین گذشته و حال در ارتباط هستش شاید خود انسان ها به گذشته پا میزارن ولی تا حدی سعی میکنن ردی به جای نگذارن..البته هرچند تخیلی به نظر میاد. در قران ذکر شده موجوداتی جزع انسان وجود دارن و این که انسان نمیتونه به گذشته بره بهتره حرف قران رو باور کنیم تا مطالبی دیگر که صحت درست بودنش معلوم نیست

  2. Avatar مهرداد

    امیر جان این چه حرفیه؟ قاسم عزیز خودش با سفینه خودش رفته کل هستی رو گشته و چیزی پیدا نکرده و الان داره میگه گشتم نبود، نگرد نیس. حتما یه چیزی میدونه که اینقدر مطمینه.

  3. Avatar قاسم صادقیان

    مقاله جالبی بود ممنون
    اما به اسم پیدا کردن موجودات فرازمینی چه هزینه های سنگینی کردن اینها
    در حالی که خودشون هم میدونند هیچ جای دیگری موجودی برتر از انسان یافت نخواهد شد
    مثل اینه که داعش داره به اسم اسلام قتل و قارت میکنه اما هدفش در واقع قدرت است همین
    یک دوستی میگفت بین اینکه به ما بگن فضا این شکلیه و اینکه خودمون ماهواره بسازیم و ببینیمش خیلی فرق است
    صنعت هوا فضا خیلی جذاب تر از اینه که با این داستان های تخیلی خرابش کنیم
    امیدوارم یک روزی خود ما ایرانی ها با قدرت وارد فضا بشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم
    مثل اون روزگاری که ما در این علم برترین بودیم در سطح جهان اون دوران

    1. Avatar amir

      هزینه‌های سنگینی که اونها میکنن فقط برای کشف موجودات فرازمینی نیست، بلکه هدف بزرگتر کشف و شناخت کیهانه. دوما شما از کجا مطمئنید که هیچ‌جای دیگر موجود دیگری پیدا نمیشه (بحث برتر یا پست‌تر بودن از انسان اصلا مطرح نیست، مهم وجود حیاته). به نظر من وجود موجودات هوشمند فرازامینی همونقدر به‌اصطلاح شما تخیلی هست که بحث عدم وجودش و منحصر شدن حیات به انسان تخیلیه. به هر حال ما نمیدونیم و مطمئن نیستیم. منتها فرق اونها با ما اینه که اونها با کلی شک و تردید میگن شاید وجود داشته باشه و میرن ازش سر در بیارن، ولی ما خیلی راحت با قطعیت میگیم وجود نداره و خلاص. نتیجه این میشه که ما (که به قول شما برترین این علم بودیم) مطمئن بودیم که چین و ماچین دورترین نقطه دنیاست ولی اونها شک کردن و آمریکا رو کشف کردن. اونها دارن برای سفر مریخ آماده میشن و ما تهران تا اصفهان رو با ترس و لرز سوار هواپیما میشیم

      1. Avatar علی

        با شما موافقم ، حتی در قرآن کریم هم به وجود موجودات زنده در کهکشان ها اشاره شده .

    2. Avatar ممد

      نه که پولش رو از شما میگیرن برا همین میگید و دوم اینکه ۱۰۰% موجود فضایی وجود داره شاید بهتر انسان نباشه ولی در سطحش هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه