جگوار I-Pace الکتریکی معرفی شد؛ یک رقیب سرسخت برای تسلا مدل ایکس

۱۱ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جگوار

جگوار I-Pace الکتریکی به طور رسمی معرفی شد. این اولین خودروی تمام برقی جگوار است و انتظار می‌رود که رقیبی سرسخت برای تسلا مدل ایکس باشد. مدل کانسپت این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد.

شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت جگوار I-Pace الکتریکی، ۴٫۵ ثانیه است و با یک بار شارژ کامل باتری می‌تواند تا ۳۸۶ کیلومتر حرکت کند. تسلا مدل ایکس ۷۵D هم می‌تواند با یک بار شارژ تا حدود ۳۸۱ کیلومتر حرکت کند.

جگوار ادعا می‌کند که باتری این خودرو می‌تواند در عرض ۴۰ دقیقه با استفاده از شارژرهای سریعی که آن‌ها را به صورت ایستگاه‌هایی در اختیار عموم قرار می‌دهد، تا ۸۰ درصد شارژ شود. این درحالیست که برای شارژ باتری‌های این خودرو با برق خانگی به دست‌کم ۱۰ ساعت زمان احتیاج دارید. جالب است بدانید که باتری‌های این خودرو تا ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی دارند. یعنی اینکه اگر طی این مدت مشکلی برای باتری‌ها پیش آمد، جگوار آن‌ها را برای مشتری تعویض می‌کند.

جگوار I-Pace با دستیار صوتی آمازون الکسا هم کار می‌کند. البته نمی‌توانید با الکسا آن را فرا بخوانید تا از پارکینگ خارج شود و جلوی پای شما بایستد. ولی مثلا می‌توانید از الکسا بپرسید که درب خودرو باز یا بسته است یا اینکه آیا شارژ کافی برای رسیدن به خانه را دارید یا خیر.

این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو که از چند روز دیگر آغاز به کار می‌کند به نمایش گذاشته می‌شود و ظاهرا قرار است که از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ با قیمت ۸۷ هزار دلار فروخته شود. برای مقایسه بد نیست بدانید که تسلا مدل ایکس تا ۱۳۲ هزار دلار قیمت دارد.

تصاویر این خودرو را در گالری پایین ببینید.

منبع: News Atlas


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    یک دیدگاه
    1. Avatar shahabmp

      موقع مقایسه برد ارزونترینو کم ظرفیت ترین مدل ایکس مقایسه میکنید موقع مقایسه قیمت مدل پایه جگوارو با گرونترین مدل ایکس مقایسه میکنید؟!!!

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه