حسگر چشم به جای اثرانگشت در سوپرگوشی فوجیتسو

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت ژاپنی «فوجیتسو» اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر چشم انسان را ساخته است. گوشی Arrows NX F-04G شرکت فوجیستو قرار است مجهز به این حسگر باشد.

فوجیتسو اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر چشم را ساخته است.

شرکت فوجیستو در نمایشگاه MWC 2015 که چند ماه پیش برگزار شده بود، از این حسگر به‌صورت کامل رونمایی کرده بود. طبق گفته‌ی کسانی که موفق به امتحان این حسگر شده بودند، استفاده از حسگر چشمی فوجیتسو بسیار راحت‌تر از حسگرهای اثرانگشت است. سرعت شناسایی این سنسور به‌قدری زیاد است که بدون درنگ، افراد را از چشم آن‌ها شناسایی می‌کند.

گوشی F-04G شرکت فوجیتسو، حسگر چشمی‌اش را در کنار دوربین سلفی جلوی دستگاه قرار داده است. حسگر چشمی هم تنها بخش قابل توجه این گوشی نیست. گوشی F-04G یک صفحه‌ی نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح تصویر Quad HD دارد.

یک پردازنده‌ی اصلی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 340 هم سخت‌افزارهای اصلی پشت این گوشی هستند. یک باطری ۳۱۲۰ میلی‌آمپری هم این سخت‌افزار قوی را پشتیبانی می‌کند.

Fuji12

حافظه‌ی اصلی (RAM) این گوشی سه گیگابایت است و ۳۲ گیگابایت هم فضا برای ذخیره‌ی اطلاعات دارد. فوجیستو برای گوشی جدیدش از هیچ نظر کم نگذاشته و دوربینی ۲۰.۷ مگاپیکسلی که از حسگر Exmor شرکت سونی استفاده می‌کند را در پشت این گوشی قرار داده است. دوربین سلفی آن هم ۲.۴ مگاپیکسل است.

این‌ها تمام قابلیت‌های این گوشی فوجیتسو نیستند؛ گوشی F-04G درجه‌ی IP68 دارد. یعنی این گوشی از همه نظر در مقابل آب مقاوم است.

قابلیت‌های دیگر این گوشی مثل اتصال LTE، امکان شارژ سریع، وای-فای ۵ گیگاهرتزی و هم‌چنین اتصالات MHL، گوشی F-04G را به یکی از بهترین گوشی‌های ساخته شده تبدیل کرده‌اند. سیستم عامل این گوشی هم اندروید Lollipop است.

Fuji-2 Fuji-3 Fuji-4

فوجیتسو قیمتی معادل ۷۵۰ دلار برای این گوشی در نظر گرفته است. با این حال، عرضه‌ی این گوشی فعلا فقط در ژاپن و برای اپراتورDoCoMo تایید شده است.

منبع: Phone Arena

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه