حقه‌هایی که بازی‌سازها نمی‌خواهند بدانید

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به لطف یک توییت، توانسته‌ایم از اتفاقات جالبی که در پس‌زمینه‌ی برخی از بازی‌ها می‌افتد، با خبر شویم. چند روز پیش بود که «جنیفر شورل»، از طراحان بازی استودیوی Opaque Space سوال جالبی را در توییتر مطرح کرد؛ سوالی که بازی‌سازان یکی پس از دیگری به آن پاسخ دادند.

سوال او این چنین مطرح شده بود: «بازی‌سازان، به من از مکانیک‌های شگفت‌انگیزی در بازی‌ها بگویید که بازی‌کننده از آن خبر ندارد، ولی طراحی شده‌اند تا احساس مشخصی را در آن‌ها ایجاد کنند.»

او مثالی هم به این سوال خود اضافه کرده بود: «برای مثال در Assassin’s Creed و Doom آن ذره‌ی آخر خط سلامتی بیشتر دوام می‌آورد تا حس زنده ماندن در شما تقویت شود.»

بازی‌سازان هم در پاسخ از گناهان خود و بلاهایی که سر گیمرها آورده‌اند، گفته‌اند.

 

«جین نج» (Jane Ng) – تهیه‌کننده‌ی بازی Firewatch

«در Firewatch اگر بازی‌کننده به یک دیالوگ جواب ندهد و از آن عبور کند، بازی آن را هم یک پاسخ حساب می‌کند. بازی به این پاسخ ندادن عکس‌العمل نشان می‌دهد و به تولید این احساس که جواب ندادن نتایج اجتماعی دارد و شخص مقابل شما واقعی است، کمک می‌کند.»

 

«آلکس تراورز» (Alex Trowers) – یکی از طراحان بازی قدیمی Hi-Octane برای پلی‌استیشن وان

«در بازی Hi Octane ما مشخصات و اعداد و ارقام مختلفی برای ماشین‌ها نشان بازی‌کننده می‌دادیم، ولی ماشین‌ها هیچ فرقی با هم نداشتند.»

 

«پاول هلکوییست» (Paul Hellquist) – یکی از طراحان Bioshock

«در Bioshock زمانی که آخرین ذره‌ی خط سلامتی را از دست می‌دهید، برای یک تا دو ثانیه هیچ ضربه‌ی دیگری روی شما تاثیر ندارد تا حس کنید در لحظه‌ی آخر زنده مانده‌اید.»

 

«ریک لزلی» (Rick Lesley) – یکی از طراحان Middle-earth: Shadow of Mordor

«در Shadow of Mordor من خط سلامتی دو ارک که مشغول دوئل کردن هستند را زیاد می‌کردم تا مبارزه‌ی آن‌ها طولانی‌تر شود. با هدف زیباتر شدن صحنه‌ای که می‌بینید!»

 

«شوی ری» (Chevy Rey) – نویسنده‌ی فیلم‌نامه‌ی بازی

«اصطلاحی در بازی‌سازی به اسم Coyote Time داریم برای زمانی که بازی‌کننده از روی یک سکو عبور می‌کند و کلید پرش را دیر می‌زند، ولی بازی پرش او را قبول می‌کند.»

 

«تامی تامپسون» (Tommy Thompson) – بازی‌ساز و متخصص هوش مصنوعی

«بیگانه در بازی Alien: Isolation دو مغز دارد. مغز اول او همیشه می‌داند که شما کجا هستید. این مغز اول، به مغز دوم که بدن بیگانه را کنترل می‌کند فقط راهنمایی‌های کوچکی می‌دهد.»

 

«لی پری» (Lee Perry) – طراح روند بازی سه گانه‌ی Gears of War

«در Gears ما متوجه شدیم که ۹۰ درصد مواقع اگر بازی‌کننده‌ها در دست اول بخش چند نفره کسی را نکشند، دست دوم را بازی نمی‌کنند.»

 

«راب فرمیر» (Rob Fermier) – برنامه‌نویس System Shock

«در System Shock کاری کردیم تا آخرین گلوله شما دو برابر صدمه وارد کند. مثل همان حقه‌ی ‌آخرین ذره‌ی سلامتی.»

 

«کن لوین» (Ken Levine) – کارگردان Bioshock

«اولین شلیک هر دشمن در Bioshock همیشه خطا می‌رود. طراحی اصلی بازی اینگونه بود و فکر کنم آن را نهایی هم کردیم.»

 

منبع: توییتر

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar #یه بابایی

    یکی به اینایی که نهنگ ابی بازی میکنن ۵۰ مرحله میرن تا بمیرن بگن داداچ دوباره از همون مرحله شروع نمیشه یه جون بیشتر نداری حالا هی بگو Gamer never die

  2. Avatar مصطفی

    خیلی مطلب جالبی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه