حق تقدم با کالای ایرانی است

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

استقبال از محصولات باکیفیت داخلی و حمایت از نام‌های ایرانی یکی از اصول همیشگی فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بوده است. دیجی‌کالا برای حمایت از تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به چند کشور محدود و خاص، بر آن شد تا ضمن عرضه و فروش محصولات به‌نام ایرانی در گروه‌های مختلف، از نام‌های نوپا و تازه‌شکل‌گرفته نیز حمایت کند. فروش تولیدات هنرمندانی که شهرت کمتری داشتند یا تولیدکنندگانی که باوجود تقاضا برای آثارشان، بازاری برای عرضه‌ی محصولات خود نداشتند، بها دادن به محصولات دیجیتال و لوازم خانگی ایرانی پابه‌پای محصولات صاحب‌نام بین‌المللی و حمایت همه‌جانبه از کالای باکیفیت ایرانی، ضمن دیده‌شدن هر چه بیشتر نام‌های ایرانی، موجب افزایش تقاضای کالای تولید داخل و در پی آن افزایش اشتغال نیز بوده است. حمایت همه‌جانبه از فناوری و کسب‌وکار ایرانی و کالای دانش‌بنیان داخلی، هدفی است که فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا همواره در پی آن بوده است و وجود بیش از چهل نام‌تجاری باکیفیت ایرانی در دیجی‌کالا، نشان‌دهنده‌ی موفقیت نسبی در تحقق این هدف است.

رشد دو و نیم برابری فروش لوازم‌خانگی برقی

باوجود برندهای فراوان بین‌المللی در گروه لوازم خانگی برقی، دیجی‌کالا با حمایت از نام‌های ایرانی همچون «اسنوا»، «امرسان»، «پارس خزر»، «ایستکول»، «سینجر»، «تولیپس» و «پاکشوما» سعی فراوان در عرضه‌ی کالا و جلب مشتری برای این تولیدکنندگان داخلی داشته است. به عنوان مثال بررسی آمار فروش محصولات «ایستکول» در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا، رشد دو و نیم برابری افزایش تقاضا برای محصولات این برند را نشان می‌دهد.

چهار برابر افزایش تقاضای کالای دیجیتال

عرضه‌ی محصولات صوتی و تصویری و لوازم جانبی کامپیوتر از برندهای ایرانی همچون «مادیران»، «تسکو»، «فراسو» و «گرین» نه‌تنها کاربران دیجی‌کالا را در معرض مقایسه، بررسی و انتخاب کالای تولید داخل قرار داد بلکه ناباوری موجود در میان تولیدکنندگان درمورد فروش آنلاین را نیز برطرف کرد. به‌طوری‌که صاحبان برندهای «مادیران» و «تسکو» تامین محصولات خود برای فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا را از ماهی یک بار به هفته‌ای یک‌بار افزایش داده و تعداد آن را نیز چندین برابر کرده‌اند.

فروش چند هزار کالا در یک روز

فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا در زمینه‌ی ابزار سلامت نیز حمایت خود از برندهای ایرانی همچون «پاک‌سمن»، «آدور»، «هوشمند» و «تن‌زیپ» را نشان داده است. اگرچه برخی از این نام‌ها پیش از عرضه‌ی محصولات خود در دیجی‌کالا نیز صاحب‌نام بوده‌اند، برخی دیگر همچون «آدور» به‌کمک دیجی‌کالا موفق به فروش گسترده‌تر محصولات خود شده‌اند، تا آن‌جا که در برخی پیشنهادهای شگفت‌انگیز، چندین هزار قلم از محصولات خود را به فروش رسانده‌اند.

سیر صعودی متناوب در فروش

در رسته‌ی مادر و کودک فروشگاه دیجی‌کالا نیز با نام‌های ایرانی همچون «پالاس»، «نیلی»، «نداگل» و «فیروز» روبه‌رو می‌شویم که توانسته‌اند جای خود را درمیان حجم عظیم برندهای خارجی مرتبط با کودک باز کنند. به‌عنوان مثال برند «نیلی» که تولیدکننده‌ی لباس کودک است، اگرچه در دوره‌های مختلف با افت و خیزهایی در آمار فروش خود همراه بوده‌است، از زمان عرضه‌ی محصولاتش در دیجی‌کالا همواره سیر صعودی داشته است.

حضور ده‌ها برند آرایشی و بهداشتی ایرانی

برندهای آرایشی و بهداشتی غیر ایرانی در بازار فراوانند. دیجی‌کالا با هدف رد این باور نادرست عامیانه که جنس خارجی هرچه که باشد از کالای ایرانی بهتر است؛ بیش از دوازده برند ایرانی از جمله «سینره»، «نئودرم»، «مای»، «هیدرودرم»، «آردن»، «این‌لی»، «سی‌گل»، «فیروز»، «سان‌سیف»، «وی‌وان»، «پرایم»، «شون» و… را عرضه کرده و توانسته است تا حد زیادی توجه مشتریان لوازم آرایشی و بهداشتی را به کالاهای باکیفیت ایرانی جلب کند.

افزایش روزانه‌ی تنوع کالاها

«دارکار»، «لوستر مسینا» و «ایران پتک» از محصولات ساخت ایران در رسته‌ی نور و روشنایی ابزار در فروشگاه دیجی‌کالا هستند. کسب موفقیت در گروهی که همیشه برندهای بین‌المللی در راس آن بوده‌اند، نقطه‌قوتی برای محصولات فوق به‌شمار می‌رود. به‌عنوان مثال «دارکار» در سه‌ ماه ابتدای همکاری خود با دیجی‌کالا باتوجه به افزایش تقاضا از سوی مشتری، نه تنها ده‌ها مدل جدید از محصولات خود را عرضه نمود؛ بلکه فروش دوچندانی را نیز تجربه کرد.

از یک کارگاه کوچک تا یک تولیدی بزرگ

در رسته‌ی فرهنگ و هنر، به‌ویژه محصولات گروه صنایع دستی، دیجی‌کالا به عرضه‌ی آثار هنرمندانی همچون آثار «استاد اسماعیلی»، «استاد خادم ملت»، «استاد آقاجانی»، «استاد رضایی»، «استاد کروبی» و محصولات برندهای صنایع‌دستی ایرانی همچون «فرش ایرانی»، «گل‌کار»، «پرشین کلاژ» و «آپادانا» پرداخته است. برای اشاره به نقش دیجی‌کالا در موفقیت این نام‌های ایرانی می‌توان محصولات سفالی «خاکاب» را در نظر گرفت که از زمان همکاری با فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا نه تنها به گسترش نیروی کار و کارگاه هنری خود اقدام کرد؛ بلکه در بازار صنایع‌دستی ایران نیز آوازه‌ی دوچندانی یافت.

تبدیل‌شدن به برند محبوب لوازم خانه و آشپزخانه

عرضه‌ی چندین برند باکیفیت ایرانی در گروه لوازم خانگی غیر برقی، یکی از نقاط قوت فروشگاه آنلاین دیجی‌کالاست. «عالی‌نسب»، «کاندید»، «ناب‌استیل»، «چینی زرین»، «زرساب»، «برق لامع»، «لایکو»، «صنایع استیل ایران»، «فرش مریم»، «زمردیان»، «زیباسازان»، «جاکوب» و «همارا» از محصولات ایرانی این رسته به‌شمار می‌روند. موفقیت این گروه از محصولات نیز پس از همکاری با دیجی‌کالا تغییرات زیادی کرده است. به‌عنوان مثال «همارا»، که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برندهای لوازم خانه و آشپزخانه در میان کاربران دیجی‌کالاست، نسبت به اوایل همکاری خود با دیجی‌کالا کیفیت و کمیت محصولاتش را افزایش داده و تنوع بیشتری نیز به آن‌‌ها بخشیده است.

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar جعفر

    عالی است.خسته نباشید.
    امیدوارم حمایت شما به عنوان مبلغ و ارائه کننده و ما به عنوان مصرف کننده، تولید کنندگان ایرانی را تشویق به تولید با کیفیت بالاتر نماید تا واقعا خرید کالای ایرانی ، اولویت انتخاب همگان گردد.

  2. Avatar محمد رضا انصاری اشلقی

    امیدوارم این حرکت از سوی دیجی کالا و سایر فروشگاه های اینترنتی دنبال بشه و کالای با کیفیت ایرانی جایگزین کالاهای خارجی بشه

  3. Avatar محسن

    دمتون گرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه