حمله مسلحانه به ساختمان اصلی یوتیوب

۱۵ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نسیم اقدم یوتیوب
یکی از کاربران یوتیوب به نام «نسیم اقدم» شب گذشته با شلیک گلوله در محوطه ساختمان مرکزی این کمپانی ۳ نفر را زخمی کرد.

یک زن ۳۸ ساله به نام « نسیم اقدم» دیشب پس از حضور در ساختمان اصلی یوتیوب در کالیفرنیا با شلیک گلوله ۳ نفر را زخمی و سپس اقدام به خودکشی کرد. بر اثر این اتفاق یک مرد ۳۶ ساله و دو زن ۳۲ و ۲۷ ساله زخمی شدند و حال مرد مجروح وخیم گزارش شده است. پس از این حمله، مهاجم اقدام به خودکشی کرد و در دم جان باخت.

بر اساس گزارش منابع خبری مختلف، هویت عامل این حمله که یکی از کاربران یوتیوب بوده تایید شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نسیم اقدم صاحب چند کانال یوتیوب و وب‌سایتی بوده که پیش از این اتفاق در آن‌ها اعتراض خود را به یوتیوب و سیاست‌های مالی آن اعلام کرده.

نسیم اقدم که به عنوان حامی سرسخت حیوانات نیز شناخته می‌شد ویدیوهایی را به هر دو زبان فارسی و انگلیسی در یوتیوب منتشر می‌کرد. او در یکی از کانال‌های یوتیوب خود به نام Nasime Wonder1 (که اکنون از طرف یوتیوب مسدود شده است) خود را ایرانی معرفی کرده بوده است؛ با این حال هنوز ملیت دقیق او تایید نشده و گمانه‌زنی‌ها بر سر این موضوع ادامه دارد. پس از مشخص شدن هویت این زن، بسیاری از کاربران فارسی زبان شبکه‌های اجتماعی در مورد او و اتفاق پیش آمده به بحث و گفتگو پرداختند. پس از فاش شدن هویت او، عکس‌ها و ویدیوهای این کاربر به سرعت در فضای مجازی در بین کاربران ایرانی و دیگر کشورهای جهان بازنشر شد. پس از انتشار خبر این حمله، بعضی رسانه‌ها اعلام کردند انگیزه‌ی اصلی نسیم اقدم از تیراندازی در ساختمان اصلی وبسایت یوتیوب، اعتراض به سیاست‌های این وبسایت اشتراک‌گذاری ویدیو در قبال ویدئو‌هایی بوده که در این سایت منتشر می‌کرده است. نسیم اقدم در پست‌های اخیر خود به حذف چند ویدیو و همچنین شیوه‌های جدید کسب درآمد از یوتیوب اعتراض کرده بود.
با گذشت چند ساعت از حادثه‌ی تیراندازی دفتر اصلی یوتیوب و شناسایی عامل این حادثه، نام نسیم اقدم تبدیل به یکی از ترندهای اصلی شبکه‌ی مجازی توییتر شده است. کاربران غیرفارسی زبان توییتر و یوتیوب با دیدن ویدیوهای پیشین نسیم اقدم به بحث و گمانه‌زنی در مورد دلیل این اتفاق پرداختند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه