آیا سونی راه مایکروسافت را در خرید استودیوهای بازی‌سازی دنبال خواهد کرد؟

۵ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شاون لیدن

سال گذشته مایکروسافت با خرید استودیوهای بازی‌سازی متعددی مثل نینجا تئوری، آبسیدین، پلی‌گراند و… به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد و توانست گرد و خاک زیادی را در صنعت بازی به راه اندازد. در این بین سونی نه تنها هیچ مجموعه جدیدی به خانواده خود اضافه نکرد، بلکه بعضی از آن‌ها را هم از دست داد.

محض نمونه، استودیوی کوانتیک دریم که بیش‌تر برای ساخت آثاری مثل Heavy Rain و Detroit: Become Human شهرت دارد، دیگر با سونی همکاری نمی‌کند و ساخت بازی‌های انحصاری را گذاشته است.

سونی آماده و پذیرای خرید استودیوهای جدید است.

علاوه بر این، شایعات و گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که مایکروسافت استودیوهای بیشری را در ادامه‌ی سال جاری میلادی به خدمت خواهد گرفت. سوالی که برای عده زیادی پیش آمده این است که سونی در مقابل چه واکنشی نشان خواهد داد؟ آیا راه و رسم آن‌ها هم مایکروسافتی خواهد شد یا با همین تیم به کار خود ادامه می‌دهند؟

«شاون لیدن»، مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی، چند روز قبل در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که سونی آماده و پذیرای خرید استودیوهای جدید است.

مرکز شرکت پلی استیشن

با این حال، در حال حاضر رویکرد آن‌ها داشتن بازی‌های کم‌تر، اما با کیفیت بالاتر است: «ما همیشه مشغول جست‌و‌جو و بررسی فرصت‌ها هستیم. اگر احساس کنیم که یک شریک، تیم یا بازی‌ای سرگرم‌کننده و هدف‌مند باشد، آن‌ها را وارد تیم خود می‌کنیم. همیشه پذیرای این نوع تجربه‌ها هستیم.»

هر چند با این صحبت‌ها باز هم بعید به نظر می‌رسد که سونی بخواهد به این زودی‌ها استودیوی بزرگ و شناخته شده‌‌ای را به ارتش تیم‌های خود اضافه کند. در آن سمت مایکروسافت شدیدا پیگیر گسترش مجموعه بازی‌سازی ایکس‌باکس است و می‌خواهد هرجور شده از حیث آثار انحصاری از حریف عقب نیفتند. نینتندو هم نشان داده که بیش‌تر علاقه دارد با استودیوهای خارجی قراردادهای انحصاری ببندد و از این طریق فهرست انحصاری‌های خود را افزایش دهد.

منبع: Comicbook.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه