گوشی‌های سامسونگ با حسگر اثر انگشت خرید‌های گوگل‌پلی را تایید خواهند کرد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین دیروز بود که گوگل از نسخه‌ی بعدی اندروید به اسم «مارش‌ملو» رونمایی کرد. اطلاعات زیادی از اندروید ۶.۰ که قبلا به اسم M شناخته می‌شد داریم، چون گوگل در کنفرانس‌های I/O خود و برنامه‌های «پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان» از مارش‌ملو به اندازه‌ی کافی صحبت کرده بود.

شرکت سامسونگ گفته است که در اندروید ۶.۰ می‌توان با استفاده از اثر انگشت خریدهای گوگل‌پلی را تایید کرد.

با این حال، اکثر شرکت‌ها از برنامه‌های‌شان برای اندروید ۶.۰ سخن نگفته‌اند. سامسونگ از اولین شرکت‌هایی است که خبر از قابلیت‌های جدید مارش‌ملو در گوشی‌های آینده‌اش داده است.

این شرکت بزرگ کره‌ای گفته است که حسگر اثر انگشت گوشی‌های‌اش، قرار نیست فقط برای خریدهای PayPal یا باز کردن قفل گوشی استفاده شود. اندروید مارش‌ملو قرار است خریدهایی که در گوگل پلی انجام می‌دهید را هم با استفاده از حسگر اثر انگشت انجام دهد.

قابلیت حسگر اثر انگشت، به‌صورت پیش‌فرض در اندروید ۶.۰ وجود دارد، در نتیجه می‌توان برنامه‌های مختلفی برای آن داشت. شرکت‌هایی مثل سامسونگ یا وان‌پلاس می‌توانند از این پس راحت‌تر قابلیت‌هایی برای حسگرهای اثر انگشت دستگاه‌های‌شان بنویسند.

قابلیت پیش‌فرض حسگر اثر انگشت در اندروید مارش‌ملو، برای سرویس Android Pay قرار داده شده است. فعلا معلوم نیست که این سرویس دقیقا کی می‌خواهد راه‌اندازی شود، اما امکان استفاده از حسگر اثر انگشت برای حساب‌های مالی Android Pay وجود دارد.

البته سامسونگ حرفی از استفاده از حسگر اثر انگشت برای حساب‌های Android Pay نزده است، چون خود این شرکت کره‌ای می‌خواهد سرویس دیگری به اسم Samsung Pay راه بیاندازد.

احتمالا برای اینکه از قابلیت‌های دیگر اندروید مارش‌ملو در گوشی‌ها بدانیم، باید تا انتشار اطلاعات بیشتر از سوی شرکت‌ها صبر کنیم.

منبع: Phandroid

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه