معامله‌ی ۱.۶۸ میلیارد دلاری ادوبی برای خرید مجنتو

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شرکت ادوبی

ادوبی (Adobe) برای خرید «مجنتو» (Magento) با این شرکت به توافق رسیده است. شرکت مجنتو در حوزه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند و پلتفرمی برای ساخت وب‌سایت‌های فروش آنلاین برپایه‌ی زبان PHP است. شرکت ادوبی می‌خواهد برای خرید مجنتو رقمی ۱.۶۸ میلیارد دلاری پرداخت کند.

سازنده‌ی نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ و پریمیر با این حرکت خود می‌خواهد سیستمی کامل برای ساخت تبلیغات دیجیتال، ساخت وب‌سایت‌های مبتنی بر تجارت الکترونیک و دیگر حوزه‌های تجارت آنلاین در اختیار داشته باشد. شرکت امریکایی مجنتو هم مجموعه‌ای از ابزارها و نرم‌افزارهایی را برای ساخت و مدیریت فروشگاه‌های آنلاین، مدیریت پرداخت‌ها و ارسال کالا را در اختیار افراد قرار می‌دهد. مجنتو هم‌چنین به دیگر شرکت‌ها کمک می‌کند تا برای شبکه‌های اجتماعی تبلیغات تولید کنند.

شرکت مجنتو مجموعه‌ای از ابزارها و نرم‌افزارها را برای ساخت و مدیریت فروشگاه‌های آنلاین در اختیار افراد قرار می‌دهد.

تخمین زده می‌شود تجارت‌های آنلاینی با ارزش ۱۵۵ میلیارد دلار روی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مجنتو کار می‌کنند؛ طوری که مجنتو مشتریان بزرگی مثل «کانن» (Canon) و «روزتا استون» (Rosetta Stone) دارد.

شرکت مجنتو تا سال ۲۰۱۵ در اختیار ای‌بی (eBay) بود. با این حال، ای‌بی در همان سال مجنتو را به فروش رساند و از آن زمان، مجنتو توسط شرکت مالی Premira Holdings اداره می‌شود.

لوگو مجنتو

ادوبی در طول سال‌های گذشته تلاش زیادی کرده است تا به غیر از حوزه‌ی اصلی فعالیت خود، یعنی ساخت نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای برای تولید رسانه‌ی دیجیتال، وارد تجارت‌های دیگر هم شود. ادوبی در سال ۲۰۰۹ هم شرکت Omniture را خریداری کرد تا یکی از شرکت‌های کلیدی حوزه‌ی تبلیغات دیجیتال را در اختیار داشته باشد. در اختیار داشتن مجنتو به ادوبی اجازه می‌دهد تا مستقیما با شرکت‌هایی مثل Salesforce یا Oracle که در زمینه‌ی ارایه‌ی سرویس‌ها ابری برای تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، رقابت کند.

البته هنوز هم این بخش تجارت ادوبی، که با اسم Experience Cloud شناخته می‌شود، رشد و درآمد بسیاری کمتری در مقایسه با حوزه‌ی اصلی فعالیت ادوبی یعنی فروش نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ دارد.

معامله‌ی بین ادوبی و مجنتو قرار است در سه ماهه‌ی سوم سال مالی ادوبی قطعی شود و به پایان برسد. البته فعلا ادوبی منتظر دریافت تایید رسمی از سوی مسوولان است. ادوبی در نتیجه‌ی این معامله‌ی خود، ارتباطی مستقیم و راحت به مخاطب‌های مجنتو و شرکت‌های بزرگی که مشتریان مجنتو هستند، خواهد داشت.

داشبورد مجنتو

«مارک لاول» (Mark Lavelle)، مدیرعامل شرکت مجنتو، در طی بیانیه‌ای از این معامله و توافق با ادوبی ابزار خوشحالی کرده و گفته است که ادوبی و مجنتو سال‌هاست که با یکدیگر مشغول کار هستند و این معامله پیشرفت بزرگی برای شرکت آن‌ها محسوب می‌شود؛ طوری که دیدگاه ادوبی و مجنتو در زمینه‌ی چگونگی ادامه‌ی فعالیت مجنتو یکسان است.

در نتیجه اعلام این خبر، ارزش سهام رقیب اصلی مجنتو یعنی «شاپیفای» (Shopify) امروز صبح ۵.۵ درصد افت کرد.

منبع: بلومبرگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه