خطر در امنیت شبکه‌های وای-فاری، ۴۱ درصد گوشی‌های اندرویدی را تهدید می‌کند

۲۵ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
MIT Researchers Use WiFi To Recognize People Behind Walls

همین چند ساعت پیش یک حفره امنیتی جدید در ساختار ارتباط وای-فای و روش‌های رمزگذاری آن به وجود آمد که بسیاری از گوشی‌ها و سیستم‌های کامپیوتری را به خطر انداخته است. در واقع این حفره امنیتی باعث می‌شود که هکرها بتوانند اکثر شبکه‌های وای-فای را زیر نظر بگیرند و اطلاعات کاربران را بدزدند. این آسیب‌پذیری سیستم‌های اندرویدی و لینوکس را هدف قرار داده و تاثیر خیلی بدی هم روی این دستگاه‌ها می‌گذارد. محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند هکرها می‌توانند با استفاده از این حفره امنیتی به تمام مودم‌های مدرن وای-فای که با پروتکل‌های WPA و WPA2 رمزگذاری شده‌اند، حمله کنند و روی سیستم‌های مک، ویندوز، iOS، اندروید و لینوکس تاثیربگذارند.

در این اقدام هکرها می‌توانند اطلاعاتی که قبلا رمزگذاری شده بودند را مشاهده کنند. در واقع هکرها نیازی هم ندارند که به رمز عبور شبکه‌های وای-فاری دستری داشته باشند و سریعا می‌توانند به اطلاعات مردم دسترسی داشته باشند. برای اینکه این حمله‌ها موفقیت آمیز باشند، دستگاه مورد نظر باید در محدوده مودم و بدافزار مورد نظر باشند. در این حمله‌ها می‌شود اطلاعات مالی، رمزهای عبور، متن پیام‌های مختلف، عکس‌ها، ایمیل‌ها و سایر اطلاعات دیگر را به دست آورد.

از همه مهم‌تر اینکه گوشی‌هایی که به اندروید ۶.۰ به بالا مجهز شده‌اند در برابر این خطر آسیب‌پذیر هستند. در حال حاضر ۴۱ درصد گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار در برابر این حمله و حفره امنیتی آسیب‌پذیر هستند و هکر‌ها می‌توانند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند. هکر‌ها می‌توانند بد افزار مورد نظرشان را در سایت‌های مختلف آپلود کنند تا گوشی‌های اندرویدی مورد هدف قرار بگیرند.

انتظار داریم که در طول هفته‌های آینده به‌روزرسان‌های مختلفی برای گوشی‌ها و دستگاه‌های مختلف عرضه شود. محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند تغییر رمز عبور وای-فای هم برای جلوگیری از این حمله تاثیرگذار نیست؛ اما می‌شود با آپدیت فریمور جلوی حمله مورد نظر را گرفت، البته اگر به‌روزرسانی برای آن عرضه شود.

منبع: The Verge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه