شگفتی مهندسان پورشه از نحوه عملکرد تکنولوژی خودران تسلا

۱۴ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پیشرفت‌های روزافزون تسلا، بر کسی پوشیده نیست و حتی سرسخت‌ترین مخالفان این شرکت نوآور، در برابر فناوری‌های ابداع شده توسط این شرکت، سر تعظیم فرو می‌آورند. تسلا به دلیل آن‌که کپی برداری از محصولات خود را برای دیگر شرکت‌ها سخت‌تر کند، در فاصله‌های زمانی کوتاه، بروزرسانی‌هایی را بر روی خودروهایش اعمال می‌کند. براساس گزارشی که توسط رسانه Electrek منتشر شده، گروهی از مهندسان پورشه، برای تست و بررسی ورژن ده نرم افزار خود، یک دستگاه تسلا مدل ۳ اجاره کردند. بنابر شایعات منتشر شده، پورشه شدیدا به ویژگی‌های مدرن تسلا، همچون سیستم خودران و احضار هوشمند علاقمند است و تمایل دارد تا این سیستم‌ها را به خودروهای برقی خودش بیاورد.

این تغییر رویه پورشه، برای خبرنگاران حوزه خودرو بسیار جالب توجه بوده است. در ماه مارس ۲۰۱۸، مدیرعامل پورشه در مورد مقایسه میان این شرکت و تسلا گفته بود: تسلا هیچ‌وقت برای ما معیار پیشرفت نخواهد بود. اما گویا تصمیم پورشه عوض شده و قصد دارد با الگوبرداری از تسلا، محصولات موفقی را در آینده روانه بازار کند. علاوه بر پورشه، بسیاری دیگر از خودروسازان نیز محصولات تسلا را مورد تست و بررسی قرار داده‌اند. انتظار می‌رود در طی چندین سال آینده، تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی تسلا، سفارشات بسیاری از سمت خودروسازان مختلف دریافت کنند، چرا که بسیاری از شرکت‌ها تمایل دارند تولیدات خود را شبیه به خودروهای تسلا توسعه دهند. بنابراین، بزودی شاهد کپی‌های متعددی از تسلا مدل ۳ خواهیم بود که بازار را اشباع می‌کنند.

خودران تسلا

پیش از پورشه، مرسدس بنز یک دستگاه تسلا مدل ایکس را از مالکش اجاره کرده، آن را در پیست‌های مخصوص خودش مورد تست و بررسی قرار داده، آن را به قطعات سازنده تجزیه کرده، مجددا قطعات را به هم متصل کرده و در اختیار صاحبش قرار داده است. با این حساب، پورشه به دومین خودروساز آلمانی تبدیل می‌شود که محصولات تسلا را مورد بررسی قرار می‌دهد. خودروهای اجاره‌ای تسلا، معمولا در اختیار شرکت Turo قرار دارند. با توجه به درخواست‌های زیادی که از سمت مشتریان مختلف برای اجاره کردن یک دستگاه تسلا ارسال می‌شود، امکان اجاره خودرو در بازه‌های زمانی کوتاه، وجود ندارد. بنابراین خودروسازی‌های بزرگ ترجیح می‌دهند تا خودروهای مورد نظر خود را از مالکین شخصی اجاره کنند. پورشه نیز همین مسیر را طی کرده و برای اجاره تسلا مدل ۳، به سراغ جانسن گادلی، ساکن محلی لاس وگاس رفت.

پورشه تایکان

مالک تسلا مدل ۳، در طی تست و بررسی سیستم اتوپایلوت و خودران، مهندسان پورشه را همراهی‌ می‌کرد. هدف مهندسان پورشه از این تست، مقایسه سیستم خودران تسلا مدل ۳ و پورشه تایکان بود. پس از آن، تسلا مدل ۳ خالی از سرنشین شد تا سیستم احضار هوشمند مورد آزمون قرار بگیرد. به گفته مالک خودرو، مهندسان پورشه شدیدا از عملکرد تسلا شگفت زده شده بودند. به گفته وی، به نظر می‌رسید مهندسان پورشه، پیش از این نیز مدل‌هایی از تسلا را مورد بررسی قرار داده بودند. اکنون و پس از بروزرسانی برخی ویژگی‌های تسلا، به نظر می‌رسد تغییرات عمده‌ای در سیستم‌های هوشمند خودران این خودرو پدید آمده و مهندسان پورشه را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: MOTOR1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه