خودروهای الکتریکی باید در سرعت کم صدا تولید کنند

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس قوانین جدید خودروهای الکتریکی و هیبریدی در زمان حرکت با سرعت کم باید صدا تولید کنند. این قانون جهت جلوگیری از بروز تصادف‌های متعدد و یا آسیب دیدن مردم و حتی افراد نابینا وضع شده است.

در قانون جدید گفته شده که تا اواخر سال ۲۰۱۹ اتومبیل‌های الکتریکی در سرعت کم باید صدا تولید کنند.

استفاده از خودروهای الکتریکی روز‌ به روز در حال افزایش است و شرکت‌های مختلف محصولات متفاوتی در این زمینه تولید می‌کنند. الکتریکی بودن این اتومبیل‌ها هم باعث شده که موتور آن‌ها صدای بسیار کمی تولید کنند و تنها صدای آن‌ها مربوط به چرخ‌ها و حرکت هوا آن هم در سرعت بالا می‌شود.

در قانون جدید گفته شده که اتومبیل‌های الکتریکی در سرعت کمتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت باید صدا تولید کنند. البته گفته شده که این صدا در سرعت‌های بالا نیازی نیست. هنوز مشخص نشده که این اتومبیل‌ها در سرعت کم باید چه مدل صدایی تولید کنند. شاید یک مدل صدای موتور برای آن‌ها ضبط شود.

شرکت‌های خودروسازی تا اواخر سال ۲۰۱۹ زمان دارند تا اتومبیل‌های خودشان را به این سیستم صوتی مجهز کنند. این قانون بیش از پیش می‌تواند برای افراد نابینا مناسب باشد تا بتوانند متوجه حضور این خودروها بشوند. حتی مسئولان گفته‌اند که این قانون خیابان‌ها را برای همه‌ی مردم و حتی راننده‌ها امن می‌کند.

منبع: The Verge

‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Ahmad

    منطقی هستش
    جدا از این فکر میکنم روندن ی ماشین که هیچ صدایی نداره حوصله سر بر هستش
    صدای موتور موقع رانندگی باعث هیجان میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه