خودروهای تسلا ۱۰۰ میلیون مایل بدون دخالت راننده رانده‌‌اند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تسلا آمار و ارقام جدیدی را از خودروهای‌اش منتشر کرده است. طبق گزارش این شرکت، دارندگان خودروهای الکتریکی تسلا تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون مایل (۱۶۰ میلیون کیلومتر)، بدون دخالت راننده‌های‌شان رانندگی کرده‌اند؛ یعنی قابلیت Autopilot خودروهای تسلا مجموعا ۱۰۰ میلیون مایل فعال بوده است.

قابلیت Autopilot خودروهای تسلا برای اولین بار در Model S و در سال ۲۰۱۴ معرفی شد.

تسلا که این خبر را طی کنفرانسی در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد، می‌گوید که می‌خواهد از این داده‌ها برای ساخت و بهبود خودروهای‌شان استفاده کنند و قابلیت‌های جدیدی را به مدل‌های آینده‌شان بیافزایند. در حال حاضر، نزدیک به ۷۰ هزار خودروی تسلا که از قابلیت Autopilot بهره می‌برند در دنیا پیدا می‌شوند؛‌ طوری که روزانه ۲.۶ میلیون مایل با استفاده از این قابلیت رانندگی می‌شود.

این مقدار، از خودروی هوشمند و بدون راننده‌ی گوگل بسیار بیشتر است. خودروی گوگل از همان ابتدای کارش تا به امروز تنها ۱.۵ میلیون مایل رانده است.

Tesla-Model-S

قابلیت Autopilot خودروهای تسلا برای اولین بار در Model S و در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. یک سال پس از آن، شرکت تسلا نسخه‌ی ۷.۰ این هوش مصنوعی را به صورت خودکار در تمام خودروها نصب کرد. این بروزرسانی، قابلیت‌هایی مثل «کروز کنترل در ترافیک»، «پارک خودکار» و «تغییر لاین خودکار» را به خودروها اضافه کرده بود.

البته بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که خودروهای تسلا، مثل ماشین گوگل از یک هوش مصنوعی کامل بهره نمی‌برند، اما آن‌قدر هوشمند هستند تا به شما اجازه دهند در یک جاده یا اتوبان، دست‌تان را از روی فرمان و پای‌تان را از روی پدال‌ها بردارید و مشغول کار دیگری شوید.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه