خیز سونی برای تولید سنسورهای دوربین بهتر

۱۹ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سنسورهای سونی

براساس اخبار منتشر شده، سونی قصد دارد فعالیت‌های خودش در صنعت مواد نیمه رسانا (Semiconductor) را افزایش دهد. با این تغییرات این شرکت بخش جدیدی به نام Semiconductor Solutions را به‌وجود خواهد آورد.

سونی با گسترش فعالیت خودش در زمینه‌ی مواد نیمه رسانا می‌تواند سنسورهای جدیدی برای دوربین‌های مختلف تولید کند.

این تغییرات از فروردین ماه سال ۹۵ آغاز می‌شوند. سونی در دو سال گذشته فعالیت خودش را در زمینه تکنولوژی‌های صدا، ویدیو، تلویزیون و کامپیوترهای شخصی کاهش داده است. به‌نظر می‌رسد که فعالیت این شرکت در حوزه موارد نیمه رسانا می‌تواند شرایط جدیدی را برای آن‌ها به وجود بیاورد. درحالی که در صنعت ساخت تلویزیون، کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های صوتی و تصویری رقیب‌های زیادی در بازار حضور دارند، گسترش فعالیت در زمینه مواد نیمه رسانا می‌تواند موجب افزایش درآمد این شرکت شود. دلیل این اقدام سونی می‌تواند این باشد که از مواد نیمه رسانا برای ساخت سنسورهای دوربین هم استفاده می‌شود. شرکت سونی در زمینه ساخت سنسورهای دوربین شرایط خوبی دارد و به همین می‌خواهد این قسمت را گسترش دهد.

تحلیلگران به این موضوع اشاره می‌کنند که حرکت سونی به سمت مواد نیمه رسانا می‌تواند موجب افزایش درآمد این شرکت شود. همچنین اگر آن‌ها در این قسمت با موفقیت روبه‌رو شوند، به احتمال زیاد در آینده شاهد تغییراتی شگفت‌انگیزی در زمینه ساخت سنسورهای دوربین خواهیم بود. سونی قبلا توانسته بود که سنسورهای CMOS را وارد تلفن‌های همراه و تبلت‌ها کند. این شرکت درحال حاضر سهم زیادی از بازار سنسورهای CMOS را در اختیار دارد. سونی با دراختیار داشتن ۴۲ درصد از بازار سنسورهای دوربین درآمد یک میلیارد دلاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ داشته است.

منبع: CCTVNews

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه